Gå til innhold

Fjerne støv


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Hei,

Når vi flyttet så fikk vi en sofa. Den skal byttes ut etterhvert. Jeg var hos legen og fikk vite at jeg hadde 5.7 (av hva vet jeg ikke) når det gjelder støvallergi, og merker dette hvis jeg sitter i noen timer i sofaen. Må ta allergipiller, og da blir jeg fin etter ca 1.5 time. Begynner å renne i øya, og blir tett i halsen.

Kattene var jo værst, for de tar jo med seg en del støv osv, men henger tydeligvis en del igjen i sofaen. Noen gode tips til hvordan jeg kan få renset sofaen? Selv om vi skal ha ny etterhvert så vil jeg gjerne kunne "leve uten piller". Har mulighet for å dampe, og evt våtstøvsuge, men vet ikke om det vil hjelpe?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hvis det hjalp, så kjører jeg på :) Grunnen til at jeg ville høre først var fordi det tar litt tid før det tørker igjen, og det er litt kjipt hvis det er uten resultat, hehe.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det beste førsteinnlegget jeg har lagt igjen på div forum, men: Hvis kattene er et problem hold de unna dagligrommet du vanligvis oppholder deg i. De er utrolig til støvsamlere og vil ikke gjøre deg mindre allergisk over tid. :)

2014 Citroën Grand C4 Picasso 

2011 Volvo V50 D2 Solgt :mellow:

2000 Renault Scenic 1.6 RXE Solgt  :D

1967 Chevrolet Suburban Solgt  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Ikke det beste førsteinnlegget jeg har lagt igjen på div forum, men: Hvis kattene er et problem hold de unna dagligrommet du vanligvis oppholder deg i. De er utrolig til støvsamlere og vil ikke gjøre deg mindre allergisk over tid. :)

Vi har kvittet oss med kattene, men henger en del igjen :-(

Hvis det går ann å ta av trekket kan du jo rive av det og slenge det i maskinen, også renser du putene uten trekk. :)

Litt usikker på om det er mulig, men jeg kan jo sjekke. Får jo ikke dyttet hele sofaen i vaskemaskinen, så likevel noen flater jeg evt må ta med våtstøvsuger :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...