Gå til innhold

Vindusvask


Kjellt

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ny her, men lurer litt på noe BRA vindusvask til bilen.

Jeg har erfart at sånne vinduskluter man får kjøpt på bensinstasjon er bare noe DRIT!

Det legger jo igjen et sånt fettlag som er et hel**** å se igjennom når sola skinner på vinduet!

Så jeg lurer litt på hvordan produkter som er BRA og IKKE LEGGER IGJEN sånn fettlag!

Jeg har nå kjøpt denne og er fornøyd hittil! :)

Men alltid morro å prøve noe nye produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Jif vinduspuss, iallefall på innsiden, også bruker du en liten nal til å ta vekk sprayen, det skal visst gjøre susen har jeg hørt :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker også CG Streak Free Window Cleaner og er greit fornøyd med den. Synes den krever litt jobb å få buffet sammenlignet med Megs NXT Glass Cleaner, så blir vel å bytte etterhvert (men har fremdeles trekvart liter SFWC igjen). Uansett, et bra produkt jeg egentlig er veldig fornøyd med.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Selv bruker jeg Meguiar's Glass Cleaner Concentrate blandet 1:10 med destilert vann (batterivann). Før jeg kjøpte 5 liter av denne, så brukte jeg Sonax fønster puss (grønn av farge. Selges hos bla Mekonomen og CO). Veldig fornøyd med begge disse.

Uansett hvilket produkt du bruker, så er det viktig at du får tørket skikkelig. Bruk en MF eller lofritt pappir. Selv liker jeg å bruke vaffel MF til dette.

En annen ting jeg har lagt merke til er at det blir best resultat hvis du ikke bruker for mye produkt. 1 til 2 sprut på en vanlig siderute er ofte nok. Har du mer, så kliner du dette bare utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M Glassrens og frottekluter gjør jobben her =) Men nok lys er viktig, og må som oftest gå over ett par ganger for å få vekk alle spor og merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Meguiars NXT gen Glass Cleaner er suveren syntes jeg.. Fungerer supert og legger ikke igjen noe som helst om den brukes med en microfiberklut

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...