Gå til innhold

Transmedia.no


Øystein H

Recommended Posts

Øystein H

Noen som kjenner til denne nettbutikken?

Har bestilt en liten antennepisk til min Tiguan, gjorde dette 1. juni og venter fortsatt. Sendte de en mail da det hadde gått over en uke, fikk beskjed at den var utsolgt, men skulle komme snart. Venter fortsatt og har heller ikke fått svar på min andre mail til de. Hvor lang tid skal man vente?

Noen andre som har erfaring med butikken?

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein H

Takker :-)

Jeg skal i hvertfall google firmaer før jeg bestiller noe heretter.

Det som irriterer meg, er at du må betale først, og det står ingen ting om de har varen eller ikke.

Og at det skal ta såååå lang tid for å få en liten antennepisk på 7,5 cm, det er ufattelig. I den ene mailen

jeg fikk svar på, fortalte han hvor seriøse de var osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein H

et kjapt google-søk kan spare deg for mange ubehagelige handeler :)

Selv googler jeg ALLTID firmaer før jeg bestiller.

Og det skjønner jeg, det blir min nye faste rutine heretter også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gjorde samme tabben her. Bestilte å betalte en vare hos Transmedia uten å google dem først. Dem lovte meg ca 1 ukes leveringstid

på en iso overgang før multifunksjonsratt. Det e no nøyaktig en måned sia og varen er enda ikke dukket opp. Har ringt og mailet de

i 14 dager nu uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig. Får ikke noe forklaring fra de heller på hvorfor det tar så lang tid. Har bestemt meg for å kjøre saken hele veien da det irriterer meg at det er slike useriøse firma som for lov til å holde på slik uten at noen stopper dem. Iso overgangen blir jeg vel nødt til å kjøpe en annen plass regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring jeg også. Bestilte 4 artikler derfra 29 Juli. Fikk mail om at 3 av de var sendt noen dager senere og at den siste ville bli sendt uka etter, dvs uke 32. Jeg svarte at det var greit men presiserte at det måtte ikke ta lengre tid enn det. Etter det ble det totalt stille fra den kanten. Ikke sendte han de siste varene, ikke svarte han på gjentatte mailer og han tok aldri telefonen. Jeg åpnet tilslutt en dispute hos Paypal og DA våkna'n. Sendte endeløse meldinger hvor han gang på gang fremhever sin egen fortreffelighet og at han er så lei av å drive voksenopplæring ovenfor kunder som faktisk tror de har krav og rettigheter.

Jeg kontaktet tilslutt Forbrukerrådet, hvor jeg ikke overraskende fikk høre at Transmedia allerede hadde en mappe med saker. Det ble opprettet enda en nå samt at jeg hevet disputen på Paypal til en claim. Så får vi se hvor dette ender.

Det mest fantastiske i alt sammen er jo at han ikke gir seg på tørre møkka og fortsetter å hevde at han gjør alt riktig og at jeg ikke skjønner noenting. Det nærmer seg 2 måneder nå og han har fortsatt ikke hverken sendt den manglende varen eller refundert pengene mine selv om han jo faktisk tok betalt for noe han ikke hadde.

Jeg unner ikke min værste fiende å handle med slike useriøse Mr. I-Know-Everything-I'm-Always-Right som Transmedia.

STYR UNNA og spre det gjerne videre

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til slutt en annen vare enn den jeg bestilte, men det var etter han svarte og spurte om jeg ville ha en annen. Så til slutt fikk jeg endelig en vare.

Jeg er så enig med det som skrives her, utrolig arrogant måten han forteller at han ikke kunne drevet dette i 9 år hvis det var så dårlig service.

Men heldigvis, jeg er ferdig med det firmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bruke din angrerett og få tilbake pengene dine, før du mottar varen.

Bare kjør på!

Så enkelt er det nok ikke ser det ut til. Siden hele beløpet er fryst hos Paypal nekter han å betale tilbake før jeg har opphevet claimen hos Paypal og dermed frigjører pengene han skal bruke på å refundere meg. Hvis jeg opphever claimen, sier Paypals regler at jeg ikke har mulighet til å reåpne saken senere.

Med andre ord: Jeg må fraskrive meg en av de få mulighetene jeg har til å øve press mot ham, før han betaler tilbake. Fyren har løyet til meg og farer med usannheter om meg, dette kan jeg dokumentere, og nå skal jeg liksom stole på han før han betaler . Yeah right.....

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få det utbetalt fra PayPal?

Jo jeg håper det. De har saken til vurdering nå etter å ha mottatt uttalelser fra både selger og meg.

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
www.TransMedia.no
Har dårlig erfaring jeg også. Bestilte 4 artikler derfra 29 Juli. Fikk mail om at 3 av de var sendt noen dager senere og at den siste ville bli sendt uka etter, dvs uke 32. Jeg svarte at det var greit men presiserte at det måtte ikke ta lengre tid enn det. Etter det ble det totalt stille fra den kanten. Ikke sendte han de siste varene, ikke svarte han på gjentatte mailer og han tok aldri telefonen. Jeg åpnet tilslutt en dispute hos Paypal og DA våkna'n. Sendte endeløse meldinger hvor han gang på gang fremhever sin egen fortreffelighet og at han er så lei av å drive voksenopplæring ovenfor kunder som faktisk tror de har krav og rettigheter.

Jeg kontaktet tilslutt Forbrukerrådet, hvor jeg ikke overraskende fikk høre at Transmedia allerede hadde en mappe med saker. Det ble opprettet enda en nå samt at jeg hevet disputen på Paypal til en claim. Så får vi se hvor dette ender.

Det mest fantastiske i alt sammen er jo at han ikke gir seg på tørre møkka og fortsetter å hevde at han gjør alt riktig og at jeg ikke skjønner noenting. Det nærmer seg 2 måneder nå og han har fortsatt ikke hverken sendt den manglende varen eller refundert pengene mine selv om han jo faktisk tok betalt for noe han ikke hadde.

Jeg unner ikke min værste fiende å handle med slike useriøse Mr. I-Know-Everything-I'm-Always-Right som Transmedia.

STYR UNNA og spre det gjerne videre

Neiognei... her har visst Karmann helt glemt å informere om hvordan det gikk... ;) Ikke så rart i mine øyne kanskje, når man vet hva Karmann har sortert vekk av info. Med Karmann's tillatelse kan jeg gjerne fremlegge all korrespondanse i denne "saken", det ble jo aldri noe mer enn hva som vel kan kalles megling og epost-utveksling med en saksbehandler hos FR, så kan jo folk her selv få et litt mer balansert syn på ting her og kanskje tenke litt bredere neste gang de googler diverse butikker de vil handle hos. Klaging fra en eller annen forumbruker man hverken kjenner personlig eller nødvendigvis kjenner motivene til, kan jo aldri bli nøytral info og er ikke mye å basere sine butikkvalg på. Siden det er relativt sjelden butikker svarer på kritikk i nettfora, kan det jo kanskje også være et lite innblikk fra den andre siden av disken...

Ikke sendte han de siste varene, ikke svarte han på gjentatte mailer og han tok aldri telefonen. Jeg åpnet tilslutt en dispute hos Paypal og DA våkna'n.

Vanskelig å sende utsolgte varer som blir forsinket inn på lager hit igjen, og når det høyttalerparet som manglet kom inn på lager her, ville du tydeligvis heller ha pengene tilbake. Helt greit dét.

Jég tok ikke telefonen den måneden nei, da hadde jeg faktisk en telefonsekretær på prøve som tok telefonen fra morgen til kveld, så at du greide å bomme på samtlige forsøk du påstår å ha tatt, kan jeg bare få gratulere med.

Kommunikasjon med PayPal kommer på en annen mail enn den vanlige til butikken, så der har eposter få muligheter for å forsvinne i mengden. Jeg har litt flere kunder hver dag enn bare deg for å si det slik, og har firesifrede ubesvarte eposter pr. idag på hovedmailen hit, så de som ikke har fått svar der ennå må jeg bare få beklage overfor; ethvert ledige minutt brukes for å besvare epost uten at det strekker til foreløpig dessverre.

Sendte endeløse meldinger hvor han gang på gang fremhever sin egen fortreffelighet og at han er så lei av å drive voksenopplæring ovenfor kunder som faktisk tror de har krav og rettigheter.

Sååå lange var de da ikke, men når kunnskapsnivået om bla. nevnte krav og rettigheter hos motparten er på et bunnivå, blir det fort litt omstendelig å beskrive hvordan ting foregår, og ikke minst ikke foregår, på en antatt lettforståelig måte. At jeg brukte for mye tid på det tullet her er det dog liten tvil om, men fikk ihvertfall lært deg forskjellen på Forbrukerombudet og Forbrukerrådet ser jeg, så litt nytte for din del kom det jo utav dette.

Jeg kontaktet tilslutt Forbrukerrådet, hvor jeg ikke overraskende fikk høre at Transmedia allerede hadde en mappe med saker. Det ble opprettet enda en nå samt at jeg hevet disputen på Paypal til en claim.

Som jeg fortalte deg før; dette er ingen sensasjon for å si det mildt! Jeg vil påstå alle nettbutikker/butikker over gutteromsnivået i Norge har en mappe hos FR! Enhver henvendelse en eller annen misfornøyd kunde foretar til FR for å klage på ett eller annet blir lagret i en mappe med butikkens navn på for eventuell fremtidig bruk, uansett hva kunden måtte ha å fortelle der og da av idioti eller reelle problemer. Det er bare å søke litt på nett, så ser man hva antall Elkjøp, Komplett, Expert osv. har av klager hos FR eller i diverse nettfora, så er det helt opplagt statistisk sett at en eller annen kunde av meg må ha klaget på ett eller annet til FR. Etter ni år i bransjen nå har dog Forbrukerrådet aldri funnet det nødvendig å sende en henvendelse til meg om en klage fra en kunde, før Karmann nå dro i gang sitt korstog. Så uansett ble det en ny og faktisk litt artig erfaring for min del. ^_^

Det mest fantastiske i alt sammen er jo at han ikke gir seg på tørre møkka og fortsetter å hevde at han gjør alt riktig og at jeg ikke skjønner noenting. Det nærmer seg 2 måneder nå og han har fortsatt ikke hverken sendt den manglende varen eller refundert pengene mine selv om han jo faktisk tok betalt for noe han ikke hadde

Selvfølgelig gir jeg meg ikke når det er soleklart alle rettigheter er på min side, og at du ikke aner hva du prater om angående bl.a. lover og regler. Jeg har gitt deg creds for én ting du greide å gjøre riktig her; det var å sende en mail hit etter en måneds ventetid og gi meg en frist på én uke på å ENTEN sende den manglende varen ELLER tilbakeføre kjøpesummen for nettopp den varen tilbake. Dette er en HELT korrekt fremgangsmåte om noen varer uteblir for en kunde, og retter man seg ikke dette taper man glatt i forbrukerråd/forliksråd/o.l. hvis saken må løftes videre. (Om forsinkelsen for leveringen i ditt tilfelle faktisk var lang nok, ifølge Forbrukerkjøpsloven, etter bare en måneds ventetid til å gi deg rett til å faktisk heve kjøpet i utgangspunktet får vi overse her; jeg diskuterer uansett aldri datoer om noen vil kansellere en ordre her).

Men så presterer du å selv bryte den fristen ved å opprette et claim hos PayPal etter snaut tre dager av din nevnte tidsfrist på sju dager, og på den måten fryse HELE kjøpesummen for bestillingen din. Å få deg til å forstå at du dermed fysisk fratok meg muligheten til å tilbakeføre den delen av kjøpesummen du skulle ha tilbake var jo helt umulig; du hadde fått det for deg at jeg først måtte sende deg penger utenom claim-systemet til PayPal før du kunne la meg få betalt for varene du hadde fått. Tilogmed saksbehandleren hos FR måtte to ganger fortelle deg at du ikke har rett til å beslaglegge hele kjøpesummen når du har mottatt deler av ordren, før du til slutt ga deg og fulgte Forbrukerrådets innstendige anmodning om å frigjøre hele beløpet, slik at jeg faktisk fikk betalt for de varene du fikk tilsendt. Samme dag fikk jeg dermed tilbakeført det du skulle ha.

Så enkelt er det nok ikke ser det ut til. Siden hele beløpet er fryst hos Paypal nekter han å betale tilbake før jeg har opphevet claimen hos Paypal og dermed frigjører pengene han skal bruke på å refundere meg. Hvis jeg opphever claimen, sier Paypals regler at jeg ikke har mulighet til å reåpne saken senere.

Med andre ord: Jeg må fraskrive meg en av de få mulighetene jeg har til å øve press mot ham, før han betaler tilbake.

Dette fikk du som nevnt utførlig forklart i to mailer fra Forbrukerrådet to dager før du skrev dette her, så her fører du forumets lesere litt bak lyset... rettigheter har du nok av iflg. loven, selvom du lar meg få betalt for varene du har fått. Og at du mener du behøver monetære pressmidler for å få dine rettigheter etter loven, forteller jo også noen litt om noe.

Og igjen; jeg har aldri nektet å tilbakebetale deg eller noen andre for varer de avbestiller, feilbestiller eller whatever... du gjorde det bare ikke mulig for meg! Så kan man selvfølgelig mene at PayPal er kjempeteite som ikke tillater claims på deler av en kjøpesum, men det er slik det fungerer der og det kunne jeg fortalt deg på forhånd. Liker man ikke PayPal's forretningspraksis så betaler man isteden pr. forskudd til konto eller lar være å handle av TransMedia i utgangspunktet frem til vi får betalingsmetoder som man kan godta. Enkelt og greit.

Fyren har løyet til meg og farer med usannheter om meg, dette kan jeg dokumentere, og nå skal jeg liksom stole på han før han betaler . Yeah right.....

Flott... du har flere ganger nevnt dette med løgn fra min side både overfor meg og Forbrukerrådet, og jeg har hver gang bedt om en forklaring på hva du mener med dette, selvfølgelig uten noe respons fra din side. At du nå omsider opplyser at du har dokumentasjon på dette gleder meg stort; du har min fulle tillatelse og ikke minst sterke oppfordring til å fremvise den dokumentasjonen i denne tråden, eller egentlig hvor som helst uansett.

Jeg unner ikke min værste fiende å handle med slike useriøse Mr. I-Know-Everything-I'm-Always-Right som Transmedia.

STYR UNNA og spre det gjerne videre

Det desidert beste du har skrevet her... om denne tråden kan føre til at jeg slipper fremtidige bestillinger og henvendelser fra diverse kundegrupper med en spesielt særegen egenoppfatning av hvordan handel og vandel foregår i Norge, vil jeg være svært takknemlig.

Og for de som ennå er i tvil eller konsekvent unngår å lese altfor lange innlegg; Karmann har fått tilbake pengene sine, og jeg har fått oppgjøret for de varene han kjøpte og fikk. :thumbup:

Stian J Kringlebotten.

Endret av www.TransMedia.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke nettbutikken det dreier seg om her, men når jeg ser svaret fra TransMedia-Stian så er jeg 100% sikker på at jeg aldri kommer til å handle på siden.

En ting er at man som private forumbrukere kommer med karakteristikker som kanskje ikke er helt heldig til tider, men for det som skal være en "seriøs" aktør og melde seg inn og gå til angrep på enkeltpersoner er helt forkastelig. Et nøytralt innlegg der man forklarer sin side av saken og BEKLAGER seg (for ja, det er ettersom jeg ser her mer enn 1 person som har problemer med leveringstidene til TransMedia), men det eneste vi får servert av noe som ligner på en beklagelse er at man ligger etter å svare på mail. Men det virker ikke som det skal bli noe løsning på det i den nærmeste tid heller av det jeg kan lese i svaret?

Ikke betryggende på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Nå kjenner jeg ikke nettbutikken det dreier seg om her, men når jeg ser svaret fra TransMedia-Stian så er jeg 100% sikker på at jeg aldri kommer til å handle på siden.

En ting er at man som private forumbrukere kommer med karakteristikker som kanskje ikke er helt heldig til tider, men for det som skal være en "seriøs" aktør og melde seg inn og gå til angrep på enkeltpersoner er helt forkastelig. Et nøytralt innlegg der man forklarer sin side av saken og BEKLAGER seg (for ja, det er ettersom jeg ser her mer enn 1 person som har problemer med leveringstidene til TransMedia), men det eneste vi får servert av noe som ligner på en beklagelse er at man ligger etter å svare på mail. Men det virker ikke som det skal bli noe løsning på det i den nærmeste tid heller av det jeg kan lese i svaret?

Ikke betryggende på noen som helst måte.

Jeg satt og skulle skrive mye av det samme som du skulle, men du kom jaggu før meg. ;)

Man kan ikke sitte og angripe enkeltpersoner, da får du aldri kunder. Jeg tror han kunne reddet seg litt mer dersom han kom med en beklagelse, og fortalt om hva som har skjedd. At du har 4-sifret ubesvarte mail i innboksen sin er helt urelevant, da må du ansette flere til å kunne svare på disse sakene, det skal ikke gå utover kundeservice.

Du kan ikke sitte og sammenlikne deg med Expert og El-Kjøp hos Forbrukerrådet, da disse er mye større enn deg. Ja, alle har nok mapper hos Forbrukerråder, men kontaktpersonen der kan ha ment at det gjelder mange klager på dårlig levering. Klarer du ikke få inn varene senest 14 dager etter bestilling må du gi beskjed til kunden. Du må svare på mailer, du må gi GOD kundeoppfølging.

Sliter du med å gi kundene dine informasjon hele veien har du ikke igjen kunder til slutt.

Tar et kjapt sitat fra Øystein:

Noen som kjenner til denne nettbutikken?

Har bestilt en liten antennepisk til min Tiguan, gjorde dette 1. juni og venter fortsatt. Sendte de en mail da det hadde gått over en uke, fikk beskjed at den var utsolgt, men skulle komme snart. Venter fortsatt og har heller ikke fått svar på min andre mail til de. Hvor lang tid skal man vente?

Noen andre som har erfaring med butikken?

Øystein

Hvis du bestilte 1. Juni (Fredag), og de ikke hadde den på lager, skulle den vært sendt 4. Juni (Mandag) fra leverandør. Den skulle da ankommet TransMedia SENEST 18. Juni, og du skulle hatt den iløpet av uken. Hørte ingen unnskyldning fra Transmedia her.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia trenger tydeligvis ikke kunder, den arrogante og nedlatende holdningen til kunder som kommer frem i posten litt over her er på grensen til skremmende...

Og har man et 4 sifret antall uleste e-post fra (misfornøyde) kunder, er alt som kan minne om (god) service borte for lengst.

Jeg skal ihvertfall advare alle som vurderer å ha noe med dette firmaet å gjøre, å hvis ingenting forandrer seg vil sannsynligvis jungeltelegrafen på sikt sette kroken på døren for slike tilsynelatende useriøse aktører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...jeg har aldri vært borti maken til arroganse fra en nettbutikk noen gang. Han er jo ikke i nærheten av å vise ydmykhet overfor kunden.

At han i tillegg fremstår med fullt navn etter slike uttalelser er jo utrolig..

Transmedia slipper å få meg som kunde ihvertfall, og jungeltelegrafen skal definitivt gå.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...