erikstein 189 Skrevet 17 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 17 August, 2012 Fant ingenting fornuftig om det jeg skal spørre om vha. søkfunksjonen. Leste en SS her for en stund siden tror det var en av ØHN sine (skjønner ikke hvor dere får all tida fra). Uansett, han nevnte noe om press og antall kilo. Det fikk meg til å fundere litt på hva dere egentlig legger i ordet "mye press", "litt press" etc? Er det noen som gidder å "definere" det for meg i kilo? Det enkleste er kanskje å ta maskinen på en digitalvekt og si hva du legger i ordet? For meg kan f.eks mye press være 25kg mens for en liten spiker av ei dame kan mye press være 10kg. Kjekt å tørrtrene litt på vekta. Takker for alle innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii 371 Skrevet 17 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 17 August, 2012 http://lmgtfy.com/?q=press+kg+site%3Adetailersclub.no Øverste link 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 August, 2012 Min definisjon på horisontale flater som f.eks panser. (en må legge til vekten av maskinen) På loddrette flater må en presse mer for å oppnå samme korreksjon. Mye press: ca 5-6Kg Medium press: ca 2-3Kg Lite press: ca 1Kg 1 Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikstein 189 Skrevet 17 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 August, 2012 Aha, jeg visste ikke om den funksjonen på google! Søkefunksjonen her inne er mao elendig Dette skal jeg skrive ut og teste på badevekta imorra. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 18 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 18 August, 2012 (endret) Når panser og tak "bukler" så har du akkurat passe press ved "mye" Ved andre steder på bilen - når du kjenner pulsen slå i tinningen og det freser damp ut av ørene = kanskje litt mye press ved "mye" Ved DA-kjøring så er "passe press" når bakplata roterer med ca 1 runde pr sekund - da har man mest / best korrigering. Endret 18 August, 2012 av Essiek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.