Gå til innhold

Hva er dette?


JELien

Recommended Posts

Hva slags merker er dette? Sitter på fattern sin bil, en Volvo V50 som er Ditec behandlet November 2011. Bildene er tatt etter vask, BH Autofoam som forvask og Duragloss som håndvask.

post-5210-0-38686300-1350139941_thumb.jp

post-5210-0-88076500-1350139943_thumb.jp

post-5210-0-98749200-1350139945_thumb.jp

post-5210-0-80410700-1350139948_thumb.jp

....og hvordan skal jeg få det vekk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern restene av DiTec, så forsvinner det nok med den, det kan du gjøre med å vaske den med en blanding av 50/50 med vann/rødsprit. Så går du over en runde med polish, og legger en skikkelig beskyttelse på lakken etterpå.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

Hadde dette på den forrige bilen, før jeg begynte meg å interesse meg for detailing. Var en del spesielt på tak og panser. Hadde alltid formening om at det om som nevnt ovenfor her. Fikk det heller ikke bort hver gang ved vanlig vask med mindre jeg gnikka å gnukka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

Skal prøve dette på ett lite felt.

Fjern restene av DiTec, så forsvinner det nok med den, det kan du gjøre med å vaske den med en blanding av 50/50 med vann/rødsprit. Så går du over en runde med polish, og legger en skikkelig beskyttelse på lakken etterpå.

Han har ikke lyst til å kvitte seg med Ditec'en, men da har jeg oppskriften hvis han skulle ombestemme seg :)

Hadde dette på den forrige bilen, før jeg begynte meg å interesse meg for detailing. Var en del spesielt på tak og panser. Hadde alltid formening om at det om som nevnt ovenfor her. Fikk det heller ikke bort hver gang ved vanlig vask med mindre jeg gnikka å gnukka..

Det merkelige er at det er helt rent nederst under lista på hver side, det er jo der dritten pleier å sitte :blink: Har sagt til han at jeg kan bruke maskin for å få det vekk. Men han skulle prøve å gnikke det bort, han vil ikke fjerne Ditecen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditec sitter vel omtrent som andre forseglinger. Jeg synes dette ser ut som vanlige "waterspots" som kommer av surt vann som har tørket på lakken og etset seg fast. Dette finnes på de fleste biler i større eller mindre grad :)

For å få det bort helt må du nok til med polering. Hvor grovt du må gå til verks kommer an på hvor dypt etsemerkene går, men uansett blir ditecen borte.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditec sitter vel omtrent som andre forseglinger. Jeg synes dette ser ut som vanlige "waterspots" som kommer av surt vann som har tørket på lakken og etset seg fast. Dette finnes på de fleste biler i større eller mindre grad :)

For å få det bort helt må du nok til med polering. Hvor grovt du må gå til verks kommer an på hvor dypt etsemerkene går, men uansett blir ditecen borte.

Prøvde å gnikke lenge på 2-3 plasser, og det ble borte. Jeg skulle få lov til å maskinpolere bilen, skal ta den til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...