Gå til innhold

Tørket surfex HD på sideruter.. skjolder som fy


Stig-Arne Haukebøe

Recommended Posts

Stig-Arne Haukebøe

Desverre klarte man jo kunststykke å la noe SurfexHD tørke på siderutene bak.

Siden de er sotet så vises jo skjoldene ekstra godt.

Hva fjerner man dette med? Glass rens funker ikke, vask funker ikke.

Regner med jeg må polere dette bort på en eller annen måte.

men hvordan ?

Mener jeg så en tråd om dette for en tid tilbake, men klarer ikke å finne den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Stig-Arne Haukebøe

    8

  • Simen

    7

  • trogha

    3

  • Øyvind G

    3

Simen

Den er lei. Har skjedd her også, og da må man frem med maskinen og polere det bort. Hvis du ikke har glasspolish: Finn frem roterende, grov pute og den groveste polishen du har (ikke vær redd for kjørespor, det skal du se langt etter på glass). Kan hende du må kjøre over flere ganger enn én..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Godt det finnes råd..

Får prøve imorgen.. :) Finnes det noen god glass polish da?

Er det bedre å bruke glass polish til dette enn vanlig polish,? eller går det ut for det samme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Godt det finnes råd..

Får prøve imorgen.. :) Finnes det noen god glass polish da?

Er det bedre å bruke glass polish til dette enn vanlig polish,? eller går det ut for det samme....

Glasspolish er jo beregnet til dette, så vil tro det er bedre å bruke ja. 3M sin sammen med filtpad fungerer utmerket. Innbiller meg at den er grovere enn vanlig grov polish til lakk, men vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme med Jif Universal for mange år siden. Prøvde i desperasjon alt jeg kunne finne, og i kjøkkenbenken til mamma sto svaret. Rensemiddel for keramisk steketopp. Blir vel omtrent som grov rubbing vil jeg tro. Det ble helt fint kun med håndmakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Prøvd det ja, Surfex HD fjerner ikke rennemerker.

Da tror jeg ikke det er uttørket produkt som lager merkene, men at produktet har fjernet noe fra rutene på enkelte steder som da vises som renne merker (ikke så godt forklart, men håper det er forståelig).

Da er det nok bare å gå på med maskin ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kan nanosvamp ta det?

Jeg har prøvd å ta kalkrester(?) (mulig dette er gamle renne merker fra avetting noe som er vanskelig å vite på en så gammel bil som jeg har. Disse merkene som jeg snakker om synes kun når rutene er fuktige) med nanosvampen uten hell. Det er jo bare å prøve. Du kan umulig skade rutene med en nanosvamp, så du har ingenting å tape.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanosvampen har en lett slipende effekt, samme med glassrensen som følger med ruteforseglingen, men det kan være vanskelig å fjerne slike merker uten å bruke hardere skyts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Da tror jeg ikke det er uttørket produkt som lager merkene, men at produktet har fjernet noe fra rutene på enkelte steder som da vises som renne merker (ikke så godt forklart, men håper det er forståelig).

Fullt forståelig det Øyvind. :) Var ikke noe på de rutene de gangene det har skjedd her (har skjedd i forbindelse med polishvask og sterk Surfex HD), rutene var helt rene - uten forsegling. Men kanskje det var polishrester fra taket etc.?

Jeg har hvertfall funnet ut at det er bedre å dynke rutene også med Surfex, også 'holde det vått' med enten mer produkt eller spyle litt lett over hele bilen med HT før det spyles grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leizureman

Fått testet med valgt løsning enda? Har da uheldigvis samme problem og lurer på om jeg skal prøve keramikk rens, som kenset prøvde over, men spørs om det bare lager mer riper enn hjelp? Aldri prøvd rubbing på vinduene før...

Si fra hva som løser det for deg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Fått testet med valgt løsning enda? Har da uheldigvis samme problem og lurer på om jeg skal prøve keramikk rens, som kenset prøvde over, men spørs om det bare lager mer riper enn hjelp? Aldri prøvd rubbing på vinduene før...

Si fra hva som løser det for deg da. :)

Aldri prøvd å polere med maskin før, er det argumentet for å ikke kjøre over med maskinen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...