Gå til innhold

Beste 1 stegs produkt


V50 D3

Recommended Posts

Hei.

Har en 2005 V50 som ikke ser så helt galen ut i lakken.

Derfor lurer jeg på hva som er det beste 1stegs produktet jeg bør bruke på min lakk.

Har også lyst på en DYP glansende og godt beskyttende voks.

Alt er inntreresant, jeg er helt fersk i denne sammen hengen.

Fargen det gjelder er : Titan Pearl metalic 455.

Håper på hjelp og innsplill her ;-)

20120825_141328.jpg

post-5185-0-59242300-1347843593_thumb.jp

post-5185-0-53772000-1347843911_thumb.jp

post-5185-0-48817300-1347843740_thumb.jp

post-5185-0-96880800-1347843836_thumb.jp

post-5185-0-33340800-1347843884_thumb.jp

Endret av V50 D3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt riper, men meget overkommelig. Jeg mener den er grei i lakken.

Vasker 2-3 ganger i uka.

Pris: Det beste til billigeste pris,alt blir vurdert.

Er smittet av sykdommen.... he he

Har masse utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har ikke vært borti veldig hard Volvo lakk enda.Tror du vil komme langt med en hvilken som helst DA maskine, orange scholl pad og Scholl S30 f.eks! Eller Menzerna 4000(tror det heter noe sånt.prøvde første gang i går) og blå uber pad.På egne biler prioriterer jeg maks glans og går over med maskine flere ganger i året.Kjekt å kunne fjerne vaskeriper og gi god glans uten å ta noe lakk omtrent :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hard lakk er greit det.Tar bare lengre tid å få bort riper. Om det ikke blir hologrammer/kjørespor med S17 så er det jo greit å gå for den.På hard lakk kan S17 gå bra.På saaben min f.eks blir den litt for grov.Meget myk og vanskelig lakk. Håper du får flere tips.Jeg skreiv bare det jeg hadde gått for til eget bruk:)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Supert med innspill, men hva slags voks bør jeg bruke?

Er grunnarbeidet bra så bruk hva du vil ;) Collinite476,Collinite845.Swissvax Shield og Swissvax Crystal Rock er mine favoritter! Varer lett igjennom vinteren!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På èn stegs jobber bruker jeg S17+ på sort scholl pad om comboen viser seg å fungere. Funker knall på de fleste lakk typer, både med roterende og DA maskin. Beste voks kontra pris om kriteriet holdbarhet henger høyt er min favoritt Collinite 915.

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17+ og svart scholl burde du gå for på nyere volvolakk, jeg har tatt min del av nyere volvo det siste året, og denne comboen funker alltid knall :)

Nyere volvolakken er faktisk noe av det beste jeg jobber med, enkel og grei lakk

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Du vil jo primært ha opp glans og få et fint utseende:) Er jo ikke alltid like lett å fine ett steg som holder til "alt", men jeg tenker at feks meguiars 205 og gul pad ev som hmilseth sier med scholl er en god løsning.. Om det blir for grovt er det fort gjort å få litt småswirls etc.. Sier ikke at s17+ er for grov, og den kan jo varieres med forskjellige pads..

Om du er ute etter en bilig voks som er god å bruke og drøy, ville jeg kjøpt collinite, har selv 476s, og synes den er meget fin. Men det er jo flere alternativer også:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt 2 polisher så du har litt alternativer. F.eks scholl s3 gold eller s17+ og s30. Når det gjelder voks er det ingen forskjell i utseende på nypolert lakk mener jeg. Dyp wet look får du etter poleringen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om Menzerna produkter og Uber pads.

Noen som har noen formeninger om disse produktene?

Vanskelig å få bestemt seg her gitt :huh:

Vil også tilføye at så lenge jeg har hatt bilen( ca 1 år) har den kun blitt vasket og vokset.

Ikke noen form for lakkrens eller noe.

Utgangspunktet her er vel ikke så galt da???

Endret av V50 D3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Pga tilgjengelighet på hjelp her på forumet, så ville jeg gått for Scholl sine produkter.

Sier ikke at alt annet er dårlig, men siden flertallet her bruker Scholl, så er det lettere å få tips og triks hvis man lurer på noe.

Mange sier at S17+ og sort Scholl pute er en god 1 stegs combo. Man kan også justere cut med puter, så tar ikke S17+ og sort nok, så kan du jo prøve S17+ og orange pad.

Ang. tilstand på lakk, så er det lettere hvis du tar noen bilder. Gå litt nerme, skru på blizen på kamera og ta gjerne med en LED lampe og/eller halogen lampe og se om du klarer å ta bilde av ripene du har på bilen. Halogenlys er bra på riper/swirls og LED er god på å vise kjørespor/hologrammer. Direkte sollys viser så og si alt. :)

En bil kan se bra ut på bildet hvis man står på litt avstand uten direkte lys, men likevel være full av riper. Dette bildet av bilen min ble tatt før jeg korrigerte lakken på den. Her ser den jo veldig bra ut, men tar man en nermere titt så så den slik ut. Bilen din er antageligvis ikke så ille, men for å vise hvilken tilstand den er i, så må du gå litt nermere og ha godt lys når du tar bilde.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga tilgjengelighet på hjelp her på forumet, så ville jeg gått for Scholl sine produkter.

Sier ikke at alt annet er dårlig, men siden flertallet her bruker Scholl, så er det lettere å få tips og triks hvis man lurer på noe.

Mange sier at S17+ og sort Scholl pute er en god 1 stegs combo. Man kan også justere cut med puter, så tar ikke S17+ og sort nok, så kan du jo prøve S17+ og orange pad.

Ang. tilstand på lakk, så er det lettere hvis du tar noen bilder. Gå litt nerme, skru på blizen på kamera og ta gjerne med en led lampe og/eller halogen lampe og se om du klarer å ta bilde av ripene du har på bilen. :)

Å der svarte endelig min guru :thumbs:

Skal ta noen bilder slik at du/dere kan se det verste.

Da er det vel lettere å forklare dette brødhuet hva han trenger/bør ha... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...