Gå til innhold

Korleis vaske tørkehanduker ??


Terje Stranden

Recommended Posts

Terje Stranden

Las en plass at ein kunne vaske mikrofiber på 90 grader, noko eg gjorde med dårlig resultat. Når eg no har vaska bilen og skal tørke den med min cg wolly mammoth tørkehandkle ligg der masse resta av handuken, den loer noko voldsomt. Vil det seie at denne er ødelagt ?? eller er det mulig å fikse denne ? kjøpte også nokon cg shaggy fur mikrofiberkluter til polering osv. må desse vaskast før bruk ?? la også igjen masse lo frå kluten, UTRULIG irriterande !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Terje Stranden

    15

  • Popp

    6

  • Mighty

    5

  • Simen

    4

Mest aktive i dette emnet

Jeg er trolig blant de få som ikke buker milo og 90 grader etter hva jeg har forstått, men mine kluter holder fortsatt knall ennå etter 4 år.

Vasker mine med Omo Color på 60 grader sammen med en skvett CG Microfibre Rejuvenator, dette er ifølge Tom Christian det samme de har gjort i alle år på Scandicshine, og deres kluter er fortsatt myke og gode etter 6-7 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, men eg trudde at en ikkje skulle bruke vaskemiddel ilag med mikrofiber, jaja, ingenting skal vere uprøvt :)

De fleste anbefaler Milo for mikrofiber, men min erfaring er at 60 grader, omo og CG MFR funker gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Stranden

De fleste anbefaler Milo for mikrofiber, men min erfaring er at 60 grader, omo og CG MFR funker gull ;)

Takk for godt tips, men er ikkje dette for seint visst eg allereide har vaska dei på 90 grader, er ikkje desse då ødelagde ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet vaskemiddel må du bruke. Skyllemidde skal du derimot IKKE bruke. Selv vasker jeg alt på 90 grader med en skvett surfex hd i maskinen. Jeg har kun noen få av et par hundre kluter og håndklær som linter litt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Stranden

Et eller annet vaskemiddel må du bruke. Skyllemidde skal du derimot IKKE bruke. Selv vasker jeg alt på 90 grader med en skvett surfex hd i maskinen. Jeg har kun noen få av et par hundre kluter og håndklær som linter litt.

Javel, milo har eg brukt, men ALDRI skyllemiddel. Men heilt nye polerkluter i mikrofiber, bruker du å vaske dei før bruk ?? Å surfex i maskinen ? avfetting ?? er det bra då ? Endret av Terje Stranden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Surfex HD funker utmerket ja, og en liten skvett edikk i skyllemiddelkoppen har jeg også begynt med. Funker bra!

Men er dere sikre på at man MÅ bruke vaskemiddel? På jobben gjør vi ikke det og det ser ut til å fungere OK. Tørkehåndklet mitt suger hvertfall til seg vannet godt under tørking, og har ikke blitt noe stivere etter noen vask på 90 grader uten vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått mine helt rene uten i allefall. Surfex er mer en apc enn en avfetting, og vannbasert. Men du må ikke putte en avfetting-avfetting som prickbort i maskinen nei :P

Kluter bør vaskes før bruk. Men da trengs kun en lett vask på f.eks 40 grader uten vaskemiddel.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Skjønner. Det tørkehåndklet blir aldri møkkete da jeg sørger for å ha rene biler før tørk, og er jeg usikker bruker jeg bare pat-drying. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tørkehåndklær vasker jeg som regel bare på 30 graders hurtigprogram etter bruk med en bitteliten skvett surfex. Har jeg brukt dem med noe slags produkt blir de med på 90 graders vasken med de andre klutene :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ut voks og "skitt" osv ja. Men for å skylle ut et eventuellt sandkorn etc. så er det ikke nædvendig hver gang tror jeg :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Har også vasket mine MFer med omo color (kun det) og 60 grader, da jeg ikke hadde noen andre enn muttern og rådføre meg med. Ingen problemer med dem... Kan prøve litt surfex i tillegg, neste gang. Takker for tips! :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Micro rejuvenator og 60-90c her i gården på alt, unntatt vaskeredskaper

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Stranden

Micro rejuvenator og 60-90c her i gården på alt, unntatt vaskeredskaper

Takk for tipset, må nok bestille meg ei 4-liters kanne med rejuvenator då :) Endret av Terje Stranden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Terje Stranden

Micro Restore og 60-90 grader på alt unntatt zymöl svampen, vasker vanlige kluter og tørkehåndklær hver for seg.

Kvifor vasker du kluter og tørkehåndklær kvar for seg ? er ikkje det akkurat det samme mikrofiberstoffet då ? 70 % polyester of 30 % polyamide ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...