Gå til innhold

Surfex HD på plastinteriør?


JELien

Recommended Posts

Øyvind G

Jeg har brukt Surfex 1:10 - 1:5 på plast interiør og kan ikke si annet enn at det fungerer utrulig bra. 1:5 er vel det blandingforholdet jeg har brukt mest på plast.

Vil tro at Surfex egentlig er en APC da det virker som et veldig allsidig produkt. Jeg bruker hvertfall Surfex til mye annet enn prewash. Har bla. brukt Surfex på skinnseter og til rens av gulvteppe i bilen.

Edit:

Her står det faktisk at Surfex eren APC.

Hard Working Water-Based APC & Degreaser
Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Surfex 1:10 - 1:5 på plast interiør og kan ikke si annet enn at det fungerer utrulig bra. 1:5 er vel det blandingforholdet jeg har brukt mest på plast.

Vil tro at Surfex egentlig er en APC da det virker som et veldig allsidig produkt. Jeg bruker hvertfall Surfex til mye annet enn prewash. Har bla. brukt Surfex på skinnseter og til rens av gulvteppe i bilen.

Kan jeg bruke samme produkt til forskjellige oppgaver er jo dette toppers :)

Glemte å spørre om det vil matte ned plasten slik at jeg trenger en plastfornyer etter rens/vask med Surfex HD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det renser veldig bra ja, men en gang jeg prøvde å spraye på en MF (cirka 1:5) og tørke på et panel i en A4 tidligere, og da opplevde jeg at plasten/vinylen ble ganske matt. Vet ikke om panelet var satt inn med noe produkt, men tviler.. Etter det har jeg brukt Surfex så lite som mulig på interiør. Men på gummilister/pakninger er den genial til rens før Swissvax Seal Feed. :)

Kan jeg bruke samme produkt til forskjellige oppgaver er jo dette toppers :)

Glemte å spørre om det vil matte ned plasten slik at jeg trenger en plastfornyer etter rens/vask med Surfex HD?

Trenger nok det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

JELien:

Surfex er nok såpass sterk at den fjerner plastfornyeren ja. Du kan jo blande den svakere å prøve deg litt frem da. Er du usikker, så kan du jo prøve på et lite område før du setter igang på hele bilen. :)

Simen:

Tror nok ikke at Surfex er så sterk at den ødelegger plasten. Var denne bilen du opplevde dette på ganske ny (derfor du tviler på at det lå noe på plasten før du vasket?)? Var den ikke det, så vil jeg tro at det lå noe på plasten som gjorde den blankere. Dette fjernet du med Surfex og fikk et matt resultat. Selv liker jeg best at innv. plast er matt, men samtidig skal det ikke se ut som at plasten er gammel eller uttørket.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JELien:

Surfex er nok såpass sterk at den fjerner plastfornyeren ja. Du kan jo blande den svakere å prøve deg litt frem da. Er du usikker, så kan du jo prøve på et lite område før du setter igang på hele bilen. :)

Skal prøve ett lite felt først :) Det er aktuelt nederst på dørene, blir for møkkete. Kommer vel borti når man går ut av bilen. Synes det er vanskelig å få det skikkelig rent. Det holder vel å bruke denne etterpå? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=288010004

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Skal prøve ett lite felt først :) Det er aktuelt nederst på dørene, blir for møkkete. Kommer vel borti når man går ut av bilen. Synes det er vanskelig å få det skikkelig rent. Det holder vel å bruke denne etterpå? http://www.torshovbi...arenr=288010004

Er det skomerker du skal fjerne, så er det nok ikke sikkert at Surfex tar dette. Selv har jeg god erfaring med Nanosvampen på slike merker. Mange sier at denne kan matte ned plasten da denne har litt slipende effekt, så her bør du hvertfall prøve et lite felt først. Selv har jeg ikke fått spor eller matte felter av Nanosvampen, men better safe than sorry.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skomerker du skal fjerne, så er det nok ikke sikkert at Surfex tar dette. Selv har jeg god erfaring med Nanosvampen på slike merker. Mange sier at denne kan matte ned plasten da denne har litt slipende effekt, så her bør du hvertfall prøve et lite felt først. Selv har jeg ikke fått spor eller matte felter av Nanosvampen, men better safe than sorry.

Skal prøve meg frem litt. Har lest litt om Nanosvampen, får vel bestille den også til samlinga mi. Takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen:

Tror nok ikke at Surfex er så sterk at den ødelegger plasten. Var denne bilen du opplevde dette på ganske ny (derfor du tviler på at det lå noe på plasten før du vasket?)? Var den ikke det, så vil jeg tro at det lå noe på plasten som gjorde den blankere. Dette fjernet du med Surfex og fikk et matt resultat. Selv liker jeg best at innv. plast er matt, men samtidig skal det ikke se ut som at plasten er gammel eller uttørket.

Nei den var heller gammel. Tror den var fra 98 eller noe.. Resultatet av Surfex'en så altfor matt ut, så nesten litt uttørka ut. Jeg liker semimatt finish selv, kan skinne litt men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nei den var heller gammel. Tror den var fra 98 eller noe.. Resultatet av Surfex'en så altfor matt ut, så nesten litt uttørka ut. Jeg liker semimatt finish selv, kan skinne litt men ikke for mye.

Litt SV Protectiom matt eller lingnende løser problemet ;)

Vil ikke andre APC produkter gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Green Clean har jeg ikke opplevd matte ned noe.

Hvilket blandingforhold har du med GC da? Ser mange bruker 1:16 og det sier seg selv at Surfex 1:5 er sterkere enn GC 1:16.

Jeg har kun brukt Surfex på ekstremt møkkete flater derfor har jeg brukt 1:5. Kan jo prøve med en svakere blanding og sammenligne den med andre produkter som brukes til det samme,

Er det ikke ekstremt møkkete, så ser jeg ingen grund til å bruke 1:5 for å tørke støv. Det er jo det som er fint med vannbaserte brodukter som kjøpes konsentrat. Vi blander ut med vann etter ønsket behov.

Som sagt så synes jeg ikke at Surfex har ødelagt noe i mine biler, men det har heller ikke APC'en min (blandet 1:10) som jeg egentlig bruker til dette gjort. Det må også nevnes at jeg ikke har brukt Surfex på dashbordet. Har brukt den på plast og på dørtrekkene mine (dørtrekkene er av kunstlær eller noe i samme gate).

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med vannbasert avfetting (Würth sin Super X clean) på det meste av interiør (har ikke våget å prøve på skinn).

Alt fra 1:10 til ren avfetting alt etter hvor skittent det er.

Har opplevd at den har mattet ned hard plast, men det er etter å ha brukt den ren på noen vanskelige fettflekker.

Tørker av ett par ganger med rent vann etter vask for å slippe å ha så mye såperester som kan ligge å tære på materialene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...