Gå til innhold

07 BMW 525


Christer R

Recommended Posts

Christer R

Her er den Bmw'en eg tok panser og hjulbue på for en stund tilbake,nye eigaren ville ha en liten shine på bilen utvendig før vinteren.

Bilen ble levert Fredag etter jobb,og begynnte med vasken umiddelbart.

Sånn såg bilen ut ved ankomst

001.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

020.jpg

Bilen ble så dynket i Prickbort fra vindu og ned,fikk stå ca 10 min.

008.jpg

007.jpg

Bilen ble spylt og P21S ble brukt på felgene,SurfexHD 1:5 på hele bilen.

Fikk stå ca 5 min før bilen ble skummet med Bilthamber autofoam med litt Jif bilshampoo.

009.jpg

010.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

026.jpg

Etter dette ble bilen håndvasket med ullhanske,så kjørt inn i garasjen og tørket med CG Miracle Dryer siden det regnet og eg skulle på med litt IronX.

029.jpg

030.jpg

035.jpg

039.jpg

041.jpg

042.jpg

Så etter 2 timer med vask kunne eg endelig gå på med MG sin clay og tilhørende spray,nesten ingenting å ta etter en grundig vask:)

Men så over til noen bilder av tilstand av lakk.

043.jpg

046.jpg

048.jpg

049.jpg

050.jpg

051.jpg

052.jpg

Bilen ble for noen år siden teflonbehandlet eller noe i den duren i Haugesund,bilpleiefirma på sitt beste..

055.jpg

057.jpg

058.jpg

061.jpg

064.jpg

065.jpg

Testet litt på bakluken med eigar tilstede,han ville bare ha en enkel polering før vinteren og ta den skikkelig til sommeren igjen. Men når eg viste hva han fikk og hva han kunne få,så gikk han for en 2 step polering med viten att litt riper ville være igjen.

Her er etter Flex DA med lilla Scholl pute og S17, tok tilfredstillende nok for både meg og eigar.

069.jpg

Og med Orange Scholl pad og S30 med en liten dæsj S40 så fikk eg det holofritt og:))

072.jpg

074.jpg

Så resten av bilen ble tatt med roterende,der brukte eg lilla scholl med litt S2 Orange i lag med S17 for å prøve å få tatt mest mulig på minst mulig tid. Hadde 2 pads som eg byttet på underveis,og på trange plasser brukte eg liten Scholl bakplate.

Noen bilder underveis i korrigeringen.

075.jpg

076.jpg

082.jpg

083.jpg

085.jpg

092.jpg

093.jpg

097.jpg

098.jpg

Og så ble bilen vasket med SurfexHD 1:5 og skum.

001-1.jpg

002-1.jpg

Sånn såg den ut etter korrigering:)Bare litt hologrammer

003-1.jpg

005-1.jpg

006.jpg

Her er komboen eg gikk over med etter korrigering

007-1.jpg

009-1.jpg

014-1.jpg

015-1.jpg

Motorrom før og etter,ble brukt black wow på plastikk.

099.jpg

100.jpg

Eksos før og etter,brukte MG metall polish.

20120908_135245.jpg

20120908_135903.jpg

20120908_135912.jpg

Måtte prøve en ny voks eg kjøpte i lag med Flexen

028-1.jpg

Og så noen ferdigbilder

029-1.jpg

031-1.jpg

033.jpg

034-1.jpg

039-1.jpg

040-1.jpg

042-1.jpg

045.jpg

047.jpg

048-1.jpg

050-1.jpg

051-1.jpg

052-1.jpg

054.jpg

056.jpg

057-1.jpg

061-1.jpg

063.jpg

064-1.jpg

065-1.jpg

067-1.jpg

068.jpg

069-1.jpg

Brukte Svisswax pnau på dekksider,brukte vell ca 22 timer på denne.

  • DCN Poeng 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Nydelig løft og flott opprydding i gammel holo-moro. :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb dette, å med litt mere trening, så klarer du å kjøre en grov kombo, uten å lage så (vanvittig) mye holos. ;)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Nydelig løft og flott opprydding i gammel holo-moro. :thumbup:

Takk :)

Flott jobb dette, å med litt mere trening, så klarer du å kjøre en grov kombo, uten å lage så (vanvittig) mye holos. ;)

Takk for det,noen tips til kjørestil for mindre holos med bruk av roterende?

Bra løft på denne her..

Takk :)

Flott resultat på denne! :thumbup:

Takk :)

Ett bilde av bilen i dag når det regnet :thumbup:

20120911_170516.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finfin shine! Mye å rydde, ja

Er det carbon schwarz? Blå i skarpt lys og svart ellers? (Har en stasjonsvogn i den fargen på lista mi, litt nyere og mindre holo såvidt jeg så)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Flott opprydning :thumbup: Prøver å gi det cred, men jeg får bare denne beskjeden: "En feil oppsto,

Du har nådd din grense for postive medlemsstemmer i dag" ? Skulle gjerne gitt cred, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vart rett å slett strøken :) men for en amatør som meg så lurer ej på følgende :) Du skriver at du først brukte flex DA på første korrigerins testen og fikk ønsket resultat, men gjekk over til roterende, var det for å spare tid? men siden der vart så mye hologrammer sparte du noe tid når man må rydde opp etter på med flex DA?

Cred!

Endret av Audi S8

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

I noen tilfeller er ikke Flex DA nok, og/eller man har ikke tid/tålmodighet til å stå lenge nok med den for å fjerne enkelte defekter. Da er roterende løsningen, siden roterende maskiner genererer mye mer varme. Varmen gjør lakken mykere, og defektene forsvinner da lettere.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller er ikke Flex DA nok, og/eller man har ikke tid/tålmodighet til å stå lenge nok med den for å fjerne enkelte defekter. Da er roterende løsningen, siden roterende maskiner genererer mye mer varme. Varmen gjør lakken mykere, og defektene forsvinner da lettere.

Ja forstår :)har kjøpt inn 3 stk polerings maskiner, Flex DA - Flex roterende og Kestrel das 6 pro, så prøver å få med meg en del her på S&S :) skal prøve meg på en bil no i oktober så får ej se hvordan det går :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finfin shine! Mye å rydde, ja

Er det carbon schwarz? Blå i skarpt lys og svart ellers? (Har en stasjonsvogn i den fargen på lista mi, litt nyere og mindre holo såvidt jeg så)

JA den er carbon schwarz (416) den der er svart som går over i blått

men det finnes en som går fra blå til svart og lakk koden er den samme

og stiller du en carbon schwarz siden av en som svart så ser alt tid den carbon schwarz blå ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Dette ble jo kanon flott løft på en flott bil .

Takk :)

finfin shine! Mye å rydde, ja

Er det carbon schwarz? Blå i skarpt lys og svart ellers? (Har en stasjonsvogn i den fargen på lista mi, litt nyere og mindre holo såvidt jeg så)

Takk :) Er carbon schwarz som blir blå i lys,samme som på min stv som eg merkelig nok ikke får tid til å ta selv B)

Lekkert! Flott opprydning :thumbup: Prøver å gi det cred, men jeg får bare denne beskjeden: "En feil oppsto,

Du har nådd din grense for postive medlemsstemmer i dag" ? Skulle gjerne gitt cred, men...

Takk for det :) overlever uten cred,tror eg :P

Denne vart rett å slett strøken :) men for en amatør som meg så lurer ej på følgende :) Du skriver at du først brukte flex DA på første korrigerins testen og fikk ønsket resultat, men gjekk over til roterende, var det for å spare tid? men siden der vart så mye hologrammer sparte du noe tid når man må rydde opp etter på med flex DA?

Cred!

Takk :) Og fra en amatør til en annen,eg brukte Flex DA med orange Scholl og S30 først og den tok ikke nok. Så gikk eg over med lilla Scholl og S17,den tok nok til att eigar ble fornøyd. Så da brukte eg den komboen bare med en liten ert med S2 på roterende kun for å spare tid,måtte uansett gått over en gang til med S30/S40 for det ble hologrammer med S17 på Flexen og.

S2en tok eg i kun for min egen del,for eg liker ikke striper. Og eg tok mye mer striper med en ert med S2 i lag med S17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, det ble jo en ny bil av dette, bra jobba! :-) Hadde faktisk for en lite måned siden en tilsvarende bil innom 08 mod 525 helt svarte, vet ikke koden, jeg brukte roterandes s03+ blanda inn litt s40 for litt bedre kjøretid på alt utenom plast hvor jeg mesteparten brukte s17+ spot pad, eller flex da, men jeg slet ikke med så mye holos, til slutt da s40+ tok for lite på den kanon harde lakken gikk jeg for meguiars ultimate compund på orange scholl å flex da. Det ga ett meget tilfredstillende resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et greit løft av utseende dette.

carbonsort har jo den tendensen at de gjerne kan få noe som ligner en grå hinne på lakken.

aner ikke hva det kommer av men flere som har sett det...

Det å kjøre hollofritt med roterende er trening-trening-trening så lærer en seg til å se en del mens en jobber.

f.eks det å kante pad lager fort mye hollos ;)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Takk takk :)

La merke til en grå hinne på ene bakdøren og førerdøren,men gikk fint vekk under korrigeringen.

Ser frem til å kunne kjøre holofritt kun med roterende,er mye lettere å jobbe med roterende kontra Flex DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...