Gå til innhold

Vurderer enda en roterende


ronnyn

Recommended Posts

Vurderer og kjøpe meg en roterende maskin til da den jeg har blir fort varm under tung korrigering.

Valget står mellom flex 14 2 150 eller makita.

Er det noen som kan komme med litt for og i mot argumenter til disse maskinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg ville foretrukket flex'en, ettersom den er mye lettere en makita, og jeg liker ikke å jobbe med tunge maskiner. Jeg har Festool RAP 150, som er så å si lik flex, og er meget godt fornøyd med den, og den går ned til 600rpm.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge de maskinene du refererer til. Jeg liker best Flex-maskina. På dørsider kan Makitaen bli litt dryg mtp vekt. Men så er ikke jeg noe strongman heller da. Flexen har et mye bedre grep også. Det sorte på maskina er gummi, og blir omtrent ikke varmt. Bra, comfy grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Jeg har prøvd den Flex maskina, og den virka jo grei den, men jeg klarer meg fint med Makita'en. Synes det er en knallgod maskin her hvertfall. Fordeler med den er vel at den er solid, sterk, pålitelig og veldig utholdende. Tror også den støyer mindre enn Flex'en (?). Når det er sagt så har nok Flex'en noen fordeler mtp. grep og egenvekt. Jeg har blitt vant til Makita'en og synes den er akkurat passe tung nå, men den krever nok litt tilvending (og kanskje trening? :P)...

Kort sagt: Jeg tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken maskin du velger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge de maskinene du refererer til. Jeg liker best Flex-maskina. På dørsider kan Makitaen bli litt dryg mtp vekt. Men så er ikke jeg noe strongman heller da. Flexen har et mye bedre grep også. Det sorte på maskina er gummi, og blir omtrent ikke varmt. Bra, comfy grep.

Hei kim ser du bør i kr sund og det er jo ikke lange biten fra meg,så da er spørsmålet siden du har begge maskinene hadde gått og ta en tur opp til deg og fått prøvd begge en dag det passer for deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv Makita roterende. Ja den er tung, men ikke plagsomt. Nå har jeg jo ikke annen erfaring med roterende enn denne så... Jeg har aldri klart å kjøre den for varm. Kanskje jeg ikke er tøff nok, men har nå fått lakken til å bli stekeplatevarm en del ganger...

Jeg trives med min Makita. Håper jeg trives like godt med Flex DAen jeg nettopp kjøpte...

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Å spørre hva som er best av f.eks Flex vs Makita blir som å spørre hvilket bilmerke du liker best eller hvilken voks som er best. De fleste trives med det de har og vil anbefale det vidre.

Selv har jeg Flex roterende (den gamle) og synes denne er ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...