Gå til innhold

Tørketid flekklakk


Odd-M

Recommended Posts

Tyggern

Jeg ville lest litt her : http://www.detailersclub.no/forum/topic/12889-guide-hvordan-fjerne-steinsprut-og-smaariper/ her har vi diskutert en del rundt dette.

Jeg mener at en bør vente minimum 48 timer, av den grunn at selv om lakken er "tilsynelatende" tørr, vil det fortsatt fordampe diverse løsemidler og tynner osv. som gjør at lakken "krymper" litt. sliper en for tidlig da vil det etter noen dager bli "søkk" der det er fylt. og at det får tørket helt inn gjir også at det er større sjangs for at fyllingene ikke "slipper".

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau har til nå venta i 15 timer. Det er fremdeles mykt... Har dessverre ikke varme i garasjen der jeg holder på og temperaturen er ikke den helt store her i nord. Avventer disse tre panelene til i morgen så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i litt herder og blandet i flekklakken jeg brukte. Lot det tørke/herde i 24 timer, og etter det var den mer enn hard nok til å pusse ned, selv der det var dypt og der jeg hadde lagt i/over for mye. Var litt bekymret for at lakken skulle synke sammen mer over tid som andre her inne har nevnt, men det gikk bra :) Halvt år etter finner jeg ikke ripene eller steinsprutene igjen. Men det har jo selvsagt kommet nye steinsprut siden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter halvannen ukes ventetid konkluderte jeg med at dette rett og slett ikke herdet. Kjøpte flekklakken fra Ødegård. Møkk...!!

Fatter ingenting for jeg har jo lest tråd etter tråd her på forumet hvor folk har benyttet flekklakk fra denne leverandøren?! Det var forresten heller ikke noen god match på farge, nærmest grå mot bestilt sølv metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dessverre ikke alene om å kjøpe den fra Ødegård i god tro.

Jeg søkte endel da jeg kjøpte til min egen bil for et kort års tid siden og da var det fremdeles Ødegård som var nevnt som The good shit. Nå er det berre skjit..

Fikk samme som deg, dårlig fargematch (ser gråsort ut på lillagrå bil) i tillegg til overraskelsesmomentet om at den ikke herder.

Er den produsenten nevnt i en guide om flekklakk eller noe? I såfall bør trådstarter få en henvendelse og redigere litt.

Vet jeg hadde Ødegårs ferdiglakk med i foredraget mitt som eksempel på godt produkt, skal gå gjennom på nytt snart og justere noe småtteri ja..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere tråder fra den eminente Brynjar som har benyttet flekklakk fra Ødegård. Skulle tro han vet hva han driver med... Nei det blir nok å bestille original fra BMW og prøve på nytt til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar har vel ikke vært så aktiv siste tida? Kanskje Ødegård har endret "oppskriften" sin..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har lest flere tråder fra den eminente Brynjar som har benyttet flekklakk fra Ødegård. Skulle tro han vet hva han driver med... Nei det blir nok å bestille original fra BMW og prøve på nytt til våren.

Brynjar og jeg diskuterte dette i helgen som var og han bruker samme fremgangsmåte som meg nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Ja som sagt, jeg ventet i 1.5 uke uten at den herdet. Det stod også arbeidslys rettet mot området jeg hadde flikket på i en del timer. Hva slags type lakk er dette egentlig??

Jeg vurderer å kjøpe spraybokser med ferdig lakk, spraye litt i en liten kopp og påføre for hånd med egnet redskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ugunstig løsning. Den er for tynn, og må legges i mange lag.

Min erfaring er at de originale lakkstiftene er best, fargematch osv er som regel og best da.

Selv bruker jeg da kun fargen fra den originale og blander inn klarlakk fra sprayboks. Blir fin konsistens på den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...