Gå til innhold

Passat Nybegynner med maskin


Stenberg

Recommended Posts

Hei,

Har akkurat kjøpt en passat 2004

Den er blitt maskin vasket osv ser helt grei ut i lakken men kan bli mye bedre. Er noe asfalt og lakkrust i lakken- Trenger nok å få enn full oppragdering før vintern.

Av erfaring har jeg jobbet kun med Maquier produkter for hånd.

Tenkte nå å gå over til maskin.

Jeg tenkte meg å kjøpe krauss med chemical guys pakke hos Scandicshine.no

I pakken følger det med :

Krauss CG edition

CG v34

CG v36

CG v38

3x Hex puter

2x Fluffer Microfiber kluter.

Men hva annet trenger jeg

Trenger vel noe clay, lakk forsegler osv

Har også noen felger som trenger litt puss samt forsegling

Er dette noe bra??

Noen Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Regner med at vaskepakke er på plass?

Prickbort

IronX

Er to ting som er veldig greit å ha, samt clay som du sier, men du reduserer bruken av clay betraktlig om du bruker overnevnte kombo før claying.

Vedr sealer/Voks, så er det mye å velge i mellom, her sverger jeg ofte til Duragloss 111 eller RejeX som sealere da de har holdt seg bra her. Collinite er også gode saker.

Vedr felger så er det Swissvax Autobahn som gjelder her, men er de vanlig lakkerte felger, kan du også bruke samme sealer som du bruker på lakken.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krauss-maskinen er helt kurrant og gjør jobben den skal. Jeg har ingen erfaring med CG-polishen akkurat, men den gjør nok jobben som de aller fleste av produktene de selger på SS gjør. Jeg for min del benytter meg av Scholls produkter, og ser de har en maskinpakke der også, om det er interessant: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=529

Ellers anbefaler jeg at du skaffer deg en del mikrofiberkluter først som sist, da "bare" to stk ikke holder til både polish og voks. Rundt 10 burde klare seg i første omgang. Noe slikt f.eks: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=362

Men før man starter på maskinpoleringen er forarbeidet viktig. Dvs god vask med avfettinger, clay og tørk.

Vaskepakke som duger fint i første omgang: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=425

Ellers er det gode tips fra truhaa og over alt ellers på forumet. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...