Gå til innhold

Asfaltgrussprut


eplesjekk

Recommended Posts

En kollega av meg som jeg nylig har polert bilen til, er fortvilet fordi hun var på fjellet i helgen, og kjørte på enten en vei som det var nylig lagt asfalt, eller som skulle få ny asfalt.

Uansett, bilen(e) ble fulle av en form for asfaltsørpe (jeg har ikke sett dette, bare fått forklart) som de ikke får vekk i vask. De har forsøkt vanlig avfetting, maskin- og håndvask.

Jeg har ikke så mye mer å anbefale henne enn å låne min prickbort og surfex hd, er det noen andre som har noen bedre tips til å fjerne denne driten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym tar remover kan kanskje ta dette. Jeg brukte hvertfall det på bilen til pappa når han hadde fått "asfaltsørpe" på lakken.

Heller litt produkt på det området som er truffet, lar det virke ett kvarter og spyler av med HT, gjenta til sørpen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

En kjenning kjørte på vestlandet og fikk varebil med skaphenger full av dette faenskapet, han steamet og avfettet med alt han kunne finne, uten å få det vekk. Han fikk låne valet pro citrus tar and glue remover av en kompis, da rant det rett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Mener å ha sett en tråd om noe av det samme for en liten stund siden.

Ville prøvd med whitesprite. Sterk og billig asfaltfjerner. Husk å legge ny LSP etterpå.

Edit:

Her har du link til tråden.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 på whitespirit,billigt og effektivt. Brukte det nettopp på en bil jeg skulle polere, på det som prickbort ikke tok.. Sprayet på med sprayflaske, og spylt av grundig etterpå, håndvasket etter det igjenn for å få vekk "hinnen" som whitespiriten kan legge igjenn.. :D

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...