Gå til innhold

Nye vinterdekk


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Skulle hatt nye vinterdekk på Volvo v40n, de som er på bilen nå er ikke noe voldsomt lenger.

Hva skal en velge?

Nokian Hakkapellitta 5 får jo bra i tester om dagen, noe å satse på? Mener jeg hadde dette på bilen når den var ny, og de ble noe "deformert" etter et par år fikk en "(" type bøy i kjørebanen.

Skal ha piggdekk..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental noe greier skal vist være veldig gode, har nokian hakkapelita på omegaen nå, snurrer rundt som en annen idiot på veien.

Slipper nesten overalt, litt lite pigger igjen men masse spor, kom opp en slak sving i 60 i dag og var plutselig is på veien og alt som kunne minnes om veigrep var borte, seila sidelengs over i motsatt kjørebane og sneia fjellkanten :P Var aleine på veien da, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett sett nokian hakka 5 og ett settt med contentinal ett eller annet på bilen nå .205/50-17" og 225/40-17" disse har vel gått 1 og 2 sesonger. Og siden sammenlignings grunnlaget mitt er 4 år gamle piggdekk er de jo helt værst de dekka jeg har nå.. Det jeg har lagt merke til er hakka 5 kontra hakka 4. Hakka 4 hadde en tendens til og ende opp med mange knekte pigger. Har ikke sett 1 knekt på hakka 5 så langt. Det har nok mye med nytt design på piggene og gjøre.

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Continental noe greier skal vist være veldig gode, har nokian hakkapelita på omegaen nå, snurrer rundt som en annen idiot på veien.

Slipper nesten overalt, litt lite pigger igjen men masse spor, kom opp en slak sving i 60 i dag og var plutselig is på veien og alt som kunne minnes om veigrep var borte, seila sidelengs over i motsatt kjørebane og sneia fjellkanten :P Var aleine på veien da, heldigvis.

Det har ikke noe med å gjøre at Nokian er dårlige, er heller at du har slitte dekk og ett kjøremønster som ikke ligner grisen..

Nokian Hakka 5 er veldig gode dekk, har aldri kjørt med Nokian selv, men mange kjente som har gjort det, oppover i de dype skoger hvor du bor Truls :) ).. Hakka 5 vant vel også forøvrig testen i Motor hvis jeg ikke husker helt feil.. Så løp og kjøp, el kom over fjorden så fikser vi noe her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard

Haha, hør på ho a... Var jeg som overtalte deg til piggfritt etter 1måneds terror om at pigg er for kvinnfolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Piggdekk er for pyser :P helt nye nokian hakka R her

Vinterdekk er for pyser, slicks er det som skikkelige mannfolk som liker spenning i hverdagen kjører på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på ContiVikingContact3 225/40/17 . Disse dekkene er vel utgått, men veldig fornøyd med dem.

Mange som snakker om hvor dårlig Continental er, men kan ikke helt se grunnlaget, aldri hatt problemer verken på fjellet eller slapseføret på østlandet.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

225/45/17 du har vel Morten? Eneste jeg har å utsette på Conti er at de er enda værre enn Nokian på disse kulene som Truls snakket om.. Det skyldes at corden inne i dekket slipper, svakhet hos flere av de store leverandørene det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/45/17 du har vel Morten? Eneste jeg har å utsette på Conti er at de er enda værre enn Nokian på disse kulene som Truls snakket om.. Det skyldes at corden inne i dekket slipper, svakhet hos flere av de store leverandørene det..

Helt riktig Bernhard, den dimmen jeg har... Ikke merket noe til cordslipp ennå ihvertfall :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

takker for svar

Har sett at hakka har bra i test, samme med conti viking, så blir vel en av de tipper jeg, mener det er Vredestein jeg har på nå men ikke helt sikker.

målte dybden i går også på dekka og de er 4 /5 mm så på tide å skifte de, samt at det er igjen 20% pigger på dekka.

sånn til min beskyttelse så er dette på KONE bilen, EVON er på sommer dekk ja.... 255 bredde (hostigarasjenhost) hele vinteren.......

Kangoon har gamle Conti piggdekk og sitter som limt på veien den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Ville kjøpt Hakka selv om de hadde hatt rett dim.

Beste dekka jeg har hatt er Gislaved, men de har fått dårligere og dårligere resultat i test de siste år.

Men Toyo Proxes får duge i vinter tenker jeg. M+S merka pga. lastebilregler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som snakker om hvor dårlig Continental er, men kan ikke helt se grunnlaget, aldri hatt problemer verken på fjellet eller slapseføret på østlandet.

Jeg ble jævlig skuffet over Conti, kjøpte etter at de vant test for ca to år siden. (Før de avslørte at dekka de leverte til test ikke hadde samme blandinga som de de solgte)

De var greie nok på fremkommelighet osv, men retningsstabiliteten var helt håpløs. Det er en viss fare for at avvik i hjulstillinga kan ta noe av skylda, men bilen var "rock steady" da jeg kjørte med slitne Pirelli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Veldig forskjellig fra bil til bil det da.. Jeg hadde Conti testvinnere på Poloen jeg hadde tidligere, der fungerte de ikke bra.. Men derimot så hadde modern de samme dekkene på en Golf 4 Gti og den satt som støpt på veien.. Dekkene var beregnet på biler i mellomklassen og st.vogner..

Så det har utrolig mye å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...