Gå til innhold

Lekk i foam lance


LadyNinja

Recommended Posts

Kjøpte altså en foam lance som ville passe våres Nilfisk HT. Problemet er at det lekker så f... i begge ender av metall stanga... what to do? Den ytterste stanga av ht skal vel av? På slutten måtte jeg bare legge på denne tilbake for å få spruten lengre bort fra meg, ja en stykk dass bløt katt... Sambo sa at det kunne virke som om det ikke var nok pakning, men andre har jo ikke dette problemet!?

Husker ikke helt serien på HT, tror det var 150? Hadde styrken på minimu, dette glemte jeg å endre på for å se om det endret seg, synes den spyler vanvittig kraftig på det laveste i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den lille rørbiten mellom canonen, og koblingen du tenker på, så er det helt normalt at gjengene på denne må ha noen runder med gjengetape for å holde tett.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8131938699_7afbf9d2fd.jpg

Joda, trengs ingen kommentar for amatør fix! :P Har jo ingen aning hvordan det skal ses ut, men kommer til å fikse på det litt, tok det på kjapt for å se om det i det hele tatt ville fungere. Det lakk visstnok der gummipakningen var, synes å huske den lakk flere steder derfor la jeg på alle steder, men det var uten tvil den siste delen som gav mest problemer. Jeg surra rundt, men det begynte å lekke flere ganger, akkurat som om teipen ble spist opp, surret jeg for lite på? Tok en del mer og den holdt vertfall ut til 2 biler. La inn gullhår som jeg kaller det mellom gummi pakningen også, kun dette alene var ikke nok, tok ikke særlig mye på heller, så skal prøve meg med litt mer. Men den siste gangen så ble det rimelig trangt å få inn i ht med så mye gjengtape...

Ser for meg at jeg kun trenger å fylle på ved siden av gummipakningen og ikke rundt hele endestykke. Litt skuffa over denne.... Er lettere for dere som kan det, men allikevel er min mening at dette skal være totalt unødvendig på en ny vare!! Men jeg sparer energien min til annet å irritere meg over, for nå.

Endret av LadyNinja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Skal ikke være nødvendig med gjengetape der det ikke er gjenger.

Du har ikke skadet O-ringen? Ville fått tak i en ny O-ring og smørt den litt før du monterer kanonen på HT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke skadet ringen (regner med dette er den svarte ringen det er snakk om) jeg monterte den samme dagen jeg fikk den, rett på uten noe tull. Så jeg tviler jeg kan ha gjort noe feil på det steget.

Kjøpte den hos shinearama og helt ærlig så gidder jeg ikke å sende den tilbake, nå ser den jo ikke så flott ut heller etter vi strammet alt inn, men j.... kjipt! Synes hele skiten satt litt løst på ht jeg... Ser at den gummi ringen flytter på seg ved trykk, ligger fint å så etter 3 sek popper den utav stillingen slik at vannet kommer forbi og ut.

Hvor får jeg tak i denne beryktede o-ringen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

O-ring får du kjøpt hos f.eks biltema, Clas ohlson ol. Da må du nok kjøpe et helt sett, men det koster ikke så mange kr.

De fleste bilverksteder har sikkert dette løst, men problemet er nok å finne noen som gidder å lete frem en til deg (synd, men sant). Du kan eventuelt høre med Tess.

Jeg kjøpte også min kanon fra Shinearama og har ikke hatt noe tull med den. Når jeg kjøpte den hadde jeg riktignok Kärcher HT. Har nå nylig kjøpt meg Nilfisk selv og kjøpte kobling bra Bilnerden. Har ikke hatt noen lekkasjer. Kanskje du bare skulle kjøpt en ny kobling? Koster 49kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen Øyvind! Finnes håp for en lekkasje allikevel :thumbs: Takk så mye du!

Se der ja, bildet fra linken du oppgav har jo 2 ringer! Min har kun 1 og mye mellomrom fra "vegg-til-vegg". Supert!

Endret av LadyNinja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...