Gå til innhold

Problemer med Acer mini pc


_Christian

Recommended Posts

Vet at det er veldig mange pc kyndige her inne, så jeg forsøker meg på et lite spm.

Skulle kjøre en reinstall på en Acer mini pc med Windows XP. Det ligger noe som heter Acer eRecovery på maskinen ifra før.

Velger å sette igang reinstallasjon med backup av personlige filer.

Maskinen setter igang, og blir ferdig med å reinstallere. Den starter på nytt og etter velkomstbilde til xp så låser maskinen seg. Står slik i en 3 timer uten at noe skjer. Trykker en gang på "på" knappen og maskinen starter på nytt.

Så får jeg opp ett vindu om at installasjonen ikke ble fulført og det må installeres på nytt.

Problemet er at det er jo ikke optisk drev på den, og jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har install cd til xp hen.

Noe som kan gjøres?

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har gyldig produktnøkkel til windows så ser jeg ingen problemer med å laste ned ny "cd" fra internett. Siden Microsoft ikke tilbyr dette selv så får man bare benytte seg av de kanalene man har.

Dersom du ønsker å berge noen filer før du installerer datamaskinen på nytt kan du først laste ned en eller annen Live-CD. Ubuntu er svært enkelt å forstå seg på, og gir et grensesnitt som ligner det man er vant til ellers. Gratis er det jo også.

http://www.ubuntu.com/download/desktop

Bare velg å kjøre systemet isteden for å installere etter å ha lagt det på USB'n. Det er jo verdt å nevne at sånne mini-pc'er fungerer ørten ganger bedre under et lettere OS enn Windows, så har du ingen grunner som låser deg fast til å måtte bruke XP så anbefales det å prøve i hvert fall. Installerte Ubuntu på mini-pn'n til min far og han har aldri sett seg tilbake.

Til det synes jeg programmet Rufus gjør jobben raskest og enklest.

http://rufus.akeo.ie/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kunne trykke en knappekombinasjon når du starter den å kjøre recovery. Mulig du mister alt på pcen da.

Alt +F10 mener jeg er recovery

Han skriver i førstepost at gjenopprettingen ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver i førstepost at gjenopprettingen ikke fungerer.

Nei, han skrev att første forsøk feilet og når du er i windows har du erecovery, når den feila så ligger fortsatt systemdisken der med os osv, den får du fram ved enten CTRL + F10 eller ALT + F10

Er det feil på disken så kan du også kjøre ghost og flytte den partisjonen til ny disk

Hvis ikke må du kjøpe ny disk fra en godkjent ACER verksted, eller direkte fra Acer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...