Gå til innhold

Valg av LSP før vinteren - Valgets kval!


Geir

Recommended Posts

Tjena!

Denne helga skal jeg vaske og forsegle det som vaskes og forsegles kan, og i den forbindelse trenger jeg hjelp til valg av LSP. Foreløpig evner jeg ikke å bestemme meg.

Jeg skal legge LSP på alt, dvs utvendig karosseri, inne i dører, inne i panser, inne i bagasjelokk og plasten i motorrom. Felger ble forseglet da de ble tatt av før sommeren, så de er klare.

Jeg har følgende å velge mellom:

Swissvax Finesse

Swissvax Shield

Swissvax Glacier

Swissvax Concorso

Swissvax Autobahn (lite igjen :()

CG Pete's 53

Collinite 476s

Collinite 915

Wolf's Chemicals Body Wrap

Wolf's Chemicals Hard Body

Foreløpig er jeg på dette:

Utvendig: Shield eller 476s

Innvendig: Wolf's Chemicals BW eller HB

Plast: Autobahn

Kom med tips! Jeg har ikke god nok erfaring med alle disse LSP-ene, men fokuset gjennom vinteren er holdbarhet og atter holdbarhet. Skal legge LSP i morgen, så jeg krysser fingrene for litt argumenter for det ene og det andre i løpet av dagen :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo helgardere utvendig meg 476 først, deretter et lag Shield. Slå slipper du valgets kval og har en beskyttelse gjennom vinteren og vel så det. ^_^

Har selv tenkt å gå for 476, da jeg har god erfaring på begge bilene mine fra tidligere vintere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på det. Grunnen til at jeg tenkte HB innvendig er den ripebestandige effekten. Grei å ha når man er borti lister e.l. med sko osv.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har ingen andre alternativer. Jeg har tidligere sett folk bruke Autobahn på motordeksler her inn, og tenkte å prøve det samme :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går den veien for min del også. Er akkurat ferdig med motor- og bagasjerom. Det ble HB begge steder, og nå skal kanalene også få det :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...