Gå til innhold

S&S Mitsubishi Carisma 2003 - sommershine


Simen

Recommended Posts

Simen

Show & Shine

Mitsubishi Carisma 2003 (tidsforbruk: 5 dager)

IMG_1711.jpg

Forord.

Dette blir en annerledes S&S fra meg, med mye mindre bilder av lakkbehandlingen. Dette mye fordi jeg ikke kunne bruke så himla lang tid på den, og fordi sølvfarga biler er litt vanskelige å ta bilder av. Hadde nok fått det til, men brukte altså ikke tid på det. Målet denne gangen var hvertfall å få korrigert bilen til min kommende hustru skikkelig, siden den faktisk ennå ikke har fått en skikkelig korrigering. Men madammen sa at det viktigste for hu er interiør og glass, siden det er inni bilen hun sitter og ser ut, så jeg måtte gjøre et skikkelig røsk inni bilen også. Først noen få bilder av bilen før start:

IMG_1515.jpg

IMG_1516.jpg

IMG_1516_2.jpg

IMG_1518.jpg

IMG_1519.jpg

IMG_1520.jpg

IMG_1521.jpg

IMG_1522.jpg

IMG_1524.jpg

IMG_1530.jpg

IMG_1531.jpg

IMG_1533.jpg

IMG_1535.jpg

IMG_1537.jpg

IMG_1538.jpg

IMG_1540.jpg

IMG_1541.jpg

IMG_1543.jpg

IMG_1547.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1549.jpg

IMG_1550.jpg

IMG_1552.jpg

IMG_1553.jpg

Dag 1 - grundig vask og clay.

Hadde planer om å bruke hele uka siden det var siste uka før jeg begynte i full jobb, men måtte jobbe på mandag og kom ikke igang før onsdag kveld pga. en del annet som skjedde. Lite bilder fra vask, men dere har sett alt dette før.

Forvask ble gjort med Prickbort, Surfex HD 1:10 og IronX, grundig spyling med høyttrykk mellom hver avfetting også selvfølgelig. Etter Surfex HD holdt Meguiar's #16 seg fortsatt veldig bra, og vannet rant fint av og lakken ble tørr nok til IronX. Tok noen bilder av virkningen, da det er litt gøy å se på lyse biler:

IMG_1555.jpg

IMG_1555_2.jpg

IMG_1555_3.jpg

IMG_1556.jpg

IMG_1558.jpg

IMG_1559.jpg

Hovedvask bestod som vanlig av Swissvax-bøtta og Zymol-svamp - men Swissvax Detail Brush på trange plasser. Valgte CG Citrus Wash & Gloss som såpe, cirka 30 ml. ble blandet opp i den 18.9 L. store bøtta.

Hjul og hjulbuer ble også vasket grundig, men felgene hadde et solid lag med Autobahn fra før, som fortsatt beadet helt fantastisk, så jeg tok de ikke av for å vaske dem på innsiden. Når det er sagt så fikk jeg vasket nesten overalt siden det er åpne felger med bare 5 eiker. Vasket hele felgen med såpevann og en halv Zymol-svamp. Dekk skrubbet jeg med Surfex HD 1:3 og Mother's dekkbørste. Jekket også opp bilen for å få skrubba skikkelig inne i hjulbuene - der ble det også brukt Surfex HD 1:10 og HT før jeg vasket med Mother's hjulbuebørste.

Clay ble gjort ute umiddelbart etter håndvask, i 23-tiden, deilig med sene og milde sommerkvelder... Spylte av igjen tilslutt, selvom jeg brukte vann som clay, men brukte da åpen hageslange for å få av så mye vann som mulig. Kjørte så bilen inn for tørk...

IMG_1560.jpg

Tørk ble utført med min nye favoritt; CG Wolly Mammoth - et veldig stort og tjukt/fluffy tørkehåndkle som rakk til hele bilen. Brukte også trykkluft for å få ut vann fra kriker og kroker. Etter dette var klokka mye, så jeg lot bilen stå og kose seg inne i garasjen til dagen etter...

Dag 2 og 3 - maskering, våtsliping, korrigering og polishvask.

Neste morgen satte jeg igang med grundig maskering av hele bilen. Litt småstressa, så det ble ikke så mye bilder - det var allerede torsdag og alt måtte være ferdig til søndag pga. jobb på mandags morgen. Litt tidspress denne gangen altså! Brukte vel halvannen time på skikkelig maskering. Fjerna også emblemene på bakluka, både Mitsubishi logoen og c-a-r-i-s-m-a:

IMG_1576.jpg

IMG_1583.jpg

Kombotesting ble gjort; starta med å prøve Scholl S30+ og oransj Scholl-pad på¨roterende - dette tok nesten ingen riper! Så gikk jeg ned til Scholl S17+ på svart pad og det tok noe, men var altfor mye som ble igjen. Innså at denne lakken var mye hardere enn jeg trodde fra før av, og gikk derfor ned til Scholl S3+ på lilla pad. Det tok tilfredsstillende, men kunne nok fint ha brukt enda grovere pute også. Hard lakk dette! S3+ på cirka 1800 rpm og mye press, 4-5 pass, gjorde susen...

IMG_1678.jpg

Starta så med å se over bilen og fant ut at jeg trengte å våtslipe på noen riper som jeg kjente godt med negelen. Det var noen dype riper på venstra bakdør, men det var nok lakk der til å slipe ripene helt bort, ble redusert fra cirka 130 til 90 my der...

IMG_1564.jpg

Den ripa som var på bakluka ble også våtslipt, men deler av den gikk gjennom klarlakken så fikk ikke bort alt:

IMG_1576.jpg

IMG_1598.jpg

Disse ripene skulle jeg også ha våtslipt (bilde fra før-start), men valgte å droppe det pga. plasseringen av ripene:

IMG_1526.jpg

Dog så fikk jeg dempa dem kraftig etter 2-3 runder med Scholl S3+ Gold.

Så korrigerte jeg hele bilen med Scholl S3+ Gold, og det tok det meste av riper, og det var veldig lett å polere opp etter p2000-slipingen på dypere riper. Korrigerte ikke nedre del av dørene på førersiden og nedre del av bakskjermen siden det er mye rust der som skal inn til oppussing om en liten stund på Tysvær Lakksenter. Stemningsbilde underveis i korrigeringen...

IMG_1562.jpg

Lagde ingen 50/50-bilder underveis i korrigeringen, men dokumenterte det jeg gjorde på de matte vinduslistene. De var nok blanke når bilen var ny, så jeg ville prøve å polere dem opp igjen. Før start...

IMG_1615.jpg

IMG_1617.jpg

IMG_1620.jpg

Som vist så maskerte jeg godt, og kjørte deretter på med Scholl S30+ på oransj spotpad med Makita roterende, da det så ut til å ta nok (tok wipedown etter første runde). Etter å ha kjørt over listene noen ganger, la jeg et lag med Collinite 845, for å beskytte dem mot sterk Surfex HD under polishvask. Etter ferdig behandling så de slik ut:

IMG_1622.jpg

IMG_1625.jpg

IMG_1626.jpg

IMG_1633.jpg

Pad'en ble temmelig svart av dette, er jo SS-lakk på disse.

IMG_1639.jpg

Imens jeg hadde på den lille bakplata korrigerte jeg også mellom bakrute og knotten som satt igjen etter vindusviskeren...

IMG_1602.jpg

Når jeg skulle polere opp ettervåtsliping, og under korrigeringen generellt, gikk det galt med pyntelista på bakluka - den er av plast, så jeg kom litt for mye borti den under korrigeringen...

IMG_1607.jpg

IMG_1612.jpg

Dette skal jeg ta tak i senere, har allerede snakka med lakkereren på Tysvær Lakksenter om denne, og han kunne lakkere den pyntelista en dag. Demonterer den selv. Ellers ble jeg veldig fornøyd med lakken på denne bilen. Flex DA ble brukt på front- og bakfanger, hastighet 4, for å passe på varmeutvikling.

Tok som vanlig glasspoleringen tilslutt, pga. at det som regel blir mye mere søl av dette, særlig når du har tatt en del ruter. Dempet ripene som var på frontruta, bakruta også ville jeg prøve å dempe en stygg ripe på den ene sideruten. Sistnevnte gikk slik; med filtpad og 3M Glasspolish...

Før:

IMG_1651.jpg

Etter:

IMG_1655.jpg

Ingen bilder eller 50/50 fra frontruta, men kjørte over den ganske mange ganger og brukte RPM opp til 2100 rpm. uten problemer!

IMG_1664.jpg

Frontruta ble temmelig bra og mye mindre ripete, fikk bort alle "vaskeriper" etter viskerne, men måtte la noen RDS forbli. På bakruta prøvde jeg å dempe noen av de dype ripene, men de var litt for dype og ville tatt laaaang tid å fått bort så jeg får evt. spare dem til en senere anledning...

IMG_1660.jpg

Ble sykt mye polish rundt på bilen...

IMG_1668.jpg

IMG_1675.jpg

Kjørte bilen ut og tok polishvask med Surfex HD 1:5 umiddelbart for at dette ikke skulle sette seg og bli vrient å fjerne. Håndvasket også, for så å kjøre bilen inn igjen for tørk med trykkluft og tørkehåndkle. Det var det siste jeg gjorde den tredje dagen.

Dag 4 - høyglanspolering og LSP.

Neste dag var det klart for siste finish, og jeg måtte bli ferdig med eksteriør denne dagen for å rekke interiør på søndag før bilen måtte ut på veiene igjen mandags morgen. Startet dagen med å undersøke bilen med LED-lykt i garasjen med vinduene dekket og alle lys av. Oppdaget da noen hologrammer her og der, men av en eller annen grunn var det bare noen områder - hadde det ikke vært for det hadde bilen nesten vært LSP-klar siden S3 Gold gav bilen en bra finish.

IMG_1681.jpg

Testet som vanlig en holokiller på den plassen som hadde mest hologrammer. Testet med S30+ og oransj pad på roterende, etterfulgt av wipedown flere ganger for å være sikker. Det tok hologrammene.

IMG_1684.jpg

Kjørte passene slik:

1: Spre på 600 rpm

2-3: Mye press på 1500 rpm

4: Medium press på 1500 rpm

5. Lett press på 1500 rpm

Denne videoen viser en typisk runde, og resten av bilen ble polert på denne måten (PS: Spol til 0:25):

Maskerte faktisk ingenting på bilen, og det gikk veldig bra!

IMG_1721.jpg

IMG_1727.jpg

Kjørte store områder før buffing (hele taket, hele høyre side, hele venstre side osv.) - men droppa front- og bakfanger da de hadde blitt korrigert med S3 Gold på Flex DA og hadde en blank og fin finish uten hologrammer. Glansforskjellen var ikke mulig å se.

IMG_1712.jpg

IMG_1707.jpg

IMG_1710.jpg

IMG_1711.jpg

IMG_1686.jpg

IMG_1691.jpg

Finpoleringen tok bare et par timer, maks, og etter dette fikk jeg en motvillig tillatelse på å "pynte" bakruta litt...

IMG_1718.jpg

LPS ble lagt uten glaze i forkant denne gangen. Pga det fikk jeg meg en liten åpenbaring denne gangen. La tynnere lag enn jeg noensinne har gjort. Denne gangen tok jeg det på "feelingen" og ikke med hjelp fra lys i alle mulige vinkler, kjente at det ble glatt der jeg hadde lagt voksen. Har sett det blitt nevnt før, men den metoden var genial. La voksen så tynt at det ikke en gang var mulig å se hvor jeg hadde lagt med LED-lykt. Bare "kjente" i pad'en hvor det hadde blitt glatt, og etter buffing var panelene glatte og fine! Uansett, voksvalget falt på Swissvax...

IMG_1742.jpg

...Crystal Rock!

IMG_1744.jpg

Reagerte litt på at voksen var temmelig "kornete" i konsistensen. Prøvde å varme opp voksen noen sekunder foran halogenlampen, men det hjalp ikke - skal det være slik?

IMG_1751.jpg

Buffet etter cirka halve bilen (10-15 min.), og buffinga gikk så lett at det var nesten som om det ikke var noe å tørke av.

IMG_1757.jpg

Ferdig lakk:

IMG_1770.jpg

IMG_1771.jpg

IMG_1773.jpg

Dekk og hjulbuer fikk litt SV Pneu Glossy og CG Bare Bones. Sistnevnte ble også brukt på skvettlappene. Påført med kost og en billig applikator...

IMG_1783.jpg

IMG_1788.jpg

IMG_1789.jpg

IMG_1776.jpg

IMG_1782.jpg

Av en eller annen grunn hadde speilene blitt utrolig matte nå, og lang historie kort:

1.)

IMG_1794.jpg

2.)

IMG_1794_2.jpg

3.)

IMG_1794_3.jpg

Plastlister ellers på bilen var fortsatt fine etter sist behandling med Polytrol, men fikk en kjapp runde med SV Protecton Matt.

IMG_1794_4.jpg

Under polishvask hadde jeg gått over alle rutene med Nanolotus Forseglingsrens. Men før jeg la glassforseglingen, renset jeg alle rutene med 3M Glassrens.

IMG_1795.jpg

IMG_1799.jpg

Påført med nanosvampen...

IMG_1800.jpg

IMG_1801.jpg

Imens det fikk stå og haze, pusset jeg opp eksosstussen med SV Metal Polish på en mikrofiberfille...

IMG_1825.jpg

IMG_1826.jpg

IMG_1833.jpg

Så renset jeg vindusviskerne før jeg buffet av glassforseglingen...

IMG_1839.jpg

IMG_1842.jpg

IMG_1836.jpg

Og siden det er sommer så fyllte jeg opp spylervæskebeholderen med vann (vi hadde tømt ut spylervæska i forkant av denne økten).

IMG_1850.jpg

IMG_1854.jpg

Så kunne jeg si meg ferdig med eksteriør. Emblemene som var bak på bilen tok jeg aldri på igjen, dette for å få renere look på baken.

Dag 5 - interiør.

IMG_1861.jpg

Så var det søndag og jeg måtte avslutte økten med en runde inni bilen. Heldigvis hadde jeg behandlet gummilister/pakninger tidligere i våres (rens med Surfex HD og behandling med SV Seal Feed), så de slapp jeg å gjøre noe med denne gangen. Startet med å ta ut alt av løse ting, samt gummimattene. Bærte dem ut for vask...

IMG_1941.jpg

IMG_1942.jpg

Dynket først mattene med Surfex HD 1:3, lot det virke noen minutter, og spylte godt av med HT...

IMG_1943.jpg

IMG_1945.jpg

Så ble Surfex påført igjen, denne gangen jobbet inn med detaljkost...

IMG_1947.jpg

IMG_1952.jpg

Hadde sølt P21S Powergel på den ene matta for en god stund siden, og det lå igjen noen rester som jeg prøvde å fjerne med P21S ("likt løser likt"). Etter det la jeg mattene til tørk på gelenderet ved 'vaskeplassen' her...

IMG_1954.jpg

IMG_1955.jpg

IMG_1957.jpg

Før jeg støvsugde bilen, gjorde jeg noe nytt som jeg faktisk har lært på den nye jobben min som bilklargjører; blåste ut støv og rusk fra kriker og kroker med trykkluftspistol...

IMG_1894.jpg

Dette er svært effektivt og hjelper mye - men viktig å passe på øya (helst ha på vernebriller). Før jeg støvsugde bilen så det slik ut:

IMG_1878.jpg

IMG_1887.jpg

IMG_1888.jpg

IMG_1886.jpg

IMG_1889.jpg

IMG_1889.jpg

IMG_1873.jpg

IMG_1876.jpg

IMG_1868.jpg

IMG_1871.jpg

Gulvteppet lå ikke skikkelig oppunder innstegslista, så det måtte jeg fikse...

IMG_1879.jpg

IMG_1881.jpg

Støvsugde så hele bilen grundig. Støvsugde også under sideputene bak, på hattehylla og i bagasjerommet (selvom sistnevnte skal ha ny stoffmatte snart...

IMG_1900.jpg

IMG_1898.jpg

Ferdig støvsugd bil:

IMG_1921.jpg

IMG_1922.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1919.jpg

IMG_1905.jpg

IMG_1906.jpg

IMG_1907.jpg

IMG_1912.jpg

IMG_1927.jpg

Våtrensing må også til, og jeg starta med å rense taket skikkelig. Det ble tydelig lysere, og det har ikke blitt gjort før, i midt "eie", så det var på tide. 50/50:

IMG_1931.jpg

Medhjelpere:

IMG_1960.jpg

Etter å ha tatt ferdig taket, renset jeg gulvet. Sprayet på GC, jobbet det inn med børsten, dynket med vann, og sugde opp driten.

IMG_1962.jpg

IMG_1966.jpg

IMG_1967.jpg

Renset også tekstilen i dørtrekkene, og armlenet i midtkonsollen - både foran og bak.

IMG_1971.jpg

Før jeg renset setene, vasket jeg over alt annet interiør med Green Clean 1:10 (samme blanding som rensen), og gikk deretter over med SV Protecton Matt på dashbord og dørtrekk.

IMG_1984.jpg

IMG_1991.jpg

IMG_1999.jpg

Vasket alle rutene på innsiden med SV Crystal...

IMG_2005.jpg

IMG_2013.jpg

...før jeg renset stoffsetene tilslutt. Dro ut mye dritt fra setene også, særlig foran. Her er vannet etter rens av både tak, gulv og seter (på alle sider):

IMG_2017.jpg

Og slik så det ut etter ferdig rens:

IMG_2027.jpg

IMG_2047.jpg

IMG_2051.jpg

IMG_2060.jpg

IMG_2054.jpg

IMG_2064.jpg

IMG_2084.jpg

IMG_2085.jpg

IMG_2061.jpg

Etter dette tok jeg med meg gummimattene for å behandle dem med SV Pneu. Matte og kjipe matter før behandling:

IMG_2095.jpg

Easy fix for Pneu. Sprayer produktet på og fordeler det jevnt utover med tilhørende kost...

IMG_2103.jpg

Gir en flott finish:

IMG_2110.jpg

IMG_2111.jpg

Når stoffet i bilen hadde tørka gikk jeg over de viktigste områdene med teksilforsegling - CG Fabric Guard (hadde veldig lite igjen, så måtte prioritere hvor jeg skulle legge forseglingen.

IMG_2114.jpg

IMG_2117.jpg

IMG_2119.jpg

Merke i dørkarmen hører med...

IMG_2123.jpg

Dette ble gjort etter ferdigbildene, men jeg gjorde en liten modifikasjon på bakluka ihht proppen til vindusviskerarmen. Demonterte motoren til vindusviskeren. Måtte ha av bakluketrekket for å komme til på denne...

IMG_2359.jpg

IMG_2364.jpg

Da var det bare å dra av den "gummiproppen" som satt igjen.

IMG_2366.jpg

Hmmm vil denne bli stor nok da?

IMG_2370.jpg

Satsa på det og kjøpte dekkbrikker på Biltema. Fant også frem spraylakk og p3000 våtsliperpapir...

IMG_2318.jpg

IMG_2320.jpg

Pusset først ned til all krommen var borte, da ble det slik:

IMG_2326.jpg

Så renset jeg med sitrusrens og la to lag med primer/grunning...

IMG_2337.jpg

Deretter ble det toppet med noen strøk med matt svart lakk. Sprayet mange tynne lag med cirka 3 min. mellomrom, her etter to strøk:

IMG_2335.jpg

Etter 6-7 tynne strøk hadde jeg full dekning på brikka og finishen så jevn ut:

IMG_2356.jpg

Brikka dekka hullet såvidt, og fikk festa den temmelig godt. Slik:

IMG_2384.jpg

IMG_2372.jpg

.jpg

Ser litt bedre ut...

Ferdigbilder.

Mandag morgen la jeg inn gummimattene og lukka alle dørene. Kjørte så ut i regn for ferdigbilder (skulle låne bilen til jobb denne dagen, så det måtte bare bli litt triste bilder denne gangen).

IMG_2127.jpg

IMG_2128.jpg

IMG_2132.jpg

IMG_2142.jpg

IMG_2144.jpg

IMG_2146.jpg

IMG_2148.jpg

IMG_2149.jpg

IMG_2150.jpg

IMG_2152.jpg

IMG_2155.jpg

IMG_2156.jpg

IMG_2159.jpg

IMG_2160.jpg

IMG_2165.jpg

IMG_2168.jpg

IMG_2169.jpg

IMG_2174.jpg

IMG_2175.jpg

IMG_2178.jpg

IMG_2179.jpg

IMG_2180.jpg

IMG_2181.jpg

IMG_2182.jpg

IMG_2185.jpg

IMG_2186.jpg

IMG_2187.jpg

IMG_2189.jpg

IMG_2191.jpg

IMG_2192.jpg

IMG_2193.jpg

IMG_2197.jpg

IMG_2198.jpg

IMG_2200.jpg

Litt beading á Crystal Rock...

IMG_2202.jpg

IMG_2203.jpg

IMG_2207.jpg

http://youtu.be/cMpGpB38hNM

Noen solbilder av bilen noen få dager etter...

IMG_2243.jpg

IMG_2247.jpg

IMG_2249.jpg

IMG_2252.jpg

IMG_2284.jpg

IMG_2278.jpg

IMG_2275.jpg

IMG_2270.jpg

Oppsummering.

Må alltid oppsummere litt. Jeg er godt fornøyd med sommeroppfriskingen av denne bilen. Men har bestilt flekklakk for å prøve å utbedre litt steinsprut og det stygge hakket øverst på bakluka. Ble overrasket over hvor hard denne lakken var! Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å lage noen S&S av denne, men siden jeg hadde tatt en del bilder så valgte jeg å gjøre det allikevel. Håper dere likte denne selvom den var litt ufullstendig og ganske annerledes.

IMG_2245.jpg

Takker for titten!

Endret av Simen
  • DCN Poeng 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Grundig som alltid, du.

Flott løft av bilen til konemor. :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her du! en s&s fra simen jeg bare måtte dele opp i 2 for og lese! hehe :)

fra spøk til alvor, kjempe jobb, og god beskrivelse og bilder som vanlig! helst fantastisk hvordan den polytrolen virker altså!

Cred!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

ØHN: Takk skal du ha, dette var veldig godt å få gjort ja! :)

nixiti: Hehe ja jeg tenkte denne var grei for de som ikke liker å måtte sette av en evighet for å få lest S&S. :P Takk for det du. Ja Polytrol utgjorde en overraskende stor forskjell, vidunderprodukt!

jkart: Takker! :) Haha neida, det gjorde hun ikke. Galant'en min får ikke andre meg selv kjøre. :)

egnii: Thanks! Ja jeg synes det passer godt inn sånn innimellom. Er bare iPhone 4 som er brukt til det da, men funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flott S&S dette da. Ser jo ny ut nå. :thumbup:

Når du påfører forsegling med nanosvampen, så er det vel den blå siden som brukes? Den hvite er jo selve nanosvampen som har slipende effekt.

Ser noen av bildene dine er litt gule. For å "fikse" dette kan du bruke et bildebehandlingsprogram som f.eks LR å justere temp litt mot blå (tenker på de bildene som du har tatt inne i garagen). Dette skjer pga belysningen kødder til hvitbalansen i bildet.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk Øyvind! :)

Nei jeg bruker faktisk den hvite siden, da den funker best til dette synes jeg. Ingen problem det, lager ingen swirls i det hele tatt (det ville jeg tydelig sett). Men jeg brukte faktisk den blå siden til å påføre polytrol på speilhusene, det var suksess. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker din tilkommende satte pris på oppfriskningen, mamma maser på meg om at jeg må ta med rensemaskinen på ferie så jeg kan ta bilen hennes innvendig (virker som det å støvsuge og tørke støv er prikken over i'en for folk flest).

Og så lo jeg godt da jeg så bildene av at du har på Pneu på mattene :lol: De var jo meget rene!

Jeg brukte forresten den blå delen av en nanosvamp for å legge olje på kjøkkenfrontene mine.. var litt i beita for passende verktøy men det funket jo supert!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Hun satte pris på det ja, men det jeg gjorde med lakken brydde hun seg ikke om. :P

Lo godt av Pneu, fordi? Mattene var rene de, men de hadde bleknet en del - får ikke "vasket bort" blekning. ;)

Ja neimen da så. Får håpe kjøkkenfrontene dine holder seg godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de lå på senga :thumbup:

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobb! Må si det er en utrolig pen carisma. Og jeg som syntes den var strøken fra før :P

Morsomt at du nevnte det med trykkluft på interiøret. Gikk forbi en poleringssjappe i går og ble stående og klø meg litt i hodet da jeg så de drev på med trykkluft inne i bilen :P Har ikke sett det før.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk skal du ha Mighty. Ja jeg synes også det er en pen bil, og mener at dama kler den også. :P

Hehe.. Ja den var ny for meg også, men vi bruker det på jobben og det er faktisk ganske effektiv. Det forenkler både støvsuging og støvtørking egentlig, greit å få ut rusk og rask fra kriker og kroker, slik at det blir mindre sjanse for at man bare dytter dritten ut i hjørner med Green Clean og MF f.eks. Men på jobben har jeg begynt å bruke vernebriller når jeg tar bruktbiler med trykkluft. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Berre lekkert som vanlig :thumbup: Vinduspolering er noe som må prøves etterhvert. En ripefri glassoverflate, er vel så fint som en ripefri lakk.

Creed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Thank you. :) Ja jeg synes det er greit å prøve å dempe ripene på rutene litt også - kjipt med lakk som har lite riper når rutene er fulle av dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Bilen ser jo helt ny ut, jo... men tatt i betraktning hvem som har gjort jobben er jeg ikke overrasket, egentlig. :)

Takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Vil nå si det er å ta litt i at den ser ny ut, men når jeg får ordna opp i rust på venstre side, samt flekklakkert litt steinsprut og dypere sår så blir det kanskje ikke så langt unna perfekt stand i lakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...