Gå til innhold

I dag fikk selvtilliten min seg en knekk!


Hulders

Recommended Posts

Hvilken lakk er det på VW Vento fra begynnelsen på 90- tallet??

Staljin her på forumet sendte meg en PM for en tid tilbake og lurte på om jeg kunne være med å se på bilen hans. Det er en Vento 91- modell eller noe slikt. Full av swirls og andre godsaker. Detta skal bli gøy tenkte jeg..

Bilder011.jpg

Bilder012.jpg

Bilder025.jpg

Jeg satte i gang med Makita 9227 og disse padene:

Sonus hvit pad

Sonus gul pad

LC CCS gul pad

Menzerna intensive polish

Optimum hyper compound

Megs 85

Jeg gikk over lakken med varierende trykk på maskinen, varierende speed (dog aldri over 1800- 2000 o/min) og varierende optimisme. Eller stadig synkede optimisme kan man vel si.. Det virket nesten ikke som om poleringa hadde effekt overhodet! Til slutt var lakken så poleringsvarm at jeg ikke turde å gå på noe hardere. Nå skal det sies at vi brukte lys som var ekstremt avslørende, og vi så når halogrammene kom o.l., men likevel... Jeg trodde jo vi hadde gått til verket med kanoner.. Iallfall for en lakk fra - 91 :(

Vi ble enige om å ta kvelden med konklusjonen at vi ikke fikk det til. Ullpad ble diskutert, Powergloss og vannsliping likeså. Denne lakken har ikke sett det siste av oss!!

Har noen av dere noen innspill til hva som kan ha gått galt? Tenkte jeg skulle presentere noen flotte 50/50- bilder til dere, men etter ca. 15 pass med div. compounder og padder var lakken mye bedre, men laaaangt fra perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Hulders

    10

  • Bernhard

    7

  • virtual

    6

  • bjorke

    4

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Hvilken farge er det på den Ventoen?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimum hyper compound kan du bare glemme, den er langt fra hyper :P

Prøv derimot å bland hyper compound 50/50 med Powergloss, da snakker vi hyper!

Har nettopp kjøpt meg Scholl S3 og S0, men har ikke prøvd dem så kan ikke uttale meg om dem..

Men dem skal visst også være kanonsaker! Skal visst støve myyyyyye mindre :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg kjørte på RS4'en med knallhard lakk med S3+ (litt grovere enn PG) på Scholl oransje pute og lite område med endel press og passeringer! Og det funket veldig bra. Prøv å begrense området du jobbet på, legg litt mer press på maskinen, og se til at middelet er brutt ordentlig ned på ca 1800 RPM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hehe, du er ikke alene om den Jone, kjør på meg Powergloss og ull, det er det eneste som funker.. Tror det er samme klarlakk på den som på den Passat VR5'n jeg tok og det tar helvetes mye tid, men når du ser powerglossen og ullen jobbe etterfulgt av SIP så er det en dans på roser....

Så stå på og ikke mist motet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er ikke alene om den Jone, kjør på meg Powergloss og ull, det er det eneste som funker.. Tror det er samme klarlakk på den som på den Passat VR5'n jeg tok og det tar helvetes mye tid, men når du ser powerglossen og ullen jobbe etterfulgt av SIP så er det en dans på roser....

Så stå på og ikke mist motet....

Det var godt å høre! Lurte på om jeg var helt ute av det når jeg drev på.. Vi ble vel enige om ull og powergloss, ja, men unigritten skal nok få prøvd seg også :) Må jo begynne å få litt erfaring på vannsliping også..

Edit: hehe - dere svarer så fort at jeg ikke klarer å henge med i svingene :D Må begynne å bruke quote- knappen litt mer.. Takk for alle svar! Ull er handla inn, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg skal ha powergloss eller scholl- produkter. Kanskje Megs 105?? Jeg må jo innrømme at jeg er veldig fornøyd med de andre Megs produktene mine..

Endret av Hulders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjør på og sånn at jeg ikke blir misforstått så gjør nok S3+ også en like god jobb, men regner med at du har PG tilgjengelig siden du nevnte den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på og sånn at jeg ikke blir misforstått så gjør nok S3+ også en like god jobb, men regner med at du har PG tilgjengelig siden du nevnte den??

Nei, jeg har ikke Powergloss tilgjengelig, men jeg har hørt så mye bra om den at det kanskje hadde vært kjekt å prøve.. Jeg har igrunnen holdt meg til Megs produktene, rett og slett fordi jeg har vært fornøyd med dem. Har ennå ikke møtt en bil jeg ikke kunne gjøre mye bra med ved å bruke 80, 83 og 85.... - før nå..

Optimum og Menzerna var produkter Staljin kom med, og det var greit å få prøvd dem, men ikke med mer suksess enn mine Megs produkter, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

105 kutter ikke mindre enn PG hvertfall (tror jeg husker riktih), og den støver en god del mindre

Begge er gode produkter da!

SIP etter Meguiar's#105 er nam nam hvertfall ;)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar her! Felles for de alle er vel at jeg blir superblakk :D

Jeg må vurdere litt frem og tilbake hvilken serie jeg skal satse på. Er det ikke slik at det er mest oversiktelig å holde seg til ett merke, eller mikser og matcher dere villt og hemningsløst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar her! Felles for de alle er vel at jeg blir superblakk :D

Jeg må vurdere litt frem og tilbake hvilken serie jeg skal satse på. Er det ikke slik at det er mest oversiktelig å holde seg til ett merke, eller mikser og matcher dere villt og hemningsløst??

Jeg prøver litt forskjellig, men Menzerna og Scholl er helt konge på hard lakk, Megs funket supert på litt mykere som f.eks japselakk. Nå har ikke jeg prøvd grovere enn #83 da.. Men du går ikke feil uansett hvilken av de tre du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

De erfaringene jeg har gjort meg ihvertfall er at Menzerna er helt suveren på hard klarlakk som f.eks. VAG sin.. Scholl sin har jeg ikke så mye erfaring med enda, men det kommer nok etterhvert.. Men finn noe du foretrekker på de forskjellige lakktypene og bruk det, jeg elsker Menzerna på den lakktypen ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...