Gå til innhold

TEST: Biltema's felgrens


Ejay

Recommended Posts

Hadde et par felger som virkelig var innsausa av bremsestøv og tenkte å prøve Biltema sin felgrens og for å ha noe å sammenligne med tok jeg Rim7 på andre siden.

Utgangspunkt:

post-2914-0-22094600-1342365293_thumb.jp

Biltema's felgrens "in action":

post-2914-0-63466000-1342365453_thumb.jp

Rim7 "in action":

post-2914-0-00039500-1342365550_thumb.jp

Rim7 etter avspyling:

post-2914-0-79280800-1342365735_thumb.jp

Biltema's felgrens etter avspyling:

post-2914-0-71335200-1342365835_thumb.jp

Jeg valgte å ikke bruke børste på første turen for å se hvem som tok mest.

Og etter min mening synes jeg Biltema's felgrens kommer best ut av disse to jeg testet.

Eneste ulempe med Biltema's var at denne "tørka" fortere enn Rim7.

På runde 2 med børste var begge like rene, ikke veldig overraskende.

For ordnes skyld var disse felgene beskytta med P21S sprayfelgvoks.

Ser bildene ble noe små etter redigering, beklager dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Litt tynt innhold her...

Verdt å ha med er hvor lenge du lot produktet virke, at Biltemas felgrens er syrebasert og at Rim7 ikke er det. Syrebaserte felgrenser skal ikke ha lang virketid; vi snakker om under minuttet. PH-nøytrale felgrenser slik Rim7 er kan ligge på ca til Dovre faller uten at det har noe å si for lakken på felgen.

Jeg har selv brukt Biltemas felgrens og blitt positivt overrasket, deretter negativt overrasket når virkestoffene fikk trekke godt inn under klarlakken og begynte å angripe aluminiumen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med Biltema sin er syre?

Mener å huske at den er i samme gaten som tw sin felgrens og den er det syre i, så ja det er nok syre i Biltema sin.

Det Christer har opplevd bekrefter jo syren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg vil ikke anbefale biltema sin i det heletatt vertfall.

Felgene ble utrolig matte etter bruk, og hjulboltene ble type lyse blå, og etter dette har de begynt å ruste også.

Så er nok noe stygg syre der ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At biltema sin er mer effektiv er ingen overraskelse. Men den er også veldig skadelig både for felgene dine og huden din. Flere har fått "brannsår" på hendene av denne, og lar du den ligge litt for lenge så er felgene ødelagt på 1 hit. La du den ligge til den tørka så er det i allefall for lenge. Jeg regner med at du leste på flaska først?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklager tynt innhold her. Men ja, den er syrebasert, glemte å ta med det, men så ikke på det før etterpå, så kun på virketid og når det stod opptil flere minutter tenkte jeg ikke mer på det. Men ser ikke no skade på hverken felg eller hender, så kommer til å bruke opp flaska, men ikke med så lang virketid som sist. :-) Kommer dog ikke til å kjøpe flere flasker. Trenger ikke risikere skade på felgene liksom. Men den var iallefall effektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...