Gå til innhold

Hvilken poleringspakke?


Traxtor

Recommended Posts

Hei.

Har kikka litt rundt på detta forumet i noen uker nå og blitt mye klokere. Men er ikke helt klok enda.

Jeg har steinsprutskader på passaten min som jeg har tenkt til å få bort. Har gått til innkjøp av diamantbor (for håndbruk), mikroskop, våtslippapir 3000 og 9micron til 3m sliperondell, lakkstift, silikonfjerner, sprøyter og kanyler. Jeg tror det å få bort steinsprutskadene skal gå greit. Men, hva med etter jeg har slipt det ned.

Eneste poleringsmaskina jeg har er en billig billig to hoders sak fra clas ohlson.. Denne skal byttes ut.

Fra før har jeg også 3-step produktene fra Meguiars.

Spørsmålet mitt er: Hva burde jeg kjøpe for å få vekk "lakkskadene" etter våtslipinga?

Har sett på ett par alternativer.

Bilnerden: http://bilnerden.no/...products_id=201

Das-6 Pro

1 stk Menzerna Fast Gloss F500 250 ml

1 stk Menzerna Power Finish PF2500 250 ml

1 stk Menzerna Super Finish SF4000 250 ml

Scandicshine: http://www.scandicsh...&product_id=530

Krauss 900W

CG V34

CG V36

CG V38

Vil Fast Gloss F500 og CG V34 være røffe nok til å ta våtslipinga?

Og er det noen vits i å kjøre Meguiars 3-step etter en polering med V38 el. SF4000?

Kan jeg bruke voksen i 3 stepen eller burde jeg kjøpe en voks boks?

Mye spørsmål på en gang, men jeg har ikke prøvd noen av Menzerna eller CG produktene fra før så jeg er litt rådvill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Menzerna eller CG polishene, men etter det jeg har lest så er ikke V34 så voldsomt grov. Men alt går uansett, bare man tar tiden til hjelp.

Det er ingen vits å kjøre 3-step etter poleringen nei. Kjøp noe annet enn 3-step'en. Collonie 845 er billig, holdbar og enkel og jobbe med. Fås hos Bilnerden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilke av de to pakkene du vurderer, kjøper du en voks i tillegg. :)

Og så selger du eller gir bort Meguiars 3-step til en nabo eller en slektning som er glad i å ta vare på bilen sin.

Disse polishene vil erstatte Megs 3-step.

Våtslipinga vil du kunne få bort med begge pakkene, men med DA tar det tid uansett. Så du må være litt tolmodig.

Fastgloss F500 skal jeg prøve selv iløpet av noen uker, så det kommer en liten minitest av den mot Scholl S3gold om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

har god efaring med 900w krauss og cg polish, men som nevt er ikke v34 veldig grov, så kan lønne seg å kjøpe med v32 som er grovere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klinte til med pakka hos bilnerden pluss collonie 845. Ble billigere for pro maskina der enn hos scandicshine. Håper de får inn maskina snart. Takk for hjelpa. Blir spennende å se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

V-serien med polish.(cg). Synes jeg personlig er gode! nesten ikke støv heller:)

Ikke dårlig det du valgte heller:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...