Gå til innhold

Swissvax Seal feed: Knirker som bare f****


Gica

Recommended Posts

Hei,

Min BMW E61 har begynt å knirke noe vannvittig etter jeg smurte dørpakningene, verst er dørene bak. Pakningene er myke og fine, og som jeg kan se er de langt ifra modne for utskiftning.

Problemet startet i vinter 2011 / 2012, jeg smurte dem inn med SV SF for første gang, gikk fint men etter noen dager begynte det å knirke som bare det. Trodde jeg hadde gjort noe galt, så renset alle gummilistene med ordentlig avfetting, sørget for at de var tørre og fine, og smurte disse opp igjen.

Noen dager senere begynte de å knirke som ett helvete igjen.

Fikk beskjed av Swissvax om at seal feed var anbefalt til bmw da produktet ikke inneholdte silikon, så det jeg lurer på, hva gjør jeg feil ??

Kvalitets bil med knirking er ikke helt det jeg ønsker.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Dette er kjent problem detsverre.Kjøpte ny lister for 2 uker siden å de knirker slik tempraturen ute er nå uannsett.Feilen tror jeg ligger i gummi blandingen.Jeg har også prøvd bmw,s fix på dette,som heter carbo flex..knirker forsatt :( .

Men så klart det er jo forskjell på mye knirk og normal knirk..bmw er jo stive i karosseriet for sportslighet så noe må jo bevege seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, enig! Men dette kom rett etter jeg putta på SF. Har aldri hatt dette problemet før skjønner du. Sist igår smurte jeg dem inn igjen etter en ordentlig rens. Skal se hvor lenge dette varer.

Men å bytte pakninger, er dette den siste utvei for å få en knirkefri bil ?

Endret av Gica

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det helt nederst at seal feed absolutt ikkje skal på BMW gummi pakninger.

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at jeg får beskjed av swissvax norge om at dette produkter passer utmerket til BMW.. Da blir det nye lister på meg for å si det sånn.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prøvd å vaske de igjen og ikke påført noe?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men knirker forsatt. De var helt tørre for SF, både indre og ytre gummipakkningene men knirket noe helt sykt forsatt.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bruk en fettløsnede såpe og vask på begge flater (list/dør), hjelper nok en del det...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Mine begynnte å knirke etter at jeg hadde polert bilen, og den hadde stått inne noen dager. Hadde bare wd-40 for hånden av smøring, det har funket i ukesvis vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en fettløsnede såpe og vask på begge flater (list/dør), hjelper nok en del det...

Brukte Surfex hd sist, dette hjalp ikke. Kan prøve med litt CG Grime reaper kanskje evt litt CG Suds II ?

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Kort innpå!

Jeg jobber som BMW mekaniker å har vasket MANGE lister med ett rensestoff som BMW har kommet med til lister som har fått noe silikon eller liggnende på seg. Så IKKE bytt lister, dra heller til ditt nærmeste BMW verkstedet å spør om de kan rense listene og dørkarmene dine eller hør om du kan få kjøpt den rensen. Lukter som tynner men er ikke det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk. Skal høre med dem.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Jo, enig! Men dette kom rett etter jeg putta på SF. Har aldri hatt dette problemet før skjønner du. Sist igår smurte jeg dem inn igjen etter en ordentlig rens. Skal se hvor lenge dette varer.

Men å bytte pakninger, er dette den siste utvei for å få en knirkefri bil ?

Ja mener nå jeg.Men nå har jo jeg en 1 serie så har ikke hørt knirking på 3 og 5 serien,har ikke 3 og 5 serien dobble lister?list mot list?på min 1 serie er det kunn 1 list som tetter rundt hele dør åpningen.Hadde ikke forundra meg om f10,f20 og f30 knirker også etter noen vask.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener nå jeg.Men nå har jo jeg en 1 serie så har ikke hørt knirking på 3 og 5 serien,har ikke 3 og 5 serien dobble lister?list mot list?på min 1 serie er det kunn 1 list som tetter rundt hele dør åpningen.Hadde ikke forundra meg om f10,f20 og f30 knirker også etter noen vask.

Jepp, dobbel list på dør og enda en list på chassiet.

Her er en tråd hvor det samme diskuteres:

http://www.detailers...er/page__st__20

gjohn har konkret forslag til utbedring i post #24

Takker og bukker :)

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stjeler tråden din litt :) Når jeg kjører og terrenget er noe ulent, så knirker det veldig i dørene, eller listene, som jeg mistenker at det er. Er SF rette produkt for denne knirkingen? Vil dette produktet fjerne knirke-problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde seal feed i min E87, da jeg shinet den rett etter kjøp. Og da knirket den litt et par uker, dette var i januar. Men jeg tror ikke jeg hadde på produkt og tørket av overskudd, gned kun inn med fingrene.

Har ikke hatt noe særlig problem med knirk siden. Bortsett fra sist jeg vaska bilen med Citrus wash og skrubbet litt godt på listene.. Kanskje det ligger igjen såpe?

Så av og til nå så knirker den, og en sånn sinnsyk gnikk.gnikk.gnikk lyd at jeg bare ler (det er nesten som isopor mot glass, uten de høyeste tonene), for det varer aldri lenge. Og bilen min er ikke så godt støyisolert så det kan jo hende jeg bare ikke legger merke til det når jeg kommer opp i fart.

ninjaedit: Planen er å rense alle listene igjen, med surfex og gå etter med rent vann. Påføre SF og tørke bort overskudd. Jeg må jo teste!

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...