Gå til innhold

Erfaringer med Spax RSX?


bsa

Recommended Posts

Kom over SPAX RSX som jeg ikke hadde hørt om før. Så at de har coilovers til SAAB'en min og pris og speks ser jo fine ut, men noen som kan si noe om kvalitet kontra feks KW Coilovers eller Bilstein B8 (som jo da ikke har coilover til min).

(Nå er jo ikke jeg rare rallysjåføren, drar på litt ut av rundkjøringene noen ganger, så ikke det at jeg trenger det beste i verden, men mest mulig for penga er jo aldri feil :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun lest tilbakemeldinger vedrørende Fiat ettersom det er den jeg vurderte RSX på, men der var det ihvertfall kun varme anbefalinger å hente. Fikk pris av motorsportworld.co.uk på £497.49 inkludert frakt - altså 4706,- NOK ifølge Tollvesenets omregningskurser. Ser ut til at 9-3 kittet bare koster £35 mer, frakten blir nok lik. :)

EDIT: eneste grunnen til at jeg ikke gikk for RSX var at jeg har Eibach/Bilsteinkombo liggende fra før.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takker for innspill og link, var jo enda litt billigere enn den jeg fant selv i farta :)

Hva skal du med hardhetsjusterbart understell?

...øøhh...justere hardheten...

Jeg vet jo ikke om feks en Eibach/Bilstein kombo passer meg, og gjør det ikke det er det jo kjipt å ha lagt såpass med penger i det. Hvis jeg kan få noe til samme prisen som jeg selv kan finjustere akkurat til det komfortnivået som passer meg og min "kjørestil" så velger jeg jo seff det. Når jeg da i tillegg kan justere inn en vinterhøyde for å optimalisering for extreme snømengder så er jo ikke det noen ulempe heller.

Eller har jeg totalt missforstått konseptet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jo, men for å kunne finjustere ett senkesett som dette så skal du kunne ganske mye om hvordan man setter opp en bil for å få maks utbytte av dette :)

Om ikke så er feks H&R Monotube ett veldig godt sett som ivaretar det aller meste på en vanlig gatebil og også enkle banebiler :)

Det er mange som kjører med sånne senkesett uten å ha bruk for det og ikke minst mangler kunnskapen for å sette det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig et veldig godt poeng :)

Og dette feltet er absolutt noe jeg må sette meg mere inn i.

Nå spørs det jo hva du legger i "kunne ganske mye", om det er cand.mag. i bilmekaniker eller "lese bruksanvisningen veldig godt" eller et sted midt imellom? ;)

Men, hvis prisforskjellene ikke er altfor astronomiske så må det vel gå an å sette de i en defaultstilling til en vet hva man skal skru på. Prøve seg litt frem. Hvis ikke det er direkte trafikkfarlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

For å få maks utbytte av dette så må bilen vektes inn i samtlige hjørner og det burde en spesialist gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det du sier er at alle de gangene jeg har lest setningen "og så har jeg skrudd bilen opp i vinterstilling" rundt omkring på diverse forumer, så har de utelatt setningen "og vært en tur hos på verksted å betalt et par lapper for å få en ny 4-hjuls kontroll" eller "og dermed er det duket for nok en sesong med skeivkjørte dekk og hjullager" ?

Hvis det er tilfelle så faller jo litt av (de såkalte) fordelene med coilovers vekk?

So.confused.sigh.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...