Dette er et populært innlegg Audi S8 4 829 Skrevet 16 Oktober, 2012 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Da har eg tatt på meg å polere denne lille lekre Audi TT 2.0 TDI 2009 mod. Phantom Black Pearl. Den viser 90000 km. Denne bilen kjøpte han i sommer. Starta med å kjøre eieren, en kamerat av meg på Vigra. Han skulle på høst ferie i 8 dager, så da er bilen i mine hender disse dagene Men var ikke klar over at eg måtte opp klokka 07.30 på en lørdag hehe men men like greit å komme seg i gang. Dette blir bil nr 2 eg polerer. Slik så bilen ut før eg starta med vask. Så vart bilen sprayet en runde med prickbort fra vindu og ned dette fikk stå i 7 min før avspyling. Da vart det en runde med SurfexHD 1:5 og bilberry felgrens på felgene, disse fikk også virke i ca 7 min, i mellomtiden blandet eg skumkanonen med rein autofoam og ei kork med den ny innkjøpte såpa meguiars NXT. Denne fikk ligge over surfex hd i ca 7 min. Samtidig som dette fikk virke, så gjekk eg over vanskelige steder med kost for å løsne litt på dritten Etter bilen vart HT spylt igjen, så vart det en runde med Iron-x. Denne fikk også stå på i ca 7 min, men denne fikk ikke virke optimalt, for det måtte jo starte å regne kraftig akkurat da Bilen vart spylt en gang til, la også merke til noe på kalesjen under første vask, virket som det har vert sølt olje eller noe lignende på den? Vasket med kost på kalesjen med NXT såpa for å se om eg klarte å få det fjerne, men det virket som faktisk dette skulle bli et lite problem. Dette området var mye stivere en resten av kalesjen. Dette er nytt for meg å jobbe med. Var litt usikker på hva man kan bruke av vaskemidler etc, men holdt meg til såpe og ofte avspylingunder vaske prosessen. Så vart det en runde med berøringsvask, bøtta vart blandet med Meguiars NXT. Vaske hansken bruker eg på under siden og nederste delen av bilen. Felgene fikk seg en runde med felg kost også, men la ikke ned for mye arbeid på disse siden eg skal ta av felgene senere. Her ligger vatnet flatt ja, så her er ikke mye voks nei! Etter 20 min. Da var det en runde med Clay, liker godt å jobbe med denne. La den i lunka vann først for å forme den lettere. Vinduene fikk også ei runde. Panseret var verst, der var det en del som måtte av, satt faktisk godt. Så eg tok panseret 3 ganger for å være sikker Åpnet panseret og bestemte meg for å ta en motor vask denne gangen. Eg var meget skeptisk, men tok noen forhandsregler med å dekke til elektriske ting i motorrom med plastikk før eg sprayet ned motorrom med surfex hd 1:5 og lot dette virke i 7 min. Tok så skumkanonen med rein autofoam og ei kork med meguiars NXT. Dynka hele bilen med denne og lot dette stå i ca 7 min før avspyling. Brukte god avstand på motorrom under spyling for å være sikker. Dette fikk luft tørke noen timer før eg prøvde å starte bilen, og startet gjorde den Tørket så bilen, før eg så kjørte den inn i garasjen for å ta kalesjen. Men her rotet eg litt med rekke følgen og forståelsen av hvordan man skal rense den. Så her kunna eg spart meg litt tid, men nå vet eg det til neste gang at denne prosessen kan man ta rett etter vask, så her vart det litt inn og ut av garasjen ei stund for å spyle av kalesjen under rens hehe.. Så fikk eg en melding fra Posten, da var det å hente pakken før dem stengte butikken for helgen. Kjekt med nye produkter, skal bli kjekt å teste ut litt nye ting også. Så var det frem med Lotos Protectan settet. I tilegg så kjøpte eg ei flaske med Fabric og noen koster for å få dette settet komplett. Men fant ut at eg skulle hatt ei blandings flaske til også, for å blande ut såpa med. Da da måtte eg heller bruke samme flaska som lotos protectant skal brukes til, denne vart vasket 100% etter bruk og nytt spray hode hadde eg liggende faktisk. Blandet Fabric til 1:3 Så vart det sprayet på med et jevnt lag på hele kalesje som fikk stå og virke i et par minutter før eg jobbet det inn med kost. Noen sier du skal bruke sirkelbevegelse var litt usikker her, men eg mener eg fikk jobba såpa godt inn før avspyling. Men denne olje flekken eller hva det er fikk eg ikke bort. Vasket dette området 7 ganger før eg ga opp Så vart den nye innkjøpte nilfisk støvsugeren tatt frem og pakket ut. Manglet munnstykke så det er vel noe eg må kjøpe meg da. Måtte bare bruke en av dem som fulgte med inntil videre. Fikk ut litt vatn. Da var det en ny runde med Neutralizer, så avspyling og en runde til med støvsugeren. Så det eg lærte her, var at heile denne prosessen skulle vert gjort rett etter eg var ferdig med vask og sluppet å kjørt bilen inn og ut av garasjen hele tiden. Da vart varmen satt på i garasjen. Ligger på ca 23 grader, for så å la kalesjen tørke til mandag. Ca 7 timer denne dagen Dag#2 Starta med å maskere rundt vinduer for å gjøre jobben lettere med å feste plastikken rundt bilen. Da vart swissvax Lotos laget klar i spray flasken. Sprayet et jevnt lag over hele kalesjen med en avstand på ca 30cm. Dette skal få tørke til i morgen før neste strøk. Flasken vart godt vasket etter bruk samme med sprayhodet. Siden dette tar litt tid, prøvde eg meg på litt felg og hjulbue rengjøring i mellomtiden. Denne bolten gjør jobben enkel med å ta av eller sette på felger Her var det noe nytt som ikke eg har sett før, mer som ei matte som ligger på innsiden isteden for plast. Virket som dritten ikke setter seg så godt fast, var ikke så ille å rense dette. Brukte støvsuger og kost, vasket med greenclean. Så en runde med barebones på resten. Tørket over med MF før montering av felgen. Så var det felgene sin tur. Starta med å teste den nye felg rensen, den funket godt. Sprayet og jobbet den inn. Siden været var helt på tryne i dag så vart dette gjort inne før avspyling ute. Ser felgene har en del skader og mye riper, men får gjøre det beste utav det. Fikk også testa Meguiars metal polysh, duftet godt og funket bra for å få opp litt glansen på den polerte kanten. Fikk også fjernet lim rester fra gamle lodd på innsiden. Sitrus spray og plast skrape funket godt. Så fikk felgene en runde med swissvax Autobahn på begge sider og swissvax pneu på dekk. Boltene fikk litt kobberpasta før montering. Ca 7 timer Dag# 3 Ja må si meg enig at det snart er vinter ja, frost i dag. Glede ! Dem kommer for å klargjøre legging av asfalt Etter noen timer så det slik ut, med ekstra sluk også spørs om det blir vaske stasjon da der hehe. Da tok eg andre strøket på kalesjen. Åndedrettsvern er noe man bør ha når man tar disse 2 strøka, så det må eg kjøpe meg. Fortsatte samme prosedyre som dagen før med dekk, felger og hjulbuer. Måtte ta en felg og hjulbue i gangen, siden det var grave aktivitet utenfor garasjen. Slanger og utstyr kunne bare være i bruk utenfor ca 10 min i gangen, slik at eg ikke stoppet opp arbeidet. Etter Før Etter Når eg først var så godt i gang med pussingen, så prøvde eg meg på ende stussene. Fant så klart ut når eg nesten var ferdig at disse faktisk kunne drages av hehe... Men fikk dem ikke 100%, siden der var små skader der chromen hadde flaknet av. Før Etter Så fjerna eg plastbeskyttelsen, men der fikk eg litt ekstra arbeid med å fjerne lim rester rundt om kring fra teipen som er på plastbeskyttelsen. Neste gang så må eg heller la teipen overlappe den andre delen, slik at teip ikke kommer i kontakt med lakk. Bra eg fulgte råd om å ta kalesjen først ja, for å unngå mikro riper etc. Dag#3 Starta med å teste om impregneringen var vellykket og det ser nesten slik ut Så vart det en runde med maskering rundt bilen, bruker å maskere litt ekstra samtidig som eg polerer der det trengs. Tok ei runde med lakkdybdemåleren. Fant ut at dører og spoiler er ikke i aluminium slik som resten er. Skjermene fremme var tynn lakk på somme steder. Panseret har sikkert vert omlakkert før. Så noen bilder av tilstanden på lakken, mye stein sprut i front. Skade fremme på skjerm. Mye slitt her, men får prøve å polere over og se om eg får dempa det litt. Div swirl. Ja denne gangen så vil eg prøve meg på 3M. Laga meg test område. Kom frem til Gul pute og 3M 80349 dette gav meg et bra resultat. Ca 6 pass i starten, 2 med press og på slutten ingen. Etter. 50/50 panser. Men på andre halvdelen av panseret slet eg med sticky lakk tror eg. Fikk store problemer med å få av produktet ved buffing, noe av det satt rett å slett fast virket det som. Prøvde å vente til det var helt avkjølt men med samme resultat. Måtte gnikke hard for å få det fjernet, da fikk eg mikro riper. Fant meg en måte å løse dette på, buffet av forsiktig og det som da satt igjen fikk ligge der. Tok bare ny produkt på paden, kjørte med lav hastighet ca 2-3 pass, for så å buffe det rett av, det funket fint. Nede på fremmre skjerm. Før Etter Og så skjer den store tabben som eg ønsker ingen skal få oppleve!! Eg dreiv med polering av fremre dør og hadde nettopp sjekket med led lykta om alt var ok. Skulle så legge lykta på taket på fiberkluten, men da la eg den ikke slik som eg skulle og lykta sklei ned langs ruta og laget noe kraftige hakk i lakken på døra. Polerte over for å se om eg kunne dempe dem litt mer, men det vart ikke så mye bedre. Isteden for å bare legge dette til sides, slik at eg sjøl hadde fått roet meg ned og klarnet hodet,tok eg frem Scholl våt slip kit som eg har kjøpt men skulle prøves ut på gamle volvoen min først. Målte med dybde måleren og der var å pusse på. Starta med å slipe med smøring og klossen som fulgte med, startet rolig med lite press. Ikke så mye som skjedde trodde eg, men la ikke merke til at eg la for my press og holdt klossen for høgt slik at eg faktisk klarte å ødelegge lakken på kanten før vinduslista. No vart eg 100% knust, planen var å holde på noen timer til, men hadde allerede 12 timer med arbeid denne dagen, så eg måtte bare ta kveld for å summe hodet og finne ut hva eg skal gjøre nå. Ikke kunne eg ringe til eieren for han var på ferie. Så eg tok en telefon for å få noen råd fra Arne her på forumet og han ville ta seg en tur til helgen for å se på tabben som eg fikk til:( Ca 12 timer Dag#4 Lite søvn denne natta for å si det slik!! Starta med å ringe Møller om dem hadde inne lakkstift til denne lakken og det hadde dem. Da var det å frese seg en tur ut og kjøpe lakk. Så vart det rett heim og ned i garasjen. Da var det å fortsette med grov korrigering. Men først måtte eg teipe over skaden, så eg slapp å bli påminna om den tabben hele tiden… Så var det døra som fikk seg en runde 50/50. Ferdig Bakre skjerm. Før Etter Eg sleit med å korrigere denne lakken, det klabbet seg hele tiden. Måtte ofte kjøre på med nytt produkt med liten fart og null press 2 pass for så buffe av, dette tok tid. Fikk heller ikke fjernet alt av rds. 50/50 dør venstre side. Så var det plasten som sto for tur. No vart det bytta til blå 3M pad for å være sikker på at eg ikke tok av for mye. Priming av pad først. Så noen 50/50 av lyktene bak. Ferdig Så var det scratchx på trange plasser. Før Etter Så var det bare å rive av maskeringen og få bilen ut til vask. Starta med Surfex-HD 1:5 dette fikk stå i 7 min, før skumkanonen vart lagt på toppen. Brukte plastikk for å beskytte kalesjen ved påføring. Brukte penselen rundt der rester kan ligge før avspyling, men ser faktisk under tørking at dette faktisk lagde mikro riper, håper dem forsvinner når eg skal finpolere. Så vart det berørings vask til slutt. Kalesjen Så vart den kjørt inn og tørket, og da tok eg kveld. Får håpe eg sover bedre i natt! Ca 11 timer. Dag#5 Da var det bare å komme seg i gang med finpoleringen. Rigga kestrel 6 pro maskinen og blå 3M pad Alle pads blir prima før bruk, spredde på hastighet 1 og økte til 3, første pass med press, resten uten ca 6 pass Ene siden ferdig. Panseret hadde noe mikroriper/kjørespor? Brukte 3M kontroll spray på et test punkt for å se om eg fikk bukt med problemet, noe som skulle vise seg seinere at det ikke gjorde. Ser bra ut her. Så fikk eg en telefon, bruttern kom seg ikke ned fra et tak som han jobbet på, stigen var for ustødig. Da vart det en liten bil tur hehe I Samme slengen fikk eg henta2 pakker som ventet på meg. Men jaggu manglet black wow som eg ville teste ut på denne bilen. Så var det bare å fortsette med fin poleringen. Tok en runde rundt Audi ringene. Så var det ut med bilen for avspyling, brukte først surfex 1:5 så spylte av så en runde med berørings vask, men her var eg ekstrem forsiktig for å være på den sikre side, tok et panel av gangen og så spylte av. Tørket så bilen, la bare klutene på panelet ingen ting vart tørket med bevegelse dette for å se om eg unngikk mikroriper Men panseret bestod ikke sollys testen det er nå sikkert… Så var det bare å rygge bilen inn i skilsmisse garasjen som kompisen min kaller den hehe.. Tok ei ny runde på pansere uten å buffe av. Kjøre bilen ut og dynke den med surfex HD 3 ganger, så tørk og inspeksjon. Las noe om dette på en anna S&S at dette kunne hjelpe på. Sjekka i alle retninger kunne ikke se noe men dette tar på øynene i sterk sol! Da var det inn i furtebua med den igjen. Siden eg hadde ene siden av bilen i skyggen så tok eg ingen kjangse, kjørte ei ny runde med fin polering på hele bilen. Kjørte så bilen ut, da var sola på veg ned dessverre. Men laga til den nye spray flasken med Surfex HD 1:5 Sprayet bilen lot det virke i 7 min og la et lag med skum kanonen, den var ladet med rein autofoam. Dette fikk virke i 7 min før avspyling Etter dette vart det 2 ny runde med Surfex HD, så avspyling. Det skal bli jaggu godt med asfalt snart drit lei grusen! Tørk av bilen, varmen satt på max Brukte led lykten for inspeksjon, så bra ut heilt til eg kom bak til plastikken på støtfangeren der var det fortsatt mikroriper/kjørespor. Da var det frem med Kestrel og blå 3M pute og et par nye runder med polering. Brukte kontroll spray, var ikke så lett å fjerne nei.Vart usikker på om eg skulle vente til i morgen før eg la på LSP for å ta en sjekk i sola først, men siden tiden renner ut for meg, så håper eg at dette vart bra. Da satset eg på LSP. Swissvax concorso Prøvde å legge et tyntlag, men ser nesten ut son det vart litt mye denne gangen? Hva er teknikken? Og det måtte jo komme noe vatn ut av speilet også når eg holdt på! Ca 14 timer. Dag#6 Så var det ut med bilen for å se resultatet, og da fikk eg en ny nedtur sola var fremme og eg kunne fortsatt se spor i sola Da var det bare å sette i gang på nytt, dessverre. Tenkte å prøve noe nytt i desperasjon. Så da vart det denne komboen, med blå uber pads. Kjørte på med press og så uten press hastighet#3 5-6 pass ,ventet til panelet var ned kjølt, buffet av og så kontrollspray. Nei dette vart ikke bedre, heller verre Nei da kjørte eg på med denne komboen, svart 3M pute. Bare for å prøve og se om eg kunne komme i mål med dette her. Surfex HD på panser før eg kjørte den ut i sola for avspyling. Sprayet 2 ganger, etterfulgt med avspyling før tørke. La fiberklutene rett på panel ingen bevegelse. Ikke F…om det vil forsvinne ! Dette prøvde eg 2 ganger med svart 3M pad Nei nå vart eg heilt oppgitt. Tok meg en kaffe, tenkte eg skulle gå på med denne komboen og grønn uber pad. Samme prosedyre med avspyling og tørk, og naturlig vis samme resultat også Da var det å leite frem blå 3M og kjøre på med denne. Det var denne som ga det beste resultatet. Så mye bedre ut nå, men ikke 100% i somme retninger under inspeksjon i sola. Føler eg har prøvd det meste, kanskje det er en vanskelig lakk dette her? Eller rett og slett eg har for lite erfaring enda! Da vart det bare å tørke opp bilen, legge et nytt lag med LSP på panser skjermer og front, bare for å være sikker, siden det vart brukt en del sterk såpe under avspyling av panseret. Så vart det litt kose arbeid på slutten av dagen Motorrom fikk seg ei runde med Gel trim Alle dør lister fikk seg en runde med seal feed, interiør vart tørket for støv med quick inerior finich. Plast leppa bake og grillen fremme fikk seg en runde med SW protecton matt. Alle rutene vart vasket innvendig og utvendig med SW crystal, så vart det rain x på utsiden igjen. Stemningsbilde før garasjen vart låst. Denne dagen vart det 9 timer. Dag#6 Da var det på tide å se om det kunne rettes litt på den tabben som eg nesten har fått magesår av. Fikk noen gode råd av Arne, og diverse teknikker for å dempe denne skaden. Lakk vart påført 2-3 timer før våt sliping og polering. LSP på denne døren når poleringen var over. Stor takk til Arne for gode råd og sykisk støtte hehe Så får eg se hva reaksjonen blir når han henter bilen. Om han vil lakkere opp døra, så skal han få lov til de. Eg skal betale den regningen! Før Etter Dag#7 På tide med ferdig bilder, vart så klart noe styr det også, tomt for batteri. Må bare beklage at det er grus på dekkene, men ikke så mye å gjøre med dette før asfalten er på plass, så det vart å pusse en gang til over når bilen vart parkert i garasjen. Før Etter Bil ved levering. Etter x antall timer Konklusjon: Koser meg når eg holder på med dette. Bruker lang tid, noe eg må beregne for å lære av feila mine. Har for lite erfaring på produktvalg /teknikk når man får lakk som ikke er like lett å jobbe med. Beveg deg ikke ut på noe du aldri har prøvd før, uten du føler deg klar for det. Det blir ikke lagt fra seg noe på bilen anna en fiber kluter under korrigering. Sliter med å bruke lys/led lykt til å finne ut om eg har oppnådd feilfri korrigering. Føler at eg ikke fikk levert bilen i den standeren eg hadde håpet på. Har tatt meg en tenke pause på bilpolering, om dette faktisk er noe for meg? Det var en forferdlig følelse å ødelegge lakken til en kunde bil! Ca 65 timer på denne bilen. + x antall timer med å lage ramme på bildene hehe Da er bilen levert klokka 01:00 Han var kjempe fornøgd med bilen skaden fikk han også se. Fortalte at eg ikke var 100% fornøgd med resultatet, fordi at eg ikke har nokk erfaring til å klare å mestre denne type lakk. Takker for titten, og håper noen kan ta lærdom av mine feil. 73 Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 16 Oktober, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Ser ut som du hadde litt å stri med på denne jobben. Ferdigbildene viser uansett en nydelig blank bil! Cred for innsatsen og delt erfaring Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Synes du er veldig dyktig jeg! Ikke gi opp! Du lærer jo av feilene dine, og så lenge du gjør det vil du oppleve å få skader sjeldnere og sjeldnere Arne er veldig bra psykisk støtte, og har ofte gode tips!Bra han fikk hjulpet deg! Så ikke noen store feil her jeg.Tenkte kanskje surfex,børste også rensemaskin/våtsuger på den oljegreia på kalesje.Og motor skal ikke luft tørkes etter motorvask, men startes og få den opp på driftstemperatur, også tørke.Såvidt jeg husker Utfører mest motorvasker bare med mf og apc siden det er så mye deksler nå til dags.. cred for kjempebra detail! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Ble da veldig bra dette her. Blankt Godt jobbet, og veldig bra at du ikke mistet motet med så mye frem og tilbake + uhellet. Tok nøyaktig samme bil selv sist måned, men den var ikke sticky i lakken. Men jeg brukte S30 til å fjerne holos, og det helt uten problemer. Scholl er laget for bla. hard audilakk, men jeg har aldri prøvd 3M sin serie så kan ikke samenligne. Halve bilen er alu pga. riktig vektfordeling på disse bilene hørte jeg i etterkant. Vinga spretter opp i 120km/t forresten. Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Overveldende innsats nedlagt her, både i detailing og å skrive denne S&S'en. Jeg hadde lignende trøbbel med finish på en sort BMW for en tid tilbake og kjente på frustrasjonen ettersom jeg leste nedover i tråden din. Jeg håper ikke du har helt tatt skrekken fra å fortsette å polere litt. Det ser ut som du har mye bra utstyr tilgjengelig. PS: det hørtes ut som du er raus med Autofoam skummet. Jeg har en centimeter eller tre nederst i flaska, sammen med en dasj såpe og eventuelt litt CG Green Clean. Det så ut som du var raus med produkt ved priming av pute også, men om det fungerer for deg så er det tut og kjør. Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Du får cred for innsatsen og resultatet. Det ble tross alt bra til slutt Men når det gjelder merkene på panseret kunne du prøvd gul 3m også. Blå 3m tar ikke så mye og dette så mer ut som spor etter tidligere runder enn holos. Kjør feks lett med gul og så går du over med blå igjen. Du kan også kvarte mengden polish du bruker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Utrolig bra du ikke ga opp, Andre! Du har en utrolig stå-på-vilje og jeg synes du fikk det veldig bra. Jeg tror nok du har lært en del etter denne S&Sen. Du blir nok frustert over flere biler som du skal ta etterhvert, sånn er det for alle, men det er viktig at man ikke gir opp. Fint at du legger ved bilder og forteller om ting som ikke går så bra som forventet, da får du god tilbakemelding på de som bruker de produktene du har gjort, og kan komme med flere tips Du får holde oss oppdatert på hva eier sier om der du våtslipte litt for mye! Creds fra meg! Flott med bilder, writeup og bra resultat Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vindis 0 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 For eit pågangsmot. Eg er imponert over tolmodigheiten din. Ikkje gje deg med dette. Du kan bli god. Og bilen blei jo superfin til slutt. Helsing uerfaren bilpleiar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hogstad 283 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Alltid kjedelig når man driter seg ut på kundebiler.. Tror vel vi aller fleste som tar på oss jobber her har gjort det? Men du skal ha cred for at du tar ansvar for det Er vel mange 'bilpleiesjapper' som hadde nektet helt. Så cred fra meg og Ellers blei jo bilen blank og fin den Har selv et "helvetes-panser" på Audi'n min. Lakken er så myk at man får kjørespor/hologrammer av DA med myk pute, snill polish og lite press, så kjenner til frustrasjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Synes også bilen ble knallbra! Og som flere nevner, pågangsmotet du har er jo ut av en annen verden! Å være uheldig er noe som kan skje alle, og det var ikke noe "alvorlig" skade det der (i mine øyne) som du også så og si ordnet opp i. God S&S som man kan høste mye informasjon og erfaring fra. Cred i bøtter og spann! Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brimi 5 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Jeg må si resultatet ble veldig bra. Om ferdighetene ikke er på supernivå som enkelte her har, så har du virkelig et øye for detaljer. Dekker til godt og gir ikke opp. Altså 65timer?!? Det er rått at du orker flott writeup og fin frokostlesing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Swissvax / Dag 234 Skrevet 16 Oktober, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Utrolig detaljert og flott jobb Til tross for et lite uhell og litt slit med komboene så ble dette et meget bra resultat! Creds for både resultat og nøyaktighet. Siter www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 16 Oktober, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Ser ut som du hadde litt å stri med på denne jobben. Ferdigbildene viser uansett en nydelig blank bil! Cred for innsatsen og delt erfaring Takk bilen vart blank faktisk ja Men kunne fortsatt se kjøre spor/hologrammer i visse retninger i sola somme steder, forstår ikke hvorfor eg ikke klarte å få bukt med dette. Synes du er veldig dyktig jeg! Ikke gi opp! Du lærer jo av feilene dine, og så lenge du gjør det vil du oppleve å få skader sjeldnere og sjeldnere Arne er veldig bra psykisk støtte, og har ofte gode tips!Bra han fikk hjulpet deg! Så ikke noen store feil her jeg.Tenkte kanskje surfex,børste også rensemaskin/våtsuger på den oljegreia på kalesje.Og motor skal ikke luft tørkes etter motorvask, men startes og få den opp på driftstemperatur, også tørke.Såvidt jeg husker Utfører mest motorvasker bare med mf og apc siden det er så mye deksler nå til dags.. cred for kjempebra detail! Takker Ja det var greit å få snakket med noen, når uhellet først var ute takker for tips som eg kan forbedre her, neste gang det blir motor vask så skal den startes etter vask Ble da veldig bra dette her. Blankt Godt jobbet, og veldig bra at du ikke mistet motet med så mye frem og tilbake + uhellet. Tok nøyaktig samme bil selv sist måned, men den var ikke sticky i lakken. Men jeg brukte S30 til å fjerne holos, og det helt uten problemer. Scholl er laget for bla. hard audilakk, men jeg har aldri prøvd 3M sin serie så kan ikke samenligne. Halve bilen er alu pga. riktig vektfordeling på disse bilene hørte jeg i etterkant. Vinga spretter opp i 120km/t forresten. Takker Søren eg var inne på tanken med å prøve meg på scholl sine produkter, for eg har det også stående, men ikke testa ut enda. Vingen er tøff ja den spretter vist opp når du bikker 120 og går ned når farta er under 120, men du kan kjøre den opp manuelt også Overveldende innsats nedlagt her, både i detailing og å skrive denne S&S'en. Jeg hadde lignende trøbbel med finish på en sort BMW for en tid tilbake og kjente på frustrasjonen ettersom jeg leste nedover i tråden din. Jeg håper ikke du har helt tatt skrekken fra å fortsette å polere litt. Det ser ut som du har mye bra utstyr tilgjengelig. PS: det hørtes ut som du er raus med Autofoam skummet. Jeg har en centimeter eller tre nederst i flaska, sammen med en dasj såpe og eventuelt litt CG Green Clean. Det så ut som du var raus med produkt ved priming av pute også, men om det fungerer for deg så er det tut og kjør. Takker Fikk litt skrekken ja, men tror at når eg reiser på jobb og kommer tilbake etter 4 uker så får eg sikkert lyst på en polerings jobb etter vert skal du se Må si meg enig at det går for mye produkter, eg er sikkert litt for raus, tror eg må redusere litt ja hehe. Du får cred for innsatsen og resultatet. Det ble tross alt bra til slutt Men når det gjelder merkene på panseret kunne du prøvd gul 3m også. Blå 3m tar ikke så mye og dette så mer ut som spor etter tidligere runder enn holos. Kjør feks lett med gul og så går du over med blå igjen. Du kan også kvarte mengden polish du bruker Takker ja skal prøve det neste gang eg kommer ut for noe lignende ja må gå ned på mengdene eg bruker for det minker fort på flaskene ser eg hehe. Utrolig bra du ikke ga opp, Andre! Du har en utrolig stå-på-vilje og jeg synes du fikk det veldig bra. Jeg tror nok du har lært en del etter denne S&Sen. Du blir nok frustert over flere biler som du skal ta etterhvert, sånn er det for alle, men det er viktig at man ikke gir opp. Fint at du legger ved bilder og forteller om ting som ikke går så bra som forventet, da får du god tilbakemelding på de som bruker de produktene du har gjort, og kan komme med flere tips Du får holde oss oppdatert på hva eier sier om der du våtslipte litt for mye! Creds fra meg! Flott med bilder, writeup og bra resultat Takker kjekt med tilbakemeldinger og tips om forbedringer J ja det blir sikkert andre biler eg kommer til å slite med også, ikke så kjekt å levere fra seg noe som du føler ikke har blitt som håpet. Men eg forklarte eier om alle disse tinga som eg ikke var fornøgd med. For eit pågangsmot. Eg er imponert over tolmodigheiten din. Ikkje gje deg med dette. Du kan bli god. Og bilen blei jo superfin til slutt. Helsing uerfaren bilpleiar:) Takker derfor eg har bedt om å ha bilene en god stund, slik at eg kan bruke god tid i tilfelle eg får problemer og får lære av feila mine også. Alltid kjedelig når man driter seg ut på kundebiler.. Tror vel vi aller fleste som tar på oss jobber her har gjort det? Men du skal ha cred for at du tar ansvar for det Er vel mange 'bilpleiesjapper' som hadde nektet helt. Så cred fra meg og Ellers blei jo bilen blank og fin den Har selv et "helvetes-panser" på Audi'n min. Lakken er så myk at man får kjørespor/hologrammer av DA med myk pute, snill polish og lite press, så kjenner til frustrasjonen Takker liker å være ærlig om slike ting, tror man kommer lengst med det Synes også bilen ble knallbra! Og som flere nevner, pågangsmotet du har er jo ut av en annen verden! Å være uheldig er noe som kan skje alle, og det var ikke noe "alvorlig" skade det der (i mine øyne) som du også så og si ordnet opp i. God S&S som man kan høste mye informasjon og erfaring fra. Cred i bøtter og spann! Takker ja ikke kjekt når uhellet er ute , nå må eg bare prøve å ta lærdom av dette og se fremmover ja Jeg må si resultatet ble veldig bra. Om ferdighetene ikke er på supernivå som enkelte her har, så har du virkelig et øye for detaljer. Dekker til godt og gir ikke opp. Altså 65timer?!? Det er rått at du orker flott writeup og fin frokostlesing Takker ja eg må innse at dette er ikke noe man lærer over natten nei;) Har brukt vannvittig med tid, men det er sikkert fordi eg stopper en del ser på det eg gjør og tar meg litt tid for å se hva som skjer med det eg holder på med. Utrolig detaljert og flott jobb Til tross for et lite uhell og litt slit med komboene så ble dette et meget bra resultat! Creds for både resultat og nøyaktighet. Takker, swissvax produktene liker eg godt å jobbe med Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Alt av skryt og ros for denne jobben Andre.Knall bra sluttresultat.Lærekurven går bratt opp når du jobber slik.Og husk hva jeg sa i helgen til deg:se fremover,men ha ett lite blikk i sidesynet på tidligere tabber.Flott jobb,gleder meg til neste S/S fra skodje bygda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kkromcke 17 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Kjempeflott jobb, cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Du har jammen med et stort pågangsmot! Jeg skjønner at det var kjedelig å lage det hakket, men du ryddet godt opp i det likevel. Ellers ser jeg ikke noe grunn for at du skal synes dette: "Føler at eg ikke fikk levert bilen i den standarden eg hadde håpet på". Cred er vel fortjent etter den innsatsen der, og det ble jo et flott resultat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 16 Oktober, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 Alt av skryt og ros for denne jobben Andre.Knall bra sluttresultat.Lærekurven går bratt opp når du jobber slik.Og husk hva jeg sa i helgen til deg:se fremover,men ha ett lite blikk i sidesynet på tidligere tabber.Flott jobb,gleder meg til neste S/S fra skodje bygda. Takker Arne setter stor pris på at du tok det tid til å gi meg noen gode råd og støtte Kjempeflott jobb, cred Takk Du har jammen med et stort pågangsmot! Jeg skjønner at det var kjedelig å lage det hakket, men du ryddet godt opp i det likevel. Ellers ser jeg ikke noe grunn for at du skal synes dette: "Føler at eg ikke fikk levert bilen i den standarden eg hadde håpet på". Cred er vel fortjent etter den innsatsen der, og det ble jo et flott resultat! Takker får sikkert litt mer kontroll på produkt valg/maskin kjøring etter vert får eg håpe Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 dette blei bra selv om du ikke har polert mange biler enda så tror jeg ikke det gjør så mye når man ser hvor nøye du er og går tilbake og retter opp så godt du kan ved eventuelle feil og mangler fortsett sånn så er det ikke lenge før du er på toppnivå som jeg sa i din forrige s&s bra skrevet og underholdende lesning, venter i spenning på flere s&s fra deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 16 Oktober, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 En godt utført detail, selv med en liten blemme. Det hele er en kalkulert risiko, og jo tryggere en blir på det en gjør desto mindre blir risikoen. Men alt i alt, et stort løft av utseende på bilen. Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 16 Oktober, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2012 dette blei bra selv om du ikke har polert mange biler enda så tror jeg ikke det gjør så mye når man ser hvor nøye du er og går tilbake og retter opp så godt du kan ved eventuelle feil og mangler fortsett sånn så er det ikke lenge før du er på toppnivå som jeg sa i din forrige s&s bra skrevet og underholdende lesning, venter i spenning på flere s&s fra deg Takker Vi får satse på det blir flere S&S etter vert En godt utført detail, selv med en liten blemme. Det hele er en kalkulert risiko, og jo tryggere en blir på det en gjør desto mindre blir risikoen. Men alt i alt, et stort løft av utseende på bilen. Takker ja det vart en blemme denne gangen. Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.