Gå til innhold

Rens av tekstilseter.


Lovegame

Recommended Posts

Trenger en liten dose hjelp før jeg tar livet av tekstilsetene i Caddyen.

Har kjøpt meg denne våtstøvsugeren:

http://www.biltema.n...D-120030-17209/

Har også en flaske med CG Green Clean tilgjengelig, har trykksprøyte fra biltema med vann på, har tekstilbørste.

Så, hvordan skal jeg gå frem for å gjøre dette best mulig? Hvilke blandingsforhold på Green Clean?

Først på med Green clean, la det virke noen minutter? Børste det inn i setet, pøse på med vann, støvsuge? Hvordan tørke dette etterpå?

Mye spørsmål for en nybegynner. :P

Fjerner Green Clean oljeflekker fra setet?

Og hvis jeg vil rense interiøret ellers (plast), bruker jeg Green Clean til dette, og hvilke blandingsforhold i så fall?

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Green Clean blandes ca 1:15. Jeg har brukt din fremgangsmåte på tekstilsetene i bilen min. Spraye på rikelig med såpevann, børste det inn i settet, pøse på med vann også støvsuge. for og tørke bilen innvendig igjen ble min stående med kupe varmer om natta og litt gløtt på vinduene så fuktig luft skulle ha en plass og forsvinne. Om green clean fjerner oljeflekker vet jeg ikke, men den fjerna utrolig mye dritt i interiøret til bilen min. den så nemlig ikke ut innvendig når jeg kjøpte den.

Ellers trur jeg noen andre skal få svare for resten av interøret, for der har jeg ikke all verden med erfaring enda.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takker for svar!

Tror det blir fremgangsmåten min på setene ja, tar gulvet og taket samtidig.

Har også en flaske med dette: Chemical Guys Silk Shine Dressing

Skal dette bare smøres utover etter grundig vask og tørk av interiør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Kristian Nafstad
Om green clean fjerner oljeflekker vet jeg ikke, men den fjerna utrolig mye dritt i interiøret til bilen min. den så nemlig ikke ut innvendig når jeg kjøpte den.

Den fjerner oljeflekker :thumbs: Hadde litt olje i førersetet når jeg jobbet på lager. Var der i 4-5 måneder før fjerning. Tok litt tid for å få det fjernet, men det gikk :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silk shine er kun til plastikk og gummi, altså på dashboard osv :)

Men skal jeg bare vaske dashbordet vanlig, og så smøre dette utover? Ikke blandes ut, noenting? Skal det ligge en periode for så å tørkes av? Man kan se jeg er ny på dette. :P

@Kristian:

Disse flekken har vært der vertfall i 10 år,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd meg litt frem (mye regn og ingen garasje å stå i, sååå)

Vasket dashbordet, dørene, alt ellers inni bilen av gummi og plastikk med green clean, smurte silk dressing på efter.

Til nå vil jeg si at det ser vanvittig bra ut, men bilen var jo da jæææhævlig skitten fra før.

Tok meg en liten skrubbetur nedi motorrommet mens jeg var i gang :P Og full vask ellers av bilen, selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foresten noe plastikkgreier med lim under, som er brukt til å feste en kopp eller GPS eller lignende før i tiden.

Hvit plastikk/gummi som sitter forjævlig. Hvordan få dette bort? Er midt på dashbordet, så det ødelegger totalopplevelsen av ren bil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...