Gå til innhold

Nedover Ski...


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Som topic sier så er det ski det er snakk om, og sålenge dette er "Småprat" avdelingen så tar jeg meg den frihet å gi litt vekk fra detailing..

Er det noen andre enn meg som er glad i stå på nedover ski her?? Tenkte vi kanskje kunne delt litt erfaringer rundt utstyr og bra locations å stå... Jeg har ikke vært så veldig mange andre steder enn Geilo(hadde hytte der), Skeikampen, Norefjell, Hemsedal, Kongsberg, Trysil og Hafjell.. Er det noen her som har vært i Oppdal f.eks.? Har hørt mye bra og at det er ett av Norges råeste off-piste områder der?

Vurderer også nye ski iår og da står det mellom Salomon og Volkl, hvem? Har begge deler for øyblikket så det er vanskelig å velge, men har ett godt øye til Volkl Tigershark for øyeblikket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    62

  • AndreasLie

    18

  • bjorke

    16

  • truhaa

    15

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins

Kjører selv twintip, var veldig aktiv før. Var i bakken så å si hver dag. Men har ikke hatt så mye tid i det siste :( og dårlig med bakker her i området sammenlignet med Narvik hvor jeg kom fra. Kongsberg har bra parkanlegg (rails, hopp halfpipe) men bakkene er kjedelige og lite utfordrene, den svarte løypa der er nesten det samme som familie løypa i Narvik hehe..

Bakken i Drammen er skikkelig dårlig, er som en liten akebakke, så aldri dra dit :P

Hemsedal er bra, men litt langt for meg å dra når det ikke er ferie, savner Narvik der var det så å si ut av døra og gå noen 100 meter så var jeg i bakken :D

Men trur bakken i Narvik er ganske ræva også nå, da hele byen er så å si konkurs pga arbeiderpartiet har ruinert byen med å tippe på aksjemarkedet. De skulle vist slutte med gatebelysning i hele byen for de måtte spare penger nå, hadde ikke råd til julegran en gang :mellow:

Narvik var en av de rikeste byene i Norge før, men arbeiderpartiet og co har kjørt hele stakars byen til helvete så var bare å komme seg vekk fort som f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt Stavangerområdet er det ikke snø.. Og ikke anlegg å snakke om. Den eneste plassen som er verdt å nevne er Røldal skisenter. Der har bra snøforhold og greie offpisteløyper. Jeg var endel i Geilo i mitt tidligere liv (les: før kone og barn), men jeg må innrømme at jeg synes at dette senteret var litt vel flatt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har sansen for Hafjell, men det er jo så vanvittig mye andre steder å stå på ski også, så hadde vært gøy å prøvd noe annet også... Geilo er jeg veldig glad i også forsåvidt, men det er vel fordi jeg har stått på ski og snowboard der fra jeg var 2år frem til 24, men som du sier Hulders kan være litt flatt..

Hafjell er genialt med mye stoppesteder på vei nedover så man er litt småbrisen når man kommer i bunn :D

Hører gjerne litt om utstyr også, twintip har jeg lagt ifra meg etter noen kraftig fall på både brett og ski...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i ski :) Jobber med ski/sykkel ved siden av skolen, så det er bare å spørre..hehe :) Kjører selv på en litt bre Twintip ski som heter K2 Public Enemy selv. Veldig fin/stiv og brei til løssnø og bakke :) Har kjørt en del i Hemsedal og endel i Oppdal. Er også en tur til Alpene (St.Anton i Østerrike) en gang innimellom. Oppdal har mye bra Offpiste, men du må du være tidlig ute dagen det snør :)

Når det gjelder den Tigersharken Bernhard, så skal den være bra den. Det er vel den hvor man kan låse spennet på skien(?) Litt skeptisk til dette, men har ikke prøvd selv. Skal du ha en ski til å ca. 50/50 løssno og bakke, vil jeg anfbefale en ski som er over 80mm på midten. Den må også være stiv nok til å sitte godt i preppet løype. Vil anbefale merker som Volkl, Atomic, K2, Dynastar etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Bor jo 10-15 min unna Hafjell så er der veldig mye i løpet av vinteren, har trollpass så det blir også endel Kvitfjell som gir litt bedre kjøring... ellers så blir det et par turer til Hemsedal (vokste opp 45 min unna) og Oppdal.. alt i alt så er jo Oppdal og Hemsedal konge blant disse, men veldig bra i Kvitfjell også - og helt greit i Hafjell :) Kjøpte nye Atomic SX12 PB i fjor, kongeknallski i løypa når man liker fart :D , de sitter som toget, men må ha meg noe bedre i løssnøen nå til vinteren :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hehe, det gjorde vi også.. Aking er forsåvidt også dritgøy..

Var på hytta til fatter i vinter og tok med vesla ut for å ake litt.. Det endte med at ho ville inn etter 45 min, og svogeren min og jeg kom inn 3 timer etter ho.. Stiga Snowracer og bratt bakke er kult..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det gjorde vi også.. Aking er forsåvidt også dritgøy..

Var på hytta til fatter i vinter og tok med vesla ut for å ake litt.. Det endte med at ho ville inn etter 45 min, og svogeren min og jeg kom inn 3 timer etter ho.. Stiga Snowracer og bratt bakke er kult..

+ hopp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hehe, joda, både og, pleier som regel å gp fryktelig dårlig for min del.. Sist jeg hoppet på akebrett endte jeg på legevakt med hvor jeg hadde strukket musklene i ryggen etter en real ufrivillig luftetur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, både og, pleier som regel å gp fryktelig dårlig for min del.. Sist jeg hoppet på akebrett endte jeg på legevakt med hvor jeg hadde strukket musklene i ryggen etter en real ufrivillig luftetur...

Ouch.. Husker jeg satt fast skistaven i skiheisen engang... Og den gikk rett inn i hele systemet. Folk ble stående over 30 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Ok, det var bra :D

Hmmm, lukter jeg DCN skitreff... Blankeste ski med best glid og beading.. Lurte egentlig litt på å gå over en rundt med Duragloss 501 og Duragloss 111 på oversiden :D Og metall polish på stålkantene B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Ski har jeg ikke rota med på noen år gitt, ut i skog og mark er ikke helt meg.... men om det er ski er det bortover ski som gjelder, men så får jeg "fart og spenning" ut av kroppen ved hjelp av bilen og trenger ikke som Dennis og Bernbhard her å få det ut ved hjeølp av fysisk å måtte oppsøke bakker, for her går det like fort oppover som nedover som bortover gitt...... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Ski har jeg ikke rota med på noen år gitt, ut i skog og mark er ikke helt meg.... men om det er ski er det bortover ski som gjelder, men så får jeg "fart og spenning" ut av kroppen ved hjelp av bilen og trenger ikke som Dennis og Bernbhard her å få det ut ved hjeølp av fysisk å måtte oppsøke bakker, for her går det like fort oppover som nedover som bortover gitt...... ;)

Snakk om opp i fjellet her vettu gutten ;) Den dagen du blir ordentlig mann også så skjønner du hva vi mener, så stump røyken, tøm ut kaffen, ring Bjorke og bestill utstyr av han og kom deg ut av hus og garasje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Drive å renne ned samma bakken hele dagen har jeg aldri forstått meg på.

Snører heller på meg bortover-plankene, tar med rullingspakka og termos og GÅR en tur på fjellet jeg.

Men er uansett bedre med 4x 305 godt planta enn 2 smale planker oppå snøen. :D

DSC_0254.jpg

DSC_0396.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...