Lars-Erik 1 Skrevet 8 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 Hei folkens, har hatt planer om våtsliping en god stund ettersom jeg har tysk bil med VELDIG hard lakk. Vil jeg klare å korrigere 3000grit med Meguiars #101/105 og DA maskinen med burgunder-pad? #101 og #105 skal begge kunne korrigere 1200grit, men vet ikke om det holder med en DA maskin. Noen meninger/fasiter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 8 August, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 Lurer på akkurat det samme.. Men med Krauss 900w og CG polish Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenL 60 Skrevet 8 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 +1 Har angrepet et lite område på bilen med 1500 ifm. lakking av en liten skade. Har Das6 Pro, #105 og et lite utvalg Uber og CG Hex pads. Antar egentlig at det går bare man har nok tålmodighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Erik 1 Skrevet 8 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 (endret) Ja sant det, DA skal jo kunne utrede ganske likt som roterende, men det tar bare utrolig mye lenger tid. Heldigvis har jeg tilgang på Makita roterende om det ikke skulle holde med DA, men uansett greit å vite. Får igjen bilen min om ca en uke så jeg sliter litt med å sove for tiden. Drømmer om våtsliping :| Endret 8 August, 2012 av larswey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigmund S Dy. 5 Skrevet 8 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 Jeg har våtslipt med 2500 og fjernet det med DA, 105 og burgunder pad :-) Funker flott det, tid tar det jo, men det ville det gjort uansett :-) Med CG menes det da v34 eller v32? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Erik 1 Skrevet 8 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 (endret) Er det noe serlig forskjell i slipinga på #101 og #105? Jeg begynte med 105 men har gått over til 101 da jeg syns den er lettere å jobbe med samt støver mindre og tørker ikke inn med en gang. 101 holder seg fuktig å fin selv over lang tid. Har 1500, 2500 og 3000grit, vil 1500 slipe litt for mye enn jeg ønsker? Har tenkt til å ta hele panser samt bakskjermer. Er ingen dype riper, kun veldig matt. Endret 8 August, 2012 av larswey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigmund S Dy. 5 Skrevet 8 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 101 er nyere litt mer cut enn 105,avslutter bedre og støver noe mindre. Hør med cobos, tror han bruker 101 på jobb fortiden(?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 8 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2012 På noen typer lakk går det kjapt og greit å polere bort sliperiper med DA. På andre kan man virkelig slite med å bli kvitt dem, selv med roterende. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 11 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2012 Åpner denne tråden litt igjen jeg. Har 2000 papir, kun slipe 1 vei, spraye på MASSE vann mens jeg holder på. Hvor lenge skal jeg holde på? Skal jeg ta f.eks en cutting pad med S03, også S17 også S40? Eller hvordan skal jeg polere det opp igjen? Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 12 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2012 Åpner denne tråden litt igjen jeg. Har 2000 papir, kun slipe 1 vei, spraye på MASSE vann mens jeg holder på. Hvor lenge skal jeg holde på? Skal jeg ta f.eks en cutting pad med S03, også S17 også S40? Eller hvordan skal jeg polere det opp igjen? Skal du kun slipe med 2000 papir kan du godt endre sliperetning underveis, hvor lenge du skal slipe kommer an på hva du skal fjerne. Poleres opp på "vanlig" måte, skal jo bare korrigere sliperiper istedet for vanlige riper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 12 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2012 Skjønner Har lagt på klarlakk, så skal bare få jevnet det ut litt og få en fin finish. Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 17 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2012 (endret) Synes det gikk som en lek å polerer bort våtslipemerker med Kraus DA 500w, gul Uber og 3M FCP+. Jeg er ærlig talt imponert over hvor effektivt den lille rakkeren korrigerer, selv med moderat press. Følte ikke noe sterkt behov for å ta frem roterende, selv om det nok hadde gått noe raskere. Endret 17 September, 2012 av Odd-M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-volvoRsport- 3 Skrevet 17 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2012 Synes det gikk som en lek å polerer bort våtslipemerker med Kraus DA 500w, gul Uber og 3M FCP+. Jeg er ærlig talt imponert over hvor effektivt den lille rakkeren korrigerer, selv med moderat press. Følte ikke noe sterkt behov for å ta frem roterende, selv om det nok hadde gått noe raskere. Tok du wipedown etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 18 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 18 September, 2012 Ehmmm nei..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif 93 Skrevet 19 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 Tok du ikkje wipedown kan det godt hende at oljene i polishen har skjult våtslipemerkene. Slik at dei fortsatt er der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 19 September, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 Jeg ble lurt av oljer fra S40 da jeg gnukket Mercedes. Alt så superflott ut helt til jeg tok wipedown. Da åpenbarte det seg både slipespor og holos i bøtter og spann... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 19 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 Ja jeg er klar over at f.eks 3M EFC og særlig UFSE har oljer. Men FCP (Fast Cut Pluss)? Den erfaringen har ikke jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 19 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 (endret) Har en S&S der jeg våtslipte litt, rubbet opp med 3M's Fast cut plus(grønn kork) og gikk over med 3M blå kork etterpå for å fjerne holo. Ble sinnsykt bra. Du sliper forresten hvilken vei du vil. Bare bruk nok vann og puss til "appelsin"lakken er jevnet ut og panelet er like matt overalt, men vær forsiktig i kanter. Blir helt rått så om du har du tid, ANBEFALES! Å bruk lakkmåler om du har eller får lånt deg det! Har også gått over til Scholl's rubbing nå så tror det holder med S03 etterfulgt av S30 for å fjerne holo uten å være for sikker. Men vær nøye med rubbingen så slipper du å gjøre så mye etterarbeid pga sliperiper som ikke er blitt borte, ingenting er så kjedelig som å gjøre samme jobb to ganger.. Å kjør holosjekk etter S30 på vært panel så blir det nok bra! Og om det er vanskelig å få rubbet opp noen riper så gå over med P3000 og godt med vann. Lykke tiil! Endret 19 September, 2012 av trondw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnys 8 Skrevet 19 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 Skal hente en gammelbil nå i helga som eldste dattra skal bruke..94 modell Mondeo combicupe som er sykt matt (rød) denne skal bli test offer for våtsliping og da maskin, har kjøpt Scholl s3+ s17+ s40 og gul-orange-grønn uber puter..bli spennende å se om dette kan fikse sliperiper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 19 September, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 September, 2012 Husk grundig wipe down etter grovkorrigering så en er sikker på at slipemerker, og også konturene etter slipingen, er borte. Slurves det her, er det liten vits å nipolere med fin kombo for å sjekke slipemerker. Finner man noe da, må man gjerne tilbake på grov kombo. Har man følsom sort lakk (også hard keramisk) som hater grove slipekorn og man allerede har vasket ned grovpolishstøv på hele bilen, kan det bli mye unødvendig ekstraarbeid. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.