Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 (endret) Show & Shine Mitsubishi Carisma 2003 (tidsforbruk: 5 dager) Forord. Dette blir en annerledes S&S fra meg, med mye mindre bilder av lakkbehandlingen. Dette mye fordi jeg ikke kunne bruke så himla lang tid på den, og fordi sølvfarga biler er litt vanskelige å ta bilder av. Hadde nok fått det til, men brukte altså ikke tid på det. Målet denne gangen var hvertfall å få korrigert bilen til min kommende hustru skikkelig, siden den faktisk ennå ikke har fått en skikkelig korrigering. Men madammen sa at det viktigste for hu er interiør og glass, siden det er inni bilen hun sitter og ser ut, så jeg måtte gjøre et skikkelig røsk inni bilen også. Først noen få bilder av bilen før start: Dag 1 - grundig vask og clay. Hadde planer om å bruke hele uka siden det var siste uka før jeg begynte i full jobb, men måtte jobbe på mandag og kom ikke igang før onsdag kveld pga. en del annet som skjedde. Lite bilder fra vask, men dere har sett alt dette før. Forvask ble gjort med Prickbort, Surfex HD 1:10 og IronX, grundig spyling med høyttrykk mellom hver avfetting også selvfølgelig. Etter Surfex HD holdt Meguiar's #16 seg fortsatt veldig bra, og vannet rant fint av og lakken ble tørr nok til IronX. Tok noen bilder av virkningen, da det er litt gøy å se på lyse biler: Hovedvask bestod som vanlig av Swissvax-bøtta og Zymol-svamp - men Swissvax Detail Brush på trange plasser. Valgte CG Citrus Wash & Gloss som såpe, cirka 30 ml. ble blandet opp i den 18.9 L. store bøtta. Hjul og hjulbuer ble også vasket grundig, men felgene hadde et solid lag med Autobahn fra før, som fortsatt beadet helt fantastisk, så jeg tok de ikke av for å vaske dem på innsiden. Når det er sagt så fikk jeg vasket nesten overalt siden det er åpne felger med bare 5 eiker. Vasket hele felgen med såpevann og en halv Zymol-svamp. Dekk skrubbet jeg med Surfex HD 1:3 og Mother's dekkbørste. Jekket også opp bilen for å få skrubba skikkelig inne i hjulbuene - der ble det også brukt Surfex HD 1:10 og HT før jeg vasket med Mother's hjulbuebørste. Clay ble gjort ute umiddelbart etter håndvask, i 23-tiden, deilig med sene og milde sommerkvelder... Spylte av igjen tilslutt, selvom jeg brukte vann som clay, men brukte da åpen hageslange for å få av så mye vann som mulig. Kjørte så bilen inn for tørk... Tørk ble utført med min nye favoritt; CG Wolly Mammoth - et veldig stort og tjukt/fluffy tørkehåndkle som rakk til hele bilen. Brukte også trykkluft for å få ut vann fra kriker og kroker. Etter dette var klokka mye, så jeg lot bilen stå og kose seg inne i garasjen til dagen etter... Dag 2 og 3 - maskering, våtsliping, korrigering og polishvask. Neste morgen satte jeg igang med grundig maskering av hele bilen. Litt småstressa, så det ble ikke så mye bilder - det var allerede torsdag og alt måtte være ferdig til søndag pga. jobb på mandags morgen. Litt tidspress denne gangen altså! Brukte vel halvannen time på skikkelig maskering. Fjerna også emblemene på bakluka, både Mitsubishi logoen og c-a-r-i-s-m-a: Kombotesting ble gjort; starta med å prøve Scholl S30+ og oransj Scholl-pad på¨roterende - dette tok nesten ingen riper! Så gikk jeg ned til Scholl S17+ på svart pad og det tok noe, men var altfor mye som ble igjen. Innså at denne lakken var mye hardere enn jeg trodde fra før av, og gikk derfor ned til Scholl S3+ på lilla pad. Det tok tilfredsstillende, men kunne nok fint ha brukt enda grovere pute også. Hard lakk dette! S3+ på cirka 1800 rpm og mye press, 4-5 pass, gjorde susen... Starta så med å se over bilen og fant ut at jeg trengte å våtslipe på noen riper som jeg kjente godt med negelen. Det var noen dype riper på venstra bakdør, men det var nok lakk der til å slipe ripene helt bort, ble redusert fra cirka 130 til 90 my der... Den ripa som var på bakluka ble også våtslipt, men deler av den gikk gjennom klarlakken så fikk ikke bort alt: Disse ripene skulle jeg også ha våtslipt (bilde fra før-start), men valgte å droppe det pga. plasseringen av ripene: Dog så fikk jeg dempa dem kraftig etter 2-3 runder med Scholl S3+ Gold. Så korrigerte jeg hele bilen med Scholl S3+ Gold, og det tok det meste av riper, og det var veldig lett å polere opp etter p2000-slipingen på dypere riper. Korrigerte ikke nedre del av dørene på førersiden og nedre del av bakskjermen siden det er mye rust der som skal inn til oppussing om en liten stund på Tysvær Lakksenter. Stemningsbilde underveis i korrigeringen... Lagde ingen 50/50-bilder underveis i korrigeringen, men dokumenterte det jeg gjorde på de matte vinduslistene. De var nok blanke når bilen var ny, så jeg ville prøve å polere dem opp igjen. Før start... Som vist så maskerte jeg godt, og kjørte deretter på med Scholl S30+ på oransj spotpad med Makita roterende, da det så ut til å ta nok (tok wipedown etter første runde). Etter å ha kjørt over listene noen ganger, la jeg et lag med Collinite 845, for å beskytte dem mot sterk Surfex HD under polishvask. Etter ferdig behandling så de slik ut: Pad'en ble temmelig svart av dette, er jo SS-lakk på disse. Imens jeg hadde på den lille bakplata korrigerte jeg også mellom bakrute og knotten som satt igjen etter vindusviskeren... Når jeg skulle polere opp ettervåtsliping, og under korrigeringen generellt, gikk det galt med pyntelista på bakluka - den er av plast, så jeg kom litt for mye borti den under korrigeringen... Dette skal jeg ta tak i senere, har allerede snakka med lakkereren på Tysvær Lakksenter om denne, og han kunne lakkere den pyntelista en dag. Demonterer den selv. Ellers ble jeg veldig fornøyd med lakken på denne bilen. Flex DA ble brukt på front- og bakfanger, hastighet 4, for å passe på varmeutvikling. Tok som vanlig glasspoleringen tilslutt, pga. at det som regel blir mye mere søl av dette, særlig når du har tatt en del ruter. Dempet ripene som var på frontruta, bakruta også ville jeg prøve å dempe en stygg ripe på den ene sideruten. Sistnevnte gikk slik; med filtpad og 3M Glasspolish... Før: Etter: Ingen bilder eller 50/50 fra frontruta, men kjørte over den ganske mange ganger og brukte RPM opp til 2100 rpm. uten problemer! Frontruta ble temmelig bra og mye mindre ripete, fikk bort alle "vaskeriper" etter viskerne, men måtte la noen RDS forbli. På bakruta prøvde jeg å dempe noen av de dype ripene, men de var litt for dype og ville tatt laaaang tid å fått bort så jeg får evt. spare dem til en senere anledning... Ble sykt mye polish rundt på bilen... Kjørte bilen ut og tok polishvask med Surfex HD 1:5 umiddelbart for at dette ikke skulle sette seg og bli vrient å fjerne. Håndvasket også, for så å kjøre bilen inn igjen for tørk med trykkluft og tørkehåndkle. Det var det siste jeg gjorde den tredje dagen. Dag 4 - høyglanspolering og LSP. Neste dag var det klart for siste finish, og jeg måtte bli ferdig med eksteriør denne dagen for å rekke interiør på søndag før bilen måtte ut på veiene igjen mandags morgen. Startet dagen med å undersøke bilen med LED-lykt i garasjen med vinduene dekket og alle lys av. Oppdaget da noen hologrammer her og der, men av en eller annen grunn var det bare noen områder - hadde det ikke vært for det hadde bilen nesten vært LSP-klar siden S3 Gold gav bilen en bra finish. Testet som vanlig en holokiller på den plassen som hadde mest hologrammer. Testet med S30+ og oransj pad på roterende, etterfulgt av wipedown flere ganger for å være sikker. Det tok hologrammene. Kjørte passene slik: 1: Spre på 600 rpm 2-3: Mye press på 1500 rpm 4: Medium press på 1500 rpm 5. Lett press på 1500 rpm Denne videoen viser en typisk runde, og resten av bilen ble polert på denne måten (PS: Spol til 0:25): Maskerte faktisk ingenting på bilen, og det gikk veldig bra! Kjørte store områder før buffing (hele taket, hele høyre side, hele venstre side osv.) - men droppa front- og bakfanger da de hadde blitt korrigert med S3 Gold på Flex DA og hadde en blank og fin finish uten hologrammer. Glansforskjellen var ikke mulig å se. Finpoleringen tok bare et par timer, maks, og etter dette fikk jeg en motvillig tillatelse på å "pynte" bakruta litt... LPS ble lagt uten glaze i forkant denne gangen. Pga det fikk jeg meg en liten åpenbaring denne gangen. La tynnere lag enn jeg noensinne har gjort. Denne gangen tok jeg det på "feelingen" og ikke med hjelp fra lys i alle mulige vinkler, kjente at det ble glatt der jeg hadde lagt voksen. Har sett det blitt nevnt før, men den metoden var genial. La voksen så tynt at det ikke en gang var mulig å se hvor jeg hadde lagt med LED-lykt. Bare "kjente" i pad'en hvor det hadde blitt glatt, og etter buffing var panelene glatte og fine! Uansett, voksvalget falt på Swissvax... ...Crystal Rock! Reagerte litt på at voksen var temmelig "kornete" i konsistensen. Prøvde å varme opp voksen noen sekunder foran halogenlampen, men det hjalp ikke - skal det være slik? Buffet etter cirka halve bilen (10-15 min.), og buffinga gikk så lett at det var nesten som om det ikke var noe å tørke av. Ferdig lakk: Dekk og hjulbuer fikk litt SV Pneu Glossy og CG Bare Bones. Sistnevnte ble også brukt på skvettlappene. Påført med kost og en billig applikator... Av en eller annen grunn hadde speilene blitt utrolig matte nå, og lang historie kort: 1.) 2.) 3.) Plastlister ellers på bilen var fortsatt fine etter sist behandling med Polytrol, men fikk en kjapp runde med SV Protecton Matt. Under polishvask hadde jeg gått over alle rutene med Nanolotus Forseglingsrens. Men før jeg la glassforseglingen, renset jeg alle rutene med 3M Glassrens. Påført med nanosvampen... Imens det fikk stå og haze, pusset jeg opp eksosstussen med SV Metal Polish på en mikrofiberfille... Så renset jeg vindusviskerne før jeg buffet av glassforseglingen... Og siden det er sommer så fyllte jeg opp spylervæskebeholderen med vann (vi hadde tømt ut spylervæska i forkant av denne økten). Så kunne jeg si meg ferdig med eksteriør. Emblemene som var bak på bilen tok jeg aldri på igjen, dette for å få renere look på baken. Dag 5 - interiør. Så var det søndag og jeg måtte avslutte økten med en runde inni bilen. Heldigvis hadde jeg behandlet gummilister/pakninger tidligere i våres (rens med Surfex HD og behandling med SV Seal Feed), så de slapp jeg å gjøre noe med denne gangen. Startet med å ta ut alt av løse ting, samt gummimattene. Bærte dem ut for vask... Dynket først mattene med Surfex HD 1:3, lot det virke noen minutter, og spylte godt av med HT... Så ble Surfex påført igjen, denne gangen jobbet inn med detaljkost... Hadde sølt P21S Powergel på den ene matta for en god stund siden, og det lå igjen noen rester som jeg prøvde å fjerne med P21S ("likt løser likt"). Etter det la jeg mattene til tørk på gelenderet ved 'vaskeplassen' her... Før jeg støvsugde bilen, gjorde jeg noe nytt som jeg faktisk har lært på den nye jobben min som bilklargjører; blåste ut støv og rusk fra kriker og kroker med trykkluftspistol... Dette er svært effektivt og hjelper mye - men viktig å passe på øya (helst ha på vernebriller). Før jeg støvsugde bilen så det slik ut: Gulvteppet lå ikke skikkelig oppunder innstegslista, så det måtte jeg fikse... Støvsugde så hele bilen grundig. Støvsugde også under sideputene bak, på hattehylla og i bagasjerommet (selvom sistnevnte skal ha ny stoffmatte snart... Ferdig støvsugd bil: Våtrensing må også til, og jeg starta med å rense taket skikkelig. Det ble tydelig lysere, og det har ikke blitt gjort før, i midt "eie", så det var på tide. 50/50: Medhjelpere: Etter å ha tatt ferdig taket, renset jeg gulvet. Sprayet på GC, jobbet det inn med børsten, dynket med vann, og sugde opp driten. Renset også tekstilen i dørtrekkene, og armlenet i midtkonsollen - både foran og bak. Før jeg renset setene, vasket jeg over alt annet interiør med Green Clean 1:10 (samme blanding som rensen), og gikk deretter over med SV Protecton Matt på dashbord og dørtrekk. Vasket alle rutene på innsiden med SV Crystal... ...før jeg renset stoffsetene tilslutt. Dro ut mye dritt fra setene også, særlig foran. Her er vannet etter rens av både tak, gulv og seter (på alle sider): Og slik så det ut etter ferdig rens: Etter dette tok jeg med meg gummimattene for å behandle dem med SV Pneu. Matte og kjipe matter før behandling: Easy fix for Pneu. Sprayer produktet på og fordeler det jevnt utover med tilhørende kost... Gir en flott finish: Når stoffet i bilen hadde tørka gikk jeg over de viktigste områdene med teksilforsegling - CG Fabric Guard (hadde veldig lite igjen, så måtte prioritere hvor jeg skulle legge forseglingen. Merke i dørkarmen hører med... Dette ble gjort etter ferdigbildene, men jeg gjorde en liten modifikasjon på bakluka ihht proppen til vindusviskerarmen. Demonterte motoren til vindusviskeren. Måtte ha av bakluketrekket for å komme til på denne... Da var det bare å dra av den "gummiproppen" som satt igjen. Hmmm vil denne bli stor nok da? Satsa på det og kjøpte dekkbrikker på Biltema. Fant også frem spraylakk og p3000 våtsliperpapir... Pusset først ned til all krommen var borte, da ble det slik: Så renset jeg med sitrusrens og la to lag med primer/grunning... Deretter ble det toppet med noen strøk med matt svart lakk. Sprayet mange tynne lag med cirka 3 min. mellomrom, her etter to strøk: Etter 6-7 tynne strøk hadde jeg full dekning på brikka og finishen så jevn ut: Brikka dekka hullet såvidt, og fikk festa den temmelig godt. Slik: Ser litt bedre ut... Ferdigbilder. Mandag morgen la jeg inn gummimattene og lukka alle dørene. Kjørte så ut i regn for ferdigbilder (skulle låne bilen til jobb denne dagen, så det måtte bare bli litt triste bilder denne gangen). Litt beading á Crystal Rock... http://youtu.be/cMpGpB38hNM Noen solbilder av bilen noen få dager etter... Oppsummering. Må alltid oppsummere litt. Jeg er godt fornøyd med sommeroppfriskingen av denne bilen. Men har bestilt flekklakk for å prøve å utbedre litt steinsprut og det stygge hakket øverst på bakluka. Ble overrasket over hvor hard denne lakken var! Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å lage noen S&S av denne, men siden jeg hadde tatt en del bilder så valgte jeg å gjøre det allikevel. Håper dere likte denne selvom den var litt ufullstendig og ganske annerledes. Takker for titten! Endret 7 Juli, 2012 av Simen 18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 7 Juli, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Grundig som alltid, du. Flott løft av bilen til konemor. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nixihi 44 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 se her du! en s&s fra simen jeg bare måtte dele opp i 2 for og lese! hehe fra spøk til alvor, kjempe jobb, og god beskrivelse og bilder som vanlig! helst fantastisk hvordan den polytrolen virker altså! Cred!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Flott grundig jobb Kjørte konemor Galant mens du holdt på med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii 371 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Sinnsyk grundig jobb som alltid simen gøy å se litt video innimellom også Cred i massevis !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 ØHN: Takk skal du ha, dette var veldig godt å få gjort ja! nixiti: Hehe ja jeg tenkte denne var grei for de som ikke liker å måtte sette av en evighet for å få lest S&S. Takk for det du. Ja Polytrol utgjorde en overraskende stor forskjell, vidunderprodukt! jkart: Takker! Haha neida, det gjorde hun ikke. Galant'en min får ikke andre meg selv kjøre. egnii: Thanks! Ja jeg synes det passer godt inn sånn innimellom. Er bare iPhone 4 som er brukt til det da, men funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 (endret) Flott S&S dette da. Ser jo ny ut nå. Når du påfører forsegling med nanosvampen, så er det vel den blå siden som brukes? Den hvite er jo selve nanosvampen som har slipende effekt. Ser noen av bildene dine er litt gule. For å "fikse" dette kan du bruke et bildebehandlingsprogram som f.eks LR å justere temp litt mot blå (tenker på de bildene som du har tatt inne i garagen). Dette skjer pga belysningen kødder til hvitbalansen i bildet. Endret 7 Juli, 2012 av Øyvind G Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Takk Øyvind! Nei jeg bruker faktisk den hvite siden, da den funker best til dette synes jeg. Ingen problem det, lager ingen swirls i det hele tatt (det ville jeg tydelig sett). Men jeg brukte faktisk den blå siden til å påføre polytrol på speilhusene, det var suksess. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Tenker din tilkommende satte pris på oppfriskningen, mamma maser på meg om at jeg må ta med rensemaskinen på ferie så jeg kan ta bilen hennes innvendig (virker som det å støvsuge og tørke støv er prikken over i'en for folk flest). Og så lo jeg godt da jeg så bildene av at du har på Pneu på mattene De var jo meget rene! Jeg brukte forresten den blå delen av en nanosvamp for å legge olje på kjøkkenfrontene mine.. var litt i beita for passende verktøy men det funket jo supert! Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Hun satte pris på det ja, men det jeg gjorde med lakken brydde hun seg ikke om. Lo godt av Pneu, fordi? Mattene var rene de, men de hadde bleknet en del - får ikke "vasket bort" blekning. Ja neimen da så. Får håpe kjøkkenfrontene dine holder seg godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Fordi de lå på senga Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADR 1 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Enda en super jobb fra deg! Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Nøye og god utført jobb som vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Gry: Haha ja det passa seg best slik. ADR: Takk skal du ha! Og takker for cred. dj john: Takk for det du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 7 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Fantastisk jobb! Må si det er en utrolig pen carisma. Og jeg som syntes den var strøken fra før Morsomt at du nevnte det med trykkluft på interiøret. Gikk forbi en poleringssjappe i går og ble stående og klø meg litt i hodet da jeg så de drev på med trykkluft inne i bilen Har ikke sett det før. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2012 Takk skal du ha Mighty. Ja jeg synes også det er en pen bil, og mener at dama kler den også. Hehe.. Ja den var ny for meg også, men vi bruker det på jobben og det er faktisk ganske effektiv. Det forenkler både støvsuging og støvtørking egentlig, greit å få ut rusk og rask fra kriker og kroker, slik at det blir mindre sjanse for at man bare dytter dritten ut i hjørner med Green Clean og MF f.eks. Men på jobben har jeg begynt å bruke vernebriller når jeg tar bruktbiler med trykkluft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 8 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 8 Juli, 2012 Berre lekkert som vanlig Vinduspolering er noe som må prøves etterhvert. En ripefri glassoverflate, er vel så fint som en ripefri lakk. Creed! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 8 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Juli, 2012 Thank you. Ja jeg synes det er greit å prøve å dempe ripene på rutene litt også - kjipt med lakk som har lite riper når rutene er fulle av dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 8 Juli, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 Juli, 2012 Bilen ser jo helt ny ut, jo... men tatt i betraktning hvem som har gjort jobben er jeg ikke overrasket, egentlig. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 8 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Juli, 2012 Bilen ser jo helt ny ut, jo... men tatt i betraktning hvem som har gjort jobben er jeg ikke overrasket, egentlig. Takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Vil nå si det er å ta litt i at den ser ny ut, men når jeg får ordna opp i rust på venstre side, samt flekklakkert litt steinsprut og dypere sår så blir det kanskje ikke så langt unna perfekt stand i lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.