Gå til innhold

Nødpleie før takst av bruktbil


Cobber

Recommended Posts

En kollega får 20 000 + mva i trekk på innbyttepris på grunn av slitt lakk og noen riper på sin relativt nye Pajero. Jeg har meldt meg til å prøve en quick fix for å se om en annen forhandler ikke trekker det samme.

Må handle produkter i dag og er stucked i Stavanger. Jeg har ikke nok produkter (Scholl S3/ S17) hjemme til dne store bilen. Derfor må jeg handle lokalt. Trenger noe med god cut for å fjerne småriper først og fremst, men også egnede puter (tohodet DA).

Finner stort sett ikke noe annet enn AutoGlym, Sonax og Maguire's i butikkene her. Kommer jeg noen vei med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Ultimate Compound har kutt som varer og ikke bare dekker. Og med Sonax-puter til den tohodete tror jeg du er i gang.

Jeg har riktignok ikke personlig erfaring med noen av delene..

  • DCN Poeng 1

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi har vel ikke så hard lakk at man trenger å ta hele med S03 gold? Høres ut som litt spotkorrigering på større riper/utvalgte partier er nok. Og så frese over resten med UC for å heve glans.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har lakk og verktøy på Lura et godt sortiment med poleringsmidler.

Når jeg handlet våtslipepapir der ifjor så tror jeg de hadde full serie med 3M til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Ultimate Compound har kutt som varer og ikke bare dekker. Og med Sonax-puter til den tohodete tror jeg du er i gang.

Det er mulig det funker hvis Mitsu-lakken er veldig myk, men jeg har ikke så veldig god erfaring med denne kombinasjonen....men i nøden prøver jeg kanskje igjen. Har fremdeles både Ultimate Comp og sonaxputer i kjelleren (som jeg faktisk hadde glemt).

Ellers så har lakk og verktøy på Lura et godt sortiment med poleringsmidler.

Når jeg handlet våtslipepapir der ifjor så tror jeg de hadde full serie med 3M til salgs.

Trodde de bare hadde Maguires (som jeg får billigere på Bilextra). 3M har jeg aldri brukt, men er ikke fremmed for å prøve. Puter kan jeg jo uansett kjøpe på Lura!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk løs på bilen med sonax padder og Meguiar's Ultimate Compound. Tiden var knapp og farten var høy. Vi svettet både maskinen og jeg. Den sorte 2007-modellen viste seg heldigvis å ha en lakk som spilte godt på lag med Meguiar's. Det var imponerende hvor mye som ble rettet opp etter kun en runde.

Etter ekstraomganger på riper og utsatte steder var jeg fornøyd nok. Det manglet litt shine og neste omgang ble med en polish fra Meguiar's som jeg hadde liggende. Denne funket faktisk også godt på Mitsubishien. Siden jeg var inne i en god steam med Meguiar's fikk plast en omgang med oppfriskning før solen gikk ned.

I dag var det ny takst hos en annen forhandler. Bilen som skulle kjøpes var identisk, en ny Mitsubishi. Selger kommenterte at bilen så velholdt og usedvanlig fin ut. Han la seg i toppen av prislisten og makset forventet utsalgspris. Resultatet var kort fortalt at bilkjøperen sparte så mange titusener at jeg ikke vil skrive tallet. Klart andre faktorer spiller inn, men ved første takst var bilen skitten og ikke lakkpleiet på noen år. I dag var den nesten finere enn ny som eieren sa.

Jeg har vært litt lunken til Meguiars's, men i går funket produktene meget bra!

Endret av Cobber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut :) det er utrolig hva en vask og en kjapp glansheving kan gjøre, folk (flest) er så kjappe til å avvise at det skal ha noe å si om bilen faktisk ser bra ut sålenge det ikke er rust og bulker, men førsteinntrykket skal man ikke kimse av!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun i overkant av 2 timer å "trylle" på, men jeg synes det ble greit resultat på så kort tid. Bilen burde nok fått lakkforsegling og voks i tillegg, men nå er kontrakt skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...