Gå til innhold

Rødvin..


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Det er ikke så mange år siden jeg ikke synes at rødvin var noe godt i det hele tatt, men de siste årene har jeg fått ett litt annet syn på rødvin.. De jeg syns er gode for tiden er Vina Maipo og Casillero del Diablo begge Cabernet Sauvignon.. Rimelige og gode synes ihvertfall jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin er et farlig emne.. ;) Plutselig kommer det en som har et kurs eller to og skriver en post på flere sider..

Jeg var også slik - var en hund etter øl, hata rødvin. Etterhvert vokste vinen på meg, og nå på høsten er det ingenting som slår en god rødvin. Kona og jeg hadde en liten tradisjon om å kjøpe noen vin etter hver lønning. Funka som fjell til å finne ut hva vi liker.

Italiensk er snadder. Prøv en Ripasso en kveld. Laget på tørkede druer slik som Amaronevinene.

Fransk er favoritten. Guigondas eller Cote du Rhone (tror det er slik de skrives..) fra vinprodusenten Guigal er en sikker vinner.

Det finnes uansett vanvittig mange gode viner dersom en er villig til å prøve litt. Vi har iallfall funnet ut at vin er verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee
Vinen har ihvertfall ikke vokst på meg enda, syns det smaker helt forferdelig..

Enig. Har kassevis etter vinlotteri på jobb.

Men det kommer vel en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Haha, kaffe som smaker pyy drikker dere, men vin som er godt og samtidig sunt(i moderate mengder) liker dere ikke.. Ikke dumt det Hulders, har prøvd endel forskjellig og har ramlet ned på de som favoritter foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittene er Chateau-neuf Du Pape, men det blir litt dyrt å drikke i lengden.

Så til "hverhelgvin" blir det ofte italiensk, gjerne i form av en Masi Campofiorin, Valpolicella Superiore el.l

I ferien osv blir det ofte mye vin midt i uka, og da blir det som regel spansk ettersom jeg mener de har de beste vinene når man kryper et stykke under hundrelappen.

Ble litt bitt av vellagret hvitvin (ikke spesielt begeistret for det "vanlige" tyske skvipet) for noen år siden, og har etterhvert funnet frem til en fransk særpreget vin fra Cote du Jura. (Selges ikke i norge.)

Den er helt fantastisk til faste oster, da gjerne fra samme distrikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh. Chateau-neuf Du Pape vinene har jeg mange gode minner fra, ja :) Husker vi fikk ei ekstra flaske gratis på restaurant engang fordi de hadde glemt oss.. Føltes litt råflott å drikke flaskevis av disse vinene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Rødvin smaker det, men hvilken vin såiller ingen trille da ALT går i grisen som de sier.... he he

Husker aldri hva de heter jeg... men har ho hatt noen, OI den var god gitt....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja som jeg har i temp styrt vinskap hjemme... men skapet er tomt om dagen gitt, trenger påfyll der, så følger nøye lista her jeg, så skal jeg si hvem av dere som har best smak.... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Rødvin er bra fyll

Det er en som heter "Parador" som er spansk og veldig billig (47sek f.eks) Den er veldig fin å gi folk som ikke er vant til å drikke vin.. :) En nybegynnervin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Haha, uggen idag Arne el liker du ikke rødvin?

Hehe,sitter sterkt i minne en lørdag for mange år siden,med 3 flasker sangria,1,5 liter hjemmelaget rødvin som gikk rett ned,toppet med 8-9 halvlitere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...