Gå til innhold

Dekkfornyere!


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Vel vel, nå har jeg laget 3 andre "guider" om felgrens på både godt og vondt og 1 om dekkfornyer som er basert på petroleum..

Det absolutt beste for dekkene våre, er helt klart produkter som er vannbaserte.. Jeg har i flere år tidligere brukt petroleumbasert uten problemer, men har hatt problemer med at dekkene blir brune.. Fordelen med petroleumbasert er at de ofte har mye lengre holdbarhet enn det den vannbaserte har..

For Olsen lengre bort i gata som vaker bilen sin til jul og til 17.mai er jo den petroleumbaserte en flott løsning, men for oss som er en god del over gjennomsnittlig interessert og vasker bilen mer enn 1 gang i uka og legger på sånt minimum ved annenhver vask er vannbasert en god løsning..

For å gjenta meg selv i det kjedsommelige :) , send meg gjerne en PM på vannbaserte løsninger..

- Wolfgang Black Diamond Tire Gel (Bernhard)

- Chemical Guys Silk Shine (Bernhard)

- Chemical Guys New Look Trim Gel (Bernhard)

- Optimum Opti-Bond Tire Gel (Bernhard)

-Optimum Tire Shine (Bernhard)

- Autoglym Instant Tyre Dressing (Bernhard)

- Swissvax Pneu Matt (Dag/Swissvax)

- Swissvax Pneu Glossy (Dag/Swissvax)

- P21S Reifen-Glanz (Bjorke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg bare så at trådstarter skrev at dekk ble brune, hvis ikke gummifornyeren er petroleumsbasert. Når da Meguiars reklamerer for at Endurance Gloss ikke gjør dekkene brune, og de ikke står på denne listen, så lurte jeg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
jeg bruker bla.a den, og jeg synes den funker bra.. Varer ganske lenge også.. Blir ikke turtlebrune hos meg hvertfall

Noen som har noe godt tips til applikator? Mikrofiber funka dårlig, da den bare trekker inn i pad'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte sånne oppvasksvamper, dem som har grov bakside.. (Bruker den fine siden til å påføre med)

Bare kaster dem etter bruk, koster praktisk talt ingenting :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe godt tips til applikator? Mikrofiber funka dårlig, da den bare trekker inn i pad'en.

Virtuals svamptriks funker bra synes jeg, men jeg bruker mest malerkost, eller rundpensel som det antagelig heter

Ta en sving innom clasern så finner du både billige koster og svamper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse fra Muc-OFF for en liten tid siden, fungerer veldig fint. Gripevennelig, og svampen er buet som dekksiden.

http://mstrading.no/butikken/index.php?mai...products_id=242

Heh, de er identiske med noen jeg kjøpte i USA ifjor på en ferietur. De funker stort sett til større dekk, som SUV'er osv. Ulempen dog er at de etter en tids bruk blir gjennomtrukket av produktet man påfører, slik at jeg måtte bruke engangshansker etterhvert... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rema har de en dyrere variant av de oppvasksvampene fra Landlord til 12,- for 2stk.

Synes de funker hakket bedre, suger ikke like mye produkt og er litt "tettere". Men de er ikke ideelle, guffa trekker igjennom etterhvert så de blir litt grisete å bruke. Skulle vel hatt noe sånt som følger med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
10 for 8 på Europris :) Mer til overs, så kjøpte 6 spruteflasker :) Mer til overs, så kjøpte maskeringstape, mer til overs så kjøpte godteri :)

:thumbs::rofl1:

Blir fort sånn. "Oi det var billig, oi den også gitt, jammen det var jo ikke dyrt!" Godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...