Gå til innhold

Volvo FH 12


3camaro

Recommended Posts

Dagens jobb....

P1030244.jpg

P1030253.jpg

P1030254.jpg

P1030243.jpg

P1030266.jpg

Knall hard lakk. Ikke mye som beit på. Prøvde S3+ med hard pute og ull men skjedde ikke mye.

Bilen ble tatt med 04B fra Autoglym og medium pute ( medium pute og ikke ull for å slippe og gå over bilen 3 ganger etterpå).

Ripene ble ikke borte men alt annet ble borte og bilen ble blank og fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt endel å henge fingrene i på den der skjønner jeg! :)

Hvis du må gå over 3 ganger etter å ha brukt ull, tror jeg du bruker feil teknikk :P

Men resultatet ble bra det :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Er ikke lastebillakk hardere en vanlig?

Uansett en knall jobb og respekt for å ta den bilen der...

Ble strøkent

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt endel å henge fingrene i på den der skjønner jeg! :)

Hvis du må gå over 3 ganger etter å ha brukt ull, tror jeg du bruker feil teknikk :P

Men resultatet ble bra det :)

Blankt ble det ihvertfall men vart ikke helt fornøyd med resultatet.

Grunnen til at du må gå over flere ganger er ikke fordi man bruker ull men forde man bruker ull sammen med 04B.

04B er en veldig GROV rubbing som skal kjøres til den brytes helt ned og etterlater seg en blank overflate det klarer du ikke når du bruker den sammen med ull. 04B er nesten lik S0 fra scholl. S0 er lit grovere en 04B og den etterlater seg ikke en blank overflate som 04B gjør.

Blankt! :) Er det din bil?

Kan forstå at disse arbeidshestene har hard lakk så mye juling de får.. Er forresten de der klumpene med dritt claybars????

Jepp det er claybars.

Bilen har gått flere år i kjøring med varmt kull og ja du kan tenke deg taket.

Bilen var VELDIG skitten i lakken men de restene med clay som du ser er fra siden på taket. Taket må lakkeres for å få bra igjen noe eieren vistnok skal gjøre.

Er ikke lastebillakk hardere en vanlig?

Uansett en knall jobb og respekt for å ta den bilen der...

Ble strøkent

Stemmer det at lastebil lakken er hardere en vanlig bil lakk og det har vel noe med at de ruller en 100000 til 200000 i året.

Vanligvis er det ikke klarlakk på lastebiler det er noe som bil eieren må koste på den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobb gutter! En lastebil er kult ;)

Litt moro er det å ta en slik jobb men det er ugunstige arbeidsstillinger hele tiden og armene kjennes ut som bly lodd etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lastebiler har vel ikje noe spesiell lakk sånn de hadde før, dagens lastebiler blir lakkert med miljølakk, akkuratt som person biler..

har vel med antall lag som blir lagt på, kontra en person bil, men skjønner ikje at ikje flere firmaer ikje har klarlakk på bilene sine, vi har det ikje, og syntes det rett å slett er gjerrig å ikje spandere klarlakk på de...

hadde vært mye lettere å fjerne riper, osv!

fikk du felger osv helt rent?

Bra jobbet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd Autoglym 04b før. Men jeg vet at Powergloss er veldig grove saker, og det har jeg brukt endel!

Scholl s3 har jeg ikke prøvd før, men den er på vei..

PGC + wool merkene greier jeg å fjerne med 106ff/fa iallefall..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge jobb. hvor lang tid tok det? Transport lakk tror jeg de kaller det. det tåler i allefall veldig mye. Kan vaske en buss i vaskemaskin 261 dager i året i mange år uten at lakken forsvinner..blir bare swirls som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd Autoglym 04b før. Men jeg vet at Powergloss er veldig grove saker, og det har jeg brukt endel!

Scholl s3 har jeg ikke prøvd før, men den er på vei..

PGC + wool merkene greier jeg å fjerne med 106ff/fa iallefall..

Skal du handle inn Scholl S3 så kjøp S0 samtidig men hver obs på kanter når du bruker det.

Du kan bruke S0 istede for å våtslipe bilen så grov er den.

Supert produkt som gir et meget bra resultat når du er ferdig.

Start med S0 , S3+ , S17 , S40 og så til slutt voks. B)

OBS S0 brukes med maskin og for folk med erfaring med maskin.

konge jobb. hvor lang tid tok det? Transport lakk tror jeg de kaller det. det tåler i allefall veldig mye. Kan vaske en buss i vaskemaskin 261 dager i året i mange år uten at lakken forsvinner..blir bare swirls som f...

Takk og takk!!!!!!!

Begynte på bilen når kl var ca 09.00 og var ferdig litt over 16.00 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...