Magnus M 0 Skrevet 20 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Var ute å polerte med en DAS6-PRO i dag, og skulle prøve ut nyinnkjøpt bakplate da den som følger med orginalt ikke skal være noe særlig ifølge flere tråder innpå her. Brukte denne bakplaten ifra Elite Car Care: http://www.elitecarc...te.php?cPath=69 Og resultatet etter et panser med ny Orange Uber og S03gold ble slik: Hva har jeg gjort feil? eller har jeg bare vært uheldig med valg av bakplate til denne maskinen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 20 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Hva har jeg gjort feil? Kjørt for hardt og ikke tatt hensyn til varmeutviklingen Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 20 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Hvorfor er ikke standard bakplata til DAS6-Pro noe særlig? Jeg bruker den. Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 20 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Dette er vel den tredje tråden som omhandler dette problemet på DAS-6 Pro..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M 0 Skrevet 20 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Jeg trodde det var bakplaten til das-6 pro som var problemet, men skjønner nå at man må ta det litt mer rolig med disse maskinene, uansett bakplate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 20 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Hadde ikke kjøpt Krauss, hadde jeg visst om dette problemet. Håpløst å bytte pads og ta pauser, fordi maskinen ikke tåler å bli kjørt hardt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 20 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Må man kjøre hardt med DA-maskin, bør man kun bruke pads som har ventilasjon i senter, det hjelper noe. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 20 August, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 20 August, 2012 Nettopp korrigert en 1992 BMW M5 med vanlig Krauss uten problemer med pads som ryker.. Litt lunk blir det i de, men jeg roterer på pads hyppig for å opprettholde cut Det samme gjelder også med roterende, roterer på pads hyppig der også.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyber 0 Skrevet 21 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2012 Jeg har tatt omlag 3-4 biler med das6 pro uten noen som helst problemer med orginal bakplate. Jeg bytter også pads ofte samt at jeg tar noen pauser slik at maskinen får kjølet seg ned litt etter hvert panel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii 371 Skrevet 21 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2012 La maskinen ligge å kjøre på hastighet 1 når den ligger på bakken mens du buffer og gjør deg klar til neste kjøring. Da kjøles paden fort ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlingK 0 Skrevet 9 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 9 September, 2012 Hei, har selv en DAS6-PRO, og har gått igjennom noen pader på grunn av varmgang... Siste var en Uber Gul som gikk ganske fort unna, smeltet i senter Brukte da Menzerna FG500. Men hvilken bakplate til 150mm pad, passer bra for min DAS6-PRO, som hindrer/reduserer slik varmgang? Og hvor får jeg tak i denne? Må man kjøre hardt med DA-maskin, bør man kun bruke pads som har ventilasjon i senter, det hjelper noe. Noen pads for rubbing som tåler mere varme og hardkjør? Og hvor får man kjøpt? Siter - Audi A6 2014 Allroad 3.0 Tdi - Audi A4 2008 Q S-line 2.0 Tdi - Audi TT 2000 Q 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 9 September, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 9 September, 2012 Noen pads for rubbing som tåler mere varme og hardkjør? Og hvor får man kjøpt? Meguiar's Soft Buff pads tåler mye juling. Flex pads og Rupes pads har senterhull som slipper ut varme. Sistnevnte selges bl. a hos Scandicshine Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas90 0 Skrevet 15 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Var ute for akuratt det samme igår med min das6 pro med den bakplata du beskriver, ble så varm at den gikk i oppløsning. Det var etter å ha kjørt et halvt panser Bytta tilbake til orginalen, funka bedre det. bytter også pad mellom hver runde. Er det ikke en kobling av et eller annet slag som kan løse dette probleme med varme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 15 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Var ute for akuratt det samme igår med min das6 pro med den bakplata du beskriver, ble så varm at den gikk i oppløsning. Det var etter å ha kjørt et halvt panser Bytta tilbake til orginalen, funka bedre det. bytter også pad mellom hver runde. Er det ikke en kobling av et eller annet slag som kan løse dette probleme med varme? http://www.bsbildeler.no/?pno=229102 Da kan du bruke hvilken som helst bakplate med M14, så kan du kjøpe noen med skum i mellom. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 15 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Selv bruker jeg denne. Og har ikke hatt problemer. En liten lunk, men ikke antydninger til å begynne å smelte. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=273 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 15 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Selv bruker jeg denne. Og har ikke hatt problemer. En liten lunk, men ikke antydninger til å begynne å smelte. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=273 Den så lik ut som den originale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 15 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Meguiar's Soft Buff pads tåler mye juling. Flex pads og Rupes pads har senterhull som slipper ut varme. Sistnevnte selges bl. a hos Scandicshine Finner ikke Rupes pads hos Scandicshine jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 15 September, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 15 September, 2012 Finner ikke Rupes pads hos Scandicshine jeg? Nei, det gjør ikke jeg heller. Mine Rupes-puter er kjøpt fra Scandicshine i fjor. Beklager feiltipset, jeg trodde de fortsatt solgte de. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skramstad 6 Skrevet 16 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2012 Den så lik ut som den originale? Nei. Org er flatere og hardere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.