Gå til innhold

Festool rap 150 poleringsmaskin?


jonespen90

Recommended Posts

jonespen90

Lurer bare på om det er noen som har den og hva dere syntes om den? Driver og tenker og kjøpe en maskin også jobber jeg som snekker så får bra pris på den.

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonespen90

Bruker mye av det på jobben og det er jo bare best, på driller osv.

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Tommy Lund (TCS) her på forumet har hatt en slik som han ikke har vert helt fornøyd med, såvidt jeg forsto. Spesifikt hva han har hatt problemer med må han selv utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Festool Rap 150, som jeg må si var den beste maskinen jeg har prøvd, men den svettet litt olje, å ble levert til rep. Å etter 3. innlevering for samme problem, så fikk jeg en ny maskin av Motek (som forøvrig har en upåklagelig kundeservice) Da jeg tok i bruk denne så oppdaget jeg raskt, at den hadde en skikkelig høyfrekvent hvinelyd fra ca 1200rpm og oppover, med litt press på maskinen. Å etter litt frem og tilbake, så fikk jeg beskjed om at dette var en elektromagnetisk støy, som var i disse maskinene, etter at de hadde blitt "forbedret" for en tid tilbake. Jeg forklarte at en av grunnene til at jeg hadde handlet en maskin, som kostet ca 7000.- (veil.) var at den var stillegående, å dette var ikke holdbart, å da ble jeg med en gang tilbudt pengene tilbake, som jeg tok imot, og handlet en Flex 14-2, som er meget lik Festool, og med samme arbeidsområde i rpm, men til nesten halve prisen.

Så hvis du vil ha en top of the line maskin, og du ikke bryr deg om støy/pris, så kjøp Festool, ellers så sparer du penger på både maskin, og hørselsvern, og handler en Flex.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonespen90

Jeg hadde en Festool Rap 150, som jeg må si var den beste maskinen jeg har prøvd, men den svettet litt olje, å ble levert til rep. Å etter 3. innlevering for samme problem, så fikk jeg en ny maskin av Motek (som forøvrig har en upåklagelig kundeservice) Da jeg tok i bruk denne så oppdaget jeg raskt, at den hadde en skikkelig høyfrekvent hvinelyd fra ca 1200rpm og oppover, med litt press på maskinen. Å etter litt frem og tilbake, så fikk jeg beskjed om at dette var en elektromagnetisk støy, som var i disse maskinene, etter at de hadde blitt "forbedret" for en tid tilbake. Jeg forklarte at en av grunnene til at jeg hadde handlet en maskin, som kostet ca 7000.- (veil.) var at den var stillegående, å dette var ikke holdbart, å da ble jeg med en gang tilbudt pengene tilbake, som jeg tok imot, og handlet en Flex 14-2, som er meget lik Festool, og med samme arbeidsområde i rpm, men til nesten halve prisen.

Så hvis du vil ha en top of the line maskin, og du ikke bryr deg om støy/pris, så kjøp Festool, ellers så sparer du penger på både maskin, og hørselsvern, og handler en Flex.

Men hvem flex vil du anbefale vis man ikke tenker pris?

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og setter disse litt opp mot hverandre selv for tiden. Tenkte å kjøpe meg en av disse på OMS førstkommende helg, men er fortsatt ikke helt sikker på hvem jeg skal gå for. Når jeg vet hvor mye Tommy holder på, så veier jo hans meninger tungt, så akkurat nå heller jeg over på PE 14-2. Da blir det jo også mer penger til overs på andre ting :D

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere leverandører der, som har den ene, eller den andre, eller kansje begge, så du får nok sjangsen til dette.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...