jkart 398 Skrevet 29 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2012 Ford Mondeo ca 2003mod Fikk inn denne mondeoen for en 2 stegs jobb. Starter som vanlig med noen før bilder. Først ut er P21S på felgene i konsentrert form Etter litt virketid legger jeg Prickbort på fra vinduene og ned. Nok å ta tak i for prickbort. Etter 7-8 min spyler jeg av dette. Surfex HD ca 1:5 blir så lagt over hele bilen. Skilter/holdere og matter fikk også Surfex. Dette ble toppet med et lag Autobrite Magifoam etter ca 5 min. Tok med meg en sprayflaske med Sufrex og detailkost og sprayet litt ekstra i krinkelkroker og lister for å så jobbe det inn med detailkost. Etter avspyling og en liten matpause var det klart for et nytt forsøk på felgene. Prøver IronX denne gangen. Mangler etterbilde etter IronX men de ble bare noe bedre. Fortsatt mye igjen... Deretter ble mattene skrubbet med kost og avspylt. Mangler etterbilde her også med disse ble ganske så rene. Deretter fikk lakken en runde med IronX. La på alle lakkerte overflater. Etter avspyling så jeg at det var mye asfaltprikker igjen så disse ble dusjet med Tardis. Så var det et nytt forsøk på felgene. P21S igjen og jobbet inn med EZ mini brush. Fikk ikke felgene helt rene nå heller så gav opp det prosjektet foreløpig og vasket dekkene med Surfex 1:3 i to omganger. Deretter var det klart for bøttevask. Etterpå ble bilen clayet med Bilthamber mild clay og varm ONR blanding til lube. Så ut som Tardis hadde gjordt en god jobb for det var veldig lite asfaltprikker igjen. Derimot var det mye malingsprikker. Mesteparten av disse gikk greitt å fjerne men noen av de satt godt fast. Prøvde en mer aggresiv clay men den var kun hard og vanskelig å jobbe med, muligens pga for lav temperatur. Fikk bort resten av prikkene med bilthamberen ved å bruke mye press. Merket også at den tok bedre om jeg brukte for lite lube. Regnet med at dette ville sette en del merker, men ikke mer enn at det greitt lot seg korrigere bort med maskinen. Deretter ble bilen spylt og tørket med Gloss It quick detailer som tørkehelp. Så følger noen bilder av lakktilstanden. Maskering... Lakkmålinger viste stort sett trygge verdier. Taket og nederst på bakluke hadde litt lave verdier og førersiden fra fordør og bakover er opplakkert. Så var det klart for kombotesting. Første forsøk var MG #80 med gul megs pad og den nyinnkjøpte flex PE 14-2 150 Tok ganske mye men ønsket å fjerne litt mer. Neste ut var Scholl S17+ og cuttingpad. Kjente at lakken var sticy/varmesensitiv og måtte holde meg på lav rpm, altså: -spre på 600rmp -kjøre 3-4 pass på 1100-1200rpm -kjøre 1 pass på 900rpm Da ble resultatet slik Fikk ca ønsket resultat med denne komboen selv om det ble igjen noe RDS rundt omkring. Har tatt en med lik lakk før og visste at om jeg gikk opp til S3gold ville det bli så mye kjørespor at jeg måtte tatt to ytterlige steg for å komme imål. Avtalen var 2 steg og eier var forberedt på at dette ikke ville fjerne alt. Fortsatte å korrigere panser og ganske snart begynte polishen å klupe seg å flyve veggimellom eller sette seg fast på panelet, selv om jeg brukte padbrush mellom hver runde. Fant frem Gloss It EVP pad prime og la en liten dråpe på paden nesten hver gang jeg la på polish. Dette hjalp mye og kunne nå kjøre på 1500-1700rpm og nesten hvor mange pass jeg orket. Ny kjørestil ble da: -Spre på 600rpm -5-8 pass på 1500-1700rpm med mye press på de to første pass for så å gradvis lette presset. Siste pass helt uten press Etter jeg var ferdig med panser starta jeg på skjermen og fikk lagd et 50/50 Korrigerte ferdig skjermen og fant ut at jeg måtte teste om jeg fikk fjerne kjørespor med neste steg før jeg gikk videre. Kjørte S30 og grønn uber på DAS6 pro DA maskin. Med denne kjørte jeg følgende: -Spre på hastighet 1 -Kjøre 4-5 pass på hastighet 5 med mye press første pass for å gradvis lette på presset. -Kjøre 1-2 pass på hastighet 3-4 med null press Wipet med først Menzerna top inspection og deretter megs final inspection #34 Holosjekk Tok så taket før jeg gikk videre langs siden på bilen for å unngå å komme borti og risikere å ripe opp nypolerte paneler. Lite bilder fra den seansen men her er ett fra da det gikk for lenge uten å prime paden med PadPrimen Etter å ha "tørket støv" og primet paden så det slik ut. Fortsatte langs siden på bilen og som enn kunne se fra lakkmålingene er alt fra fremdør og bakover opplakkert på denne siden. Her var lakken helt anderledes, type hard S17+ kom til kort her og S03gold måtte steppe inn for å få litt mer effekt. Brukte også gamleflexen (3403) med spotpad her. Denne har som kjent 1100 som laveste rpm og ble derfor ikke brukt der det var orginallakk. Et par bilder fra nevnte område. Er igjen noe her helt ute ved kanten. Turte ikke ta mer så nærme kanten. Måtte også minne meg selv på at dette skulle kun være en 2 stegs og om jeg skulle prøve å fjerne alle ripene ville jeg ikke bli ferdig. Jobbet meg bakover og fikk lagd en 50/50 til + et eksempel på en av ripene som fikk være igjen. Bakluke ble korrigert med roternde mens plastdeler bak ble tatt med DA maskin. Brukte S3gold etterfulgt av S30 på plastdetler. Ingen bilder fra dette. Så var det andre siden. Her var det ganske så mye dype RDS og en del som gikk igjennom. Her er bakdøren Fikk fjernet en del men mye måtte nøye seg med å bli dempet. Mobipic for anledningen Fikk et bilde etterpå med kameraet som viser at det fortsatt er noen dype riper igjen. Fremdør under list Samme greie her, mye demping (ser flott ut på bilde) Over listen opp til knekken Og til slutt øvre del Det var alt fra korrigeringen. Fronten på bilen i plast ble tatt på samme måte som plast bak. Hele bilen ble finpolert på samme måte som panser med S30, grønn uber og DA. Dørhåndtak ble polert med S03 og gul scholl pad for hånd etterfulgt av s30 og påføringspad. Før og etterbilde. Deretter ble bilen kjørt ut for wipedown for å fjerne alle oljer etter polish samt polishrester i krinker og kroker. Brukte Surfex HD 1:5 og autobrite skum. Prøvde også et siste forsøk på felgene. Tror jeg hadde fremme alt jeg har av kjemikaler med fikk desverre ikke bort alt. Virket som det var temmelig fastbrendt. Etter tørk tok jeg en sjekk for å se at det ikke var holos noen plasser. Så bra ut så da var det bare å legge på voks. Valget falt denne gangen på Collinite 845 både på lakk og felger. Felgene ble først renset med Megs paint cleaner. Dekk fikk pneu. Fjernet oblater på skiltene og vokset de med 845 Invendig kan jeg nevne at det ble tørket støv og støvsugd. Seter ble renset med Greener Cleaner og foma powervac. Interiør ble vasket med Greener Cleaner. Vinduer ble vasket med Sonax glassrens innvendig og utvendig. Rakk også å ta et par etterbilder før eier kom og hentet bilen. Enjoy:) Takk for titten 23 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 29 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2012 Herlig wet look. Cred gitt. Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 29 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2012 Skjønner godt at du blir fristet til å kjøre flere steg enn avtalt, det var litt av hvert å jobbe med på denne Mondeoen. Jeg synes du fikk korrigert bra på de to stegene du kjørte. Cred for denne. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 29 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2012 ingenting på plastlister? Uansett så alt veldig bra ut!Er seint og er ikke helt med Godt jobba!cred. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Juni, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2012 Veldig mye gjort med to steg her. Et flott løft som trolig økte verdien på bilen ganske formidabelt. Likte veldig godt S&S som delte på mye erfaring. Alt i alt en korrigeringsjobb som bærer preg av stødig oversikt over det en holder på med. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Knallbra S&S. Likte denne veldig godt! Eneste jeg stussa på var under vaskinga i starten, ligger skiltene face-down ned i grusen? Mye mulig det bare er jeg som bryr meg om riper og hakk på skilter men. Soleklar cred uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 30 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Herlig wet look. Cred gitt. Takk Skjønner godt at du blir fristet til å kjøre flere steg enn avtalt, det var litt av hvert å jobbe med på denne Mondeoen. Jeg synes du fikk korrigert bra på de to stegene du kjørte. Cred for denne. Takk Er ikke alltid like lett å la ripene være igjen og bevege seg videre til neste panel Bilen har stått i trang garasje med barnesykler som skulle ut og inn. Det setter sine spor. ingenting på plastlister? Uansett så alt veldig bra ut!Er seint og er ikke helt med Godt jobba!cred. Takk Du er nok med du, ingenting på plastlister da disse så bra ut og tiden var noe knapp Veldig mye gjort med to steg her. Et flott løft som trolig økte verdien på bilen ganske formidabelt. Likte veldig godt S&S som delte på mye erfaring. Alt i alt en korrigeringsjobb som bærer preg av stødig oversikt over det en holder på med. Takk Viktig å dele erfaringer, har selv lært mye og fått mye gode tips fra gode beskrivende S&S Knallbra S&S. Likte denne veldig godt! Eneste jeg stussa på var under vaskinga i starten, ligger skiltene face-down ned i grusen? Mye mulig det bare er jeg som bryr meg om riper og hakk på skilter men. Soleklar cred uansett. Takk Skiltene lå face-down ved avfetting og skumlegging. Ble snudd da jeg gikk over med børsten. La de denne veien for å ikke publisere skiltnr ved bildetagning. Tror ikke det blir hakk og riper av skiltenes egenvekt mot singelen. Men ser poenget ditt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Kjempeløft av en sliten ford dette. Du fikk utrettet mye med 2 steg Regner med eier var glad og fornøyd. Cred! Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Meget bra jobbet! ØHN formulerte det jeg tenkte på, på en veldig grei måte. Så X2 på det ØHN skrev: Likte veldig godt S&S som delte på mye erfaring. Alt i alt en korrigeringsjobb som bærer preg av stødig oversikt over det en holder på med. Cred på vei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 30 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Kjempeløft av en sliten ford dette. Du fikk utrettet mye med 2 steg Regner med eier var glad og fornøyd. Cred! Takk Eier var meget fornøyd Meget bra jobbet! ØHN formulerte det jeg tenkte på, på en veldig grei måte. Så X2 på det ØHN skrev: Cred på vei! Takker Slike tilbakemeldinger gjør det ekstra gøy å ta seg tid til både å ta bilder og lage writeup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Skiltene lå face-down ved avfetting og skumlegging. Ble snudd da jeg gikk over med børsten. La de denne veien for å ikke publisere skiltnr ved bildetagning. Tror ikke det blir hakk og riper av skiltenes egenvekt mot singelen. Men ser poenget ditt Var ikke skiltets egenvekt jeg tenkte på, men tenkte på når du la dem ned slik og om du skulle være uheldig å flytte dem litt rundt under vasking. Men regner med at du var forsiktig. Sorry pirk, men jeg har en tendens til å henge meg opp i småting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 30 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Var ikke skiltets egenvekt jeg tenkte på, men tenkte på når du la dem ned slik og om du skulle være uheldig å flytte dem litt rundt under vasking. Men regner med at du var forsiktig. Sorry pirk, men jeg har en tendens til å henge meg opp i småting. Det går bra, pirking på småting er med på å gjøre oss alle bedre Var forsiktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonytic 48 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 herlig wet-look du fikk på den kjenner til det med å etterlate riper, for så å flytte seg til neste panel cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 30 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 herlig wet-look du fikk på den kjenner til det med å etterlate riper, for så å flytte seg til neste panel cred! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 30 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 Juni, 2012 Det går bra, pirking på småting er med på å gjøre oss alle bedre Var forsiktig Sant så sant! Det er bra, og hadde egentlig ikke trodd noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roaas 170 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Denne bilen fikk ett flott løft og dette var en godt utført jobb Credomusulini! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 1 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Denne bilen fikk ett flott løft og dette var en godt utført jobb Credomusulini! Takkorama Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADR 1 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Et skikkelig løft på denne bilen ja Et spm ifm polering av dørhåndtak for hånd: Merket du stor forskjell på cut og finish med gul Scholl pad vs påføringspad? Cred er gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 1 Juli, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Et skikkelig løft på denne bilen ja Et spm ifm polering av dørhåndtak for hånd: Merket du stor forskjell på cut og finish med gul Scholl pad vs påføringspad? Cred er gitt! Takk Gul scholl pad gir bedre cut, men kansje en tanke dårligere finish. Ved å gå over med S30 etterpå får en frem en finere finish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 1 Juli, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2012 Var et skikkelig bra løft på denne "rugekassen" her. Å meget bra til bare å være en 2 stegs. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.