Gå til innhold

Inngrodde setebelter!


haarstad

Recommended Posts

haarstad

Hei! Holder på å detaile en svart Bmw 525. Interiøret er helt jævlig. Setebeltene er sykt skitne...post-4607-0-20177700-1343209209_thumb.jp

Beste fremgangsmåte å få de rene igjen? Har Green Clean og Surfex til rådighet. Prøvde med ren GC, men funket dårlig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg har også av og til hatt problemer med skitne belter.

Stoff går helt greit å få reint, men akkurat som det sitter bedre i beltene.

Håper noen har et godt tips til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheit for å demontera dei?

Eg rekner med at dei blir ein del bedre når dei ligger i ei bøtte med Surfex blanding. ( ikkje testa)

Må vel kanskje ligge i ei anna blanding etterpå pga lukt. (men eg har ikkje testa dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Skru av feste i bunnen, strekk de helt ut. Sett deretter en bøtte med en sterk GC blanding i setet (sørg for at det ikke lager merker) og la det stå over natten. Deretter tar du de ut av blandingen, får hjelp fra noen i nærheten, trekker beltet helt ut, lukker døren og høytrykkspyler. Sørg for at trykket ikke er for høyt slik at beltet blir fysisk skadet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Vil tro rein surfex er sterkere enn greenclean men det er bare noe jeg personlig tror. Sikkert ikke dumt å få sugd ut møkk/væske etter vasking..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i nærheten av noen med våtsuger, så kan nok det hjelpe ganske så mye! Tviler på at du får gjort de helt rene med å dra over en MF, da blir jo ikke møkken fjernet ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en helt annen ting er hvor mye kjemikalier og væske man skal pøse på setebeltene, i tilfelle veving og strekkfastheten endrer seg.

Mener det sto i brukerboken til en av Toyotaene mine at de bare skal tørkes forsiktig med en lett fuktet klut. Altså er dynking og bløtlegging og våtrensing og høyttrykk litt utenfor.

Skal søke litt på verdensveven og se om jeg finner noe

Edit:

Fant ingenting om at visse kjemikalier skal skade egentlig. Det viktigste jeg fant var at beltet må være helt tørt før det rulles inn igjen (og det var mest for å unngå mugg).

Men noen selger spesialprodukt for setebeltrens!

Edit2: min feil, dårlig søk. Det finnes nok treff som advarer mot å få for mye kjemikalier på setebelter

Første søk var "seat belt wash" og det andre var "seat belt chemicals"

Unngå blekemidler i vaskemiddelet så er visst mye gjort. Og et vått belte har i tillegg mye dårligere egenskaper i en kollisjon enn et tørt.

Utrulig hva man kan finne ut!

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haarstad

Henger til tørk nå, så får se hvordan resultatet blir. Lakken på bimmer'n er for hard for DA ser det ut for. Kjører med über gul og groveste fra Menzerna. Tar litt, men ikke så mye som på de andre bilene jeg har tatt. Prøvde også å gå over med grønn pute og fineste polishen for å se om det ble bedre finnish, men ser ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har brukt Surfex 1:5 på tekstil med stort hell. Ville prøvd det i første omgang. Kan du demontere de, så er nok det enklest pga da kan du la de ligge i Surfex over natten.

Å spraye de inn med siliconspray som noen sier over her tror jeg ikke er noen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haarstad

Takk :) Kan legge til at eier er storrøyker av rullings. Så det er vel for det meste innsausa nikotin i beltene :thumbdown: Stinker rullings i bilen, tross vask,rens av mattene og skinnrens. Så skal sende med han en boks california scent på veien hjem :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...