Gå til innhold

Gammel nybegynner lurer på ett par ting


762mm

Recommended Posts

Leste meg opp litt om detailing for 5-6 år siden og kjøpte endel ting fra USA men har glemt det meste nå, så lurer på følgende småting.

Kjøpte en Porter Cable for 5-6 år siden regner med at denne er ok? men hvor får jeg tak i pads til en slik en i Norge? kan det være 6" pads på denne?

Har akkurat kjøpt "ny" bil det vil si en såkalt administrasjons bil fra BMW (lys sølv metallic) som har gått 5K kilometer.

Bilen er helt strøken i lakken bortsett fra 4-5 steinsprut i støtfanger og panser.

Bilen var klargjort når jeg hentet den regner med Stenshagen i Oslo har bedre eller i hvertfall gjennomsnittlig kvalitet på bilklargjøring, noen som kanskje vet hva som er benyttet på bilen?

Det jeg har gjort er å vokse denne med noe gammel poorboys wax jeg hadde liggende og det ser veldig bra ut men vet ikke hvor holdbar denne er og etter å ha lest litt her inne tenkte jeg kjøpe sv shield eller den voksen de har til 1600? hvem er best av disse to? personlig tror jeg holdbarhet er viktigst for meg hvis det ikke er veldig stort forskjell på resultat da.

Så spørsmål to er: trenger jeg denne sv lakkrensen eller kan jeg bare smelle på f.eks shield utenpå poorboywaxen min?

Jeg har gummimatter i bilen hva anbefales på matter og pedaler? scholl purple 9000?

Disse rillende til varmeapparatet hva gjør dere der? sprayer på purple 9000 og bruker en sånn liten malekost?

Har kjøpt en sånn toliter flaske fra bilnerden hvor man pumper opp trykk, tenkte blande ut surfex på denne, kan denne stå med innhold til den er tom eller må jeg tømme denne etter bruk?

Finnes det noen slike kanner hvor jeg kan pumpe opp trykk som kan benyttes til skumlegging av bil? har desverre ikke tilgang til annet enn selvaskeanlegg og oppvarmet garasje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en sånn toliter flaske fra bilnerden hvor man pumper opp trykk, tenkte blande ut surfex på denne, kan denne stå med innhold til den er tom eller må jeg tømme denne etter bruk?

Ikke noe problem å la den stå, men slipp ut trykket etter bruk. Noen anbefaler også å pumpe rent vann gjennom snuten før den settes vekk, men for Surfex 1:20 o.l. som ikke er veldig sterkt eller etsende har i hvert fall ikke jeg tatt meg bryet med det. Ingen problemer ennå ;)

Finnes det noen slike kanner hvor jeg kan pumpe opp trykk som kan benyttes til skumlegging av bil? har desverre ikke tilgang til annet enn selvaskeanlegg og oppvarmet garasje

Yep! Gloria FM10 er kongen på haugen for tiden. Prisen er noget avskrekkende, men den lager bra barberskum etter det jeg har sett.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poorboys er helt greie og holdbare vokser. Er det holdbarhet som teller så er collinite voksene av de aller beste, men shield er og så god på det området. Utseendemessig vil ikke den ene eller andre voksen gjøre noe fra eller til, men et skikkelig poleringsmiddel i kombinasjon med maskinen vil gjøre mye for glansen.

Legger du en ny voks over det eksisterende laget så vil antakeligvis det første laget bli løst opp uansett. Noen spesiell forskjell i holdbarhet tror jeg ikke du vil merke i forhold til uvokset lakk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...