Gå til innhold

Trenger hjelp.. nybegynner tabbe..


Thomase91

Recommended Posts

Thomase91

Jeg har gjort en liten nybegynner tabbe. jeg kjøpte meg noen svarte felger med matt senter.

Jeg tok på autobahn felgvoks og trodde jeg hadde fjærnet alt.. men når jeg tok de med ut i solen etter noen dager på herding så jeg at det lå voks igjen nede i porene på den matte overflaten og det ser litt grått ut.

Noen ide på hvordan jeg kan fjærne voksen eller disse voks merkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vannbasert avfetting som er ufattelig drøy i bruk og kan brukes på veldig mange områder, og i veldig mange forskjellige blandinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomase91

Det er en vannbasert avfetting som er ufattelig drøy i bruk og kan brukes på veldig mange områder, og i veldig mange forskjellige blandinger :)

ok.. takk for hjelpen.. da er det bare å spraie på også spyle av eller må jeg bruke kost også børste også spyle av?

Hvor får jeg kjøpt dette vedunder stoffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks :)

Blankbil.no

Scandicshine.no

Bilnerden.no

Partsandretards.no

Må kjøpes over nett, med mindre du bor i nærheten av en av disse forhandlerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomase91

F.eks :)

Blankbil.no

Scandicshine.no

Bilnerden.no

Partsandretards.no

Må kjøpes over nett, med mindre du bor i nærheten av en av disse forhandlerne :)

ok..

så 1:5 er vel blandingsforholdet? 1 det surfex og 5 deler vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:5 er blandingsforholdet ja :)

Det blir vel 1 del produkt og 4 deler vann mener jeg det var. Fint om noen korrigerer meg om jeg har feil, da må jeg gjøre det litt annerledes :P

Denne blandingen bruker jeg på polish rester på plast, dekksider og gummimatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomase91

1:5 er blandingsforholdet ja :)

Det blir vel 1 del produkt og 4 deler vann mener jeg det var. Fint om noen korrigerer meg om jeg har feil, da må jeg gjøre det litt annerledes :P

Denne blandingen bruker jeg på polish rester på plast, dekksider og gummimatter.

ok.. men dette er på stål overflate da.. men håper det fjærner det.. hehe.. så får jeg heller være flinkere til å fjærne etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:5 er 1 del surfex og 5 deler vann, har ikke klart å fjerne nylagt voks med ren surfex, men det er mulig at det gråe blir borte etter en runde eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berøring skal til for å fjerne voksen. Nesten ingenting kan fjerne voks bare ved å sprute på og skylle av.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo et utall av alkaliske avfettinger (som Surfex HD, pH~13) å få tak i butikk; Jif Professional Bilshampo, FOMA Høytrykksvask, Karcher Høytrykksvask osv. osv. Biltema Høytrykksshampoo er også grei, men den er litt svakere (dvs en må blande sterkere)..

Edit: legg til en runde med kaldavfetting og børste først også, så må nok voksen gi seg ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind S

Jeg har samme problem med mine svart matte felger. Har prøvd med mye forskjellig, men jeg får ikke av voksen. (Prick bort, sterk surfex og autowheel). Eneste jeg har prøvd som har funka er Nattys blue paste wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...