Gå til innhold

Foma Mimo trøbbel


EndreM

Recommended Posts

Hei gutter og jenter.

Kjøpte en Foma Mimo for noen uker siden. Den har kun vært brukt to ganger, riktignok av folk som ikke visste helt hvordan den fungerte, og i går da jeg skulle rense interiøret på en bil, begynte den å "skumme" rundt topplokket. Se vedlagt bilde.

Kan dere hjelpe meg å finne en løsning? Det skjer når sugemotoren går, da spytter den vann ut, hele veien rundt topplokket. Ikke kontaktflaten mellom toppen og bunnen, men under selve motoren.

Jeg pleier å bruke en sprayflaske med såpevann, jobbe inn i teppet, og så skylle med rensemaskinen. De andre som har brukt den, har brukt ren såpe/såpevann rett i Fomaen uten skumdemper.

Noen ideer?

5wknbq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tanken til avfallsvannet har vært full, jeg kjørte igjennom en sånn maskin engang til det kom rent vann ut, men om det er anbefalt måte tviler jeg på.

Jeg fylte da tanken til avfallsvannet med rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snakket med han som brukte den sist. Han hadde tatt ut "den jævla bøtten, for dritet fungerte ikke".

Får ta en prat med Tess senere. Ringte Foma, og de ba meg om å sende den inn, noe som er ukurrant da jeg trenger den.

Takk, Bernhard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøm vann dunken din, og skyll den mange ganger, så blir det bra,, de kan ha brukt midel med høy skumfaktor(såpe)

gjorde samme taben selv med lage en blanding med MEG apc og det skummet myyyyyyye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt samme problem jeg også. Har snart byttet ut alle slangene på min (grå & hvite) mimo. De svarte blanke slangene!

De sprekker rett å slett.

Inne i "maskin-toppen" hadde en sprekt, og da skjedde akkurat dette her! Kappet av fra slangen som følgte med det store munnstykket. Hadde en lengere samtale med Foma, og teknikkeren dems. Han fortalte dette var forbruksvare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Jeg låner denne tråden litt da jeg også har problem med min mimo, bare et litt annet et. Dusjfunksjonen virker ikke lenger på min. Motoren går, men det kommer ingenting ut. Først så var det litt av og på at den virket ene gangen men ikke den neste, men nå er det bom stopp. Så det er bare en våtstøvsuger i praksis. Flere som har hatt problem med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å fylle vann-tanken med varmtvann og prøvd å spyle. evt bruke en nål i tuppen på dysa, eller koble fra èn og èn slange for å utelukke hvor det står fast. Kan også være problemer i motorhuset ved pumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt da jeg også har problem med min mimo, bare et litt annet et. Dusjfunksjonen virker ikke lenger på min. Motoren går, men det kommer ingenting ut. Først så var det litt av og på at den virket ene gangen men ikke den neste, men nå er det bom stopp. Så det er bare en våtstøvsuger i praksis. Flere som har hatt problem med dette?

Sjekk slangen som går ned i vanntanken.

Hvis denne har sprukket mellom vannoverflaten og motoren suger den bare luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Ok, inne igjen etter litt utforsking. Vet ikke hvordan det har gått til, men det blåser faktisk ut av sugeslangen nedi rensevæsketanken.

Tok av filteret og kjente foran, da kjentes det ut som det blåste ut, så jeg tok litt vann oppi et kar og satte tuten nedi, da kom det luftbobler UT i ca 5-10 sekunder før det stoppet å boble. Pumpa går hele tiden. Ingenting kommer ut i andre enden. Skrudde av lokket for å se inni, men fant ikke ut mer enn at det er kanskje greit å koble fra strømmen før man fikler inni :P Åpne ledere på baksiden av powerknappene, fant det ut på 230V metoden :P

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

hehehehe gammel tråd, men tenkte jeg kunne dele litt av mine erfaringer med maskinen i tilfelle noen søker opp denne tråden siden =) Det kan være en god ide å sjekke uttaket til rensevæsken fra maskinen. Her går det slanger med rensevæske rundt elektronikken. På min maskin hadde slangen hoppet av og sprutet rensevæske rett inn i elektronikken og motoren. Det førte til at det skummet og blåste vann ut som på bildet over. Jeg gjorde som han som har kommentert over og forsøkte å rette feilen uten å dra ut støpslet. Og det kan jeg si var ubehagelig da jordfeilbryter ikke slo ut ;) 2 grads forbrenning og auau i hånda =P hehehe så husk å trekke ut støpselet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...