Gå til innhold

Mål på høytrykkskobling Bosch


DagMagnus

Recommended Posts

DagMagnus

Kjøpte en skumkanon med Bosch kobling for noen uker siden, men koblingen bare lekker. Når jeg sammenligner koblingen med de originale Bosch lansene er X og Y (Bildet) ca 1mm kortere på skumkanonen.

Er det noen som har Bosch høytrykksvasker og fungerende skumkanon som kan måle X og Y? På min er begge to ca 11mm, men på den originale lansen er de ca 12mm.

post-2344-0-11131700-1342033935_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en skumkanon med Bosch kobling for noen uker siden, men koblingen bare lekker. Når jeg sammenligner koblingen med de originale Bosch lansene er X og Y (Bildet) ca 1mm kortere på skumkanonen.

Er det noen som har Bosch høytrykksvasker og fungerende skumkanon som kan måle X og Y? På min er begge to ca 11mm, men på den originale lansen er de ca 12mm.

Bosch har samme type bajonettkobling som Foma. Alle spylerene som Bosch solgte er produsert av IPC Faip. Altså Foma.

Stikk innom en Foma forhandler eller ring til Foma så er dette ordnet.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DagMagnus

Bosch har samme type bajonettkobling som Foma. Alle spylerene som Bosch solgte er produsert av IPC Faip. Altså Foma.

Stikk innom en Foma forhandler eller ring til Foma så er dette ordnet.

Lykke til

Problemet er at skumkanonen ikke er produsert av Bosch/Foma. Koblingen er jo som sagt litt kortere enn den originale, så det jeg lurer på er om andre har fått disse til å fungere, eller om de som fungerer er annerledes enn denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke avvik på 1mm på x og y skal ha noe å bety. På min nilfisk kobling er det mye større avvik på x.

Er du sikker på at det ikke lekker i den delen som skal skrues inn i koblingen, pga manglende gjengeteip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...