tr86 529 Skrevet 29 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Hei. Hva er egentlig forskjellen på diverse Swissvax i ca lik prisklasse? F.eks: reflexus / finesse, scuderia, shield, mirage? Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelØ 149 Skrevet 29 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Er vell beregnet for forskjellig lakk type.. Swissvax Finesse Voks Finesse er blendet for å møte de spesifike kravene til lakken på Lexus. Swissvax Scuderia Voks Scuderuia er blendet for å møte de spesifike kravene til italienske kjøretøy som Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Maserati og Lanborghini. Swissvax Shield Voks Shield er en voks med ekstrem varighet og er designet for tøff bruk av moderne biler og SUV'er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Oktober, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Spørsmålet er vel hvordan en skal holde det prinsippet om tilpasset voks konsekvent. For meg er det logisk at en god voks fungerer bra, uansett hvor bilmerket hadde sin opprinnelse. Mest avgjørende for et bra utseende, er et bra grunnarbeide. Store lakkprodusenter leverer på kryss og tvers til bilfabrikker over hele verden, på anbud for en tidsavgrenset periode, før andre lakkprodusenter får tilslag på neste levering. Produksjonen av en del bilmerker foregår i mange land i ulike verdensdeler. Bilmerker deler også ofte produksjonsplattform osv. En slik spissing av voks basert på et bilmerkes opprinnelige nasjonalitet, synes jeg blir tullete i en global bilverden. Jeg savner i såfall en oversikt over hvilke typer lakk som brukes hvor til ulike tider. Spesifikke egenskaper og egenarter som skiller en type lakk, brukt på en type bil, fra en annen, og hvilke egenskaper voksen da fremhever. Hva gjør man med biler som skal omlakkeres? 2 Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 29 Oktober, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Jeg savner i såfall en oversikt over hvilke typer lakk som brukes hvor til ulike tider. Spesifikke egenskaper og egenarter som skiller en type lakk, brukt på en type bil, fra en annen, og hvilke egenskaper voksen da fremhever. Hva gjør man med biler som skal omlakkeres? Jeg kjører en Mitsubishi Galant, som er en japansk bil. Denne ble omlakkert med Volvo sin 455 Titanium Grey Pearl Metallic (som man da kan anta er en svensk lakk), men lakkjobben ble utført i Polen, og lakken ble kjøpt fra et polsk lakkverksted... hvilken voks burde jeg bruke da? (og dette var et retorisk spørsmål) Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 29 Oktober, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Jeg kjører en Mitsubishi Galant, som er en japansk bil. Denne ble omlakkert med Volvo sin 455 Titanium Grey Pearl Metallic (som man da kan anta er en svensk lakk), men lakkjobben ble utført i Polen, og lakken ble kjøpt fra et polsk lakkverksted... hvilken voks burde jeg bruke da? (og dette var et retorisk spørsmål) Turtle Wax Ice kjøpt i Polen.. 2 1 Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 29 Oktober, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Turtle Wax Ice kjøpt i Polen.. Skal be en kompis ta med en neste gang han er nede og hamstrer. Vil du ha en også? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 29 Oktober, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Nei takk. Jeg kan kjøpe i Norge. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 29 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Oktober, 2012 Det handler jo selvfølgelig om å selge flere bokser. Enhver fanatiker må jo ha flere vokser "tilpasset" biler av forskjellige nasjonaliteter og produsenter, selv om man innerst inne skjønner at dette ikke er mulig. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 30 Oktober, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Så i utgangspunktet er ikke en god voks fra swissvax beregnet på f.eks Lexus, noe tess på en Mercedes? -men hvis vi tar vekk "merkerelaterte" vokser og heller sammenligner : Shield, concorso, mirage, f.eks? De som er i lik prisklasse lover mye av det samme, hva er egentlig den store forskjellen? (Bruker Shield selv, men er det noe å hente for meg å bruke reflexus eller samurai siden jeg har Toyota, eller har jeg noe å hente på å teste ut concorso, mirage kanskje insignis v2?) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Så i utgangspunktet er ikke en god voks fra swissvax beregnet på f.eks Lexus, noe tess på en Mercedes? -men hvis vi tar vekk "merkerelaterte" vokser og heller sammenligner : Shield, concorso, mirage, f.eks? De som er i lik prisklasse lover mye av det samme, hva er egentlig den store forskjellen? (Bruker Shield selv, men er det noe å hente for meg å bruke reflexus eller samurai siden jeg har Toyota, eller har jeg noe å hente på å teste ut concorso, mirage kanskje insignis v2?) Har lurt på det samme selv, hvor holdbar er Concorso eller Insignis kontra Shield f.eks? Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Så i utgangspunktet er ikke en god voks fra swissvax beregnet på f.eks Lexus, noe tess på en Mercedes? Kanskje i "teorien", men ikke i praksis. Les innlegget til ØHN en gang til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 30 Oktober, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Det er både lest og forstått, men hva er da egentlig poenget? Vil ikke da Shield / mirage / concorso i de første tilfeller være like grei? Og hva er egentlig forskjell på feks Shield og mirage i praksis, ettersom disse ikke er tilpasset noe spesifikt merke? Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 30 Oktober, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Det er både lest og forstått, men hva er da egentlig poenget? Vil ikke da Shield / mirage / concorso i de første tilfeller være like grei? Fellesvoksene er et smart valg Og hva er egentlig forskjell på feks Shield og mirage i praksis, ettersom disse ikke er tilpasset noe spesifikt merke? Forskjellen er mest følelsen av å benytte og eie noe mer eller mindre eklusivt. Det er jo også verdt noe Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roaas 170 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 (endret) Har lurt på det samme selv, hvor holdbar er Concorso eller Insignis kontra Shield f.eks? Jeg har prøvd Concorso på min, og jeg må si at holdbarheten er veldig skuffende! Enten så er det noe jeg har gjort feil, eller så er den regelrett dårlig. Jeg polerte med S40 som naturlig sistesteg, vasket ikke med Surfex etterpå og la Concorso. Ble lagt i ett rom med ca 20 grader, hazet i ca 30 min og ble deretter buffet av. Taket og panseret holdt i ca 2 uker, mens resten av bilen viste null beading etter en uke.. Den ble så klart vasket ordentlig før jeg tok en bedømming. Så, basert på min erfaring og for å svare på spm ville jeg glatt brukt Shield! Jeg er faktisk på det nivået at jeg angrer på at jeg brukte den istedenfor Shield. Om noen synes fremgangsmåten var rar og at det var det som var grunnen til at den ikke fungerer, så fortell meg det gjerne, for jeg vil nemlig ha litt ordentlig beskyttelse i vinter Endret 30 Oktober, 2012 av Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensChristian 187 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Jeg har prøvd Concorso på min, og jeg må si at holdbarheten er veldig skuffende! Enten så er det noe jeg har gjort feil, eller så er den regelrett dårlig. Jeg polerte med S40 som naturlig sistesteg, vasket ikke med Surfex etterpå og la Concorso. Ble lagt i ett rom med ca 20 grader, hazet i ca 30 min og ble deretter buffet av. Taket og panseret holdt i ca 2 uker, mens resten av bilen viste null beading etter en uke.. Den ble så klart vasket ordentlig før jeg tok en bedømming. Så, basert på min erfaring og for å svare på spm ville jeg glatt brukt Shield! Jeg er faktisk på det nivået at jeg angrer på at jeg brukte den istedenfor Shield. Om noen synes fremgangsmåten var rar og at det var det som var grunnen til at den ikke fungerer, så fortell meg det gjerne, for jeg vil nemlig ha litt ordentlig beskyttelse i vinter Jeg har pleid å la voksene ligge på bilene jeg har tatt over natten i ca 22C. Cayennen jeg tok ifjor var innom for ca 2 mnd siden og der hang Shield fortsatt bra på (ti måneder etter behandling). Slapp beading, men sheetingen var bra mtp hvor mye bilen blir brukt. Eier av min forrige bil, C-klassen altså, sendte en melding og lurte på hva slags trolldom jeg hadde gjort med bilen. Nå, drøye 3 mnd etter behandling holder Concorso fortsatt koken (det lå et lag med Shield under Concorso, så det kan være det som tuller. Uansett er holdbarheten bra). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Vi har vel konkludert med at enkelte vokser rett og slett ikke vil sitte ordentlig på enkelte lakktyper, hos meg beader 1 lag Concorso nesten som nylagt etter 7 uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Tinnes-Mork 0 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 På swissvax standen på messa sa de at de (alltid) la to lag voks. Med en natt i mellom. Jeg la ETT lag concorso på sølv met Porsche (den i avatarbildet) som ikke blei bra på plastfangerne, men ellers bra, også etter ca 7-8 uker. La nå Collonite 476S nå for å møte vinter og saltveger. Da beader den veldig bra også på plastfangerne. Men jeg hadde kanskje oppnådd det samme med ett lag til med Concorso ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Jeg har prøvd Concorso på min, og jeg må si at holdbarheten er veldig skuffende! Enten så er det noe jeg har gjort feil, eller så er den regelrett dårlig. Jeg polerte med S40 som naturlig sistesteg, vasket ikke med Surfex etterpå og la Concorso. Ble lagt i ett rom med ca 20 grader, hazet i ca 30 min og ble deretter buffet av. Taket og panseret holdt i ca 2 uker, mens resten av bilen viste null beading etter en uke.. Den ble så klart vasket ordentlig før jeg tok en bedømming. Så, basert på min erfaring og for å svare på spm ville jeg glatt brukt Shield! Jeg er faktisk på det nivået at jeg angrer på at jeg brukte den istedenfor Shield. Om noen synes fremgangsmåten var rar og at det var det som var grunnen til at den ikke fungerer, så fortell meg det gjerne, for jeg vil nemlig ha litt ordentlig beskyttelse i vinter Swissvax anbefaler å bruke en type cleanerfluid som inneholder prewax oljer, før du legger på voksen, så den binder bedre til lakken. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roaas 170 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Swissvax anbefaler å bruke en type cleanerfluid som inneholder prewax oljer, før du legger på voksen, så den binder bedre til lakken. Trodde ikke jeg trengte det på Concorso, ettersom Shield satt veldig lenge uten CF.. Kan jo hende at Concorso trenger det da, ikke vet jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwType1 16 Skrevet 30 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Oktober, 2012 Litt utenfor tema kanskje, men cleaner fluid, er ikke det bare et produkt på lik linje med f.eks Scholl sine S3/17/30/40 osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.