Gå til innhold

Trenger litt råd angående heftig steinsprut!


DavidRS

Recommended Posts

DavidRS

Jeg har noe heftig steinsprut nederst på begge bakdørene på bilen min.

Det irriterte meg i grunn ikke så jævlig før jeg blei medlem her og for noen uker siden maskinpolerte bilen for første gang siden jeg fikk den hvertfall. Nå som bilen er ordentlig svart igjen er det ufattelig irriterende. Noen som har noen gode råd?

2012-07-22%2011.25.22.jpg

Ja, alle de små hvite prikkene er steinsprut! :/

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skulle bestemme deg for å lakkere døren opp igjen vil jeg på det sterkeste anbefale å vurdere evnt tiltak så det ikke skjer igjen. Mangler bilen skvettlapper foran eller har det bare blitt kjørt med aaalt for brede dekk? Dersom svaret er nei til begge så er det vel ingen annen utvei enn å få lagt litt plast over det området. Mye bedre å skifte denne eks til hver sommer enn å få masse steinsprut på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Jeg gjorde en quickfiks på en sånn skade en gang ved å blande en skvett 2K klarlakk som jeg gnidde over området med fingeren. Da legger klarlakken seg i hakkene som har oppstått slik at de blir dempet mye. Etterpå kan du våtslipe lett slik at overflødig lakk forsvinner og så polere opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lite "steinsprutskade reperasjonsprosjekt" nå når jeg polerer bilen. Heldigvis var det ikke like ille som deg, men fylte nok 10, hvis ikke 15, dypere skader. Her fulte jeg guiden til CFM, med flekklakkering, våtsliping og polering.

Dette er nok ikke noe alternativ for deg, ville nok gått for full lakkering. I værste fall går det jo ann å kjøpe riktig lakk på spray og prøve selv, kan jo ikke akkuratt bli så mye værre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Du kan jo fylle de og våtslipe :P

Ofte er lakkering (dessverre) eneste utvei..

Veit. Det som er noe drit, derfor jeg gjerne vil prøve mest mulig først! :P

Dersom du skulle bestemme deg for å lakkere døren opp igjen vil jeg på det sterkeste anbefale å vurdere evnt tiltak så det ikke skjer igjen. Mangler bilen skvettlapper foran eller har det bare blitt kjørt med aaalt for brede dekk? Dersom svaret er nei til begge så er det vel ingen annen utvei enn å få lagt litt plast over det området. Mye bedre å skifte denne eks til hver sommer enn å få masse steinsprut på nytt igjen.

Jepp, mangler skvettlapper foran. Så når dette blir fikset opp, enten det blir lakk eller våtslip og polering, så blir det også skvettlapper! :)

Regener med at du får dempet steinsprutene ved å følge rådene her:

http://www.detailers...-hva-gjoer-man/

Takk! :)

Hadde et lite "steinsprutskade reperasjonsprosjekt" nå når jeg polerer bilen. Heldigvis var det ikke like ille som deg, men fylte nok 10, hvis ikke 15, dypere skader. Her fulte jeg guiden til CFM, med flekklakkering, våtsliping og polering.

Dette er nok ikke noe alternativ for deg, ville nok gått for full lakkering. I værste fall går det jo ann å kjøpe riktig lakk på spray og prøve selv, kan jo ikke akkuratt bli så mye værre :P

Nei, det kan ikke akkurat bli så sinnsykt mye værre! :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hadde en mondeo lik din - de bakdørene er jo magneter for stensprut når man ikke har skvettlapper forran. Ser jeg er litt sent ute siden du alt har fått et ålreit resultat, men jeg gikk over med det samme. S03 Gold (avsluttet med S30). Det du kan gjøre er jo å fylle de største som er igjen med lakk. Jeg gjorde det, pusset ned og polerte opp igjen og da var det vanskelig å legge merke til det med mindre man gikk helt nærme. Det fjernet dessverre en del lakk (totalt tok jeg 11my av de 117 jeg målte før jeg startet), men det bør være igjen nok til at neste eier kan gjøre det samme om han/hun har lyst :)

Endret av chriss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...