Gå til innhold

Mitt lille garasje prosjekt


Terje77

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle dele mitt lille garasje prosjekt med dere. Har en garasje på 3,40 * 8,00 m som skal få seg en liten "make over" . Har startet med maling av tak og er nå ferdig med å pusse leca veggene. Veggene skal snart få noen strøk med hvit mur maling. Nytt elektrisk anlegg med stkk/lysarmaturer er også kjøp inn. Det skal også settes opp en vegg i bakkant av garasjen, fra søylen til vegghøyre side. Over tak i bakkant garasje skal det lages 2 stk luker, dette blir da lagring rom. Gulvet er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre med, men har 2 forslag. Flislegge med garasje flis fra Biltema eller 2 komponent maling fra Biltema. Kom gjerne med innspill. 6361275d.jpg

29a4087a.jpg

fa6af031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du oppdaterer med bilder etterhvert som ting skjer, sant? Det blir spennende å følge isåfall! Lykke til, håper du ikke går lei :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringer kommer etterhvert ja. Er ferdig med det verste tror jeg ,som er murpussing. Må få tørke godt før jeg begynner med maling. Her et noen bilder fra mur pussingen.

b1242b1e.jpg

b4f63418.jpg

Her et bilde av tak maling.

c343c2d5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propelluft

Jeg går også og spekulerer på det samme som deg på eget garasjegulv. Spent på å høre folks erfaringer og anbefalinger i forhold til tokomponentmaling vs flis vs ubehandlet på gulv.

Enkelte påstår at malt gulv blir veldig glatt på vinterstid når en gjerne drar med seg litt snø/vann inn garasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også støpe gulv i garasjen min, og skal ha epoxy på det. Betongen skal heller ikke ståles, bare pusses over med brett.

Grunnen til at det ikke blir fliser er at de kan sprekke, spesielt i inngangen til garasjen, og man kan tross alt være uheldig med leggingen.

Fliser blir også veldig glatt. Epoxy strør du sand på, så da er du kvitt det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet har noen små ujevnheter så jeg tror fliser er den beste løsningen for min del. Men er et vanskelig valg, flisene skal tåle belastningen og gjennomfarget fliser skal tåle piggdekk ++++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra jobb, blir 4 uker avspassering å da blir det litt jobbing i garasjen. Begynte med å tømme garasjen helt. Murpussen har fått tørket etter 14 dager på jobb, så startet med å få litt farge på veggene. Men gikk fort tom for murmaling, så det nedsenket taket fikk det første strøk. Mer murmaling blir skaffet i morgen så da blir det fortsettelse. Her er noen bilder:

9f069991.jpg

859305ca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på garasje flis fra Biltema lagt i et mønster. Svart ramme med lys grå innenfor rammen. Bak stolpen blir det sjakk mønster sort/lysgrå. Tror det blir fint. Tenker også på en sjakk mønstret brytning midt på veggen rundt. Banner med swissvax eller meguaiers hadde vært fint å skaffet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemessig :) Skal du male den søyla også eller blir det noe metal-polish? :P

Søyla skal kles inn, det blir vegg fra søylen til veggen høyre side. Blir da en liten verksted krok bak den veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller mindre rolle i en garasje enn f.eks et bad, men jeg ville lagt det slik at fliser mot vegg var av lik størrelse på begge sider.. Symmetrisk :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller mindre rolle i en garasje enn f.eks et bad, men jeg ville lagt det slik at fliser mot vegg var av lik størrelse på begge sider.. Symmetrisk :)

Tegninga er har ikke tatt hensyn til fugene så mulig jeg klarer å få 10 cm fuger på raden. Da vil det gå opp perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...