Gå til innhold

Kalkholdig vann? Tips mottas gjerne


ugn

Recommended Posts

Har et problem med at jeg ikke får bilen skikkelig ren, det gjelder ikke bare bilen min men også firmabilen min

Har regnet ganske bra idag så droppa å ta bilder av bilen, men tok et bilde av en kaffekopp for å vise hvor ille det faktisk er:

post-2821-0-23632500-1340669037_thumb.jp

post-2821-0-47310100-1340669060_thumb.jp

Slik ser glasset ut etter at jeg har skylt det og latt det lufttørke.

Det jeg nå da lurer på er om det er noen såper jeg kan bruke i foam gun, avfetting eller andre produkter som kan hjelpe i hvertfall litt på problemet.

PS: og nei, jeg gir beng i kaffekoppene, er bilen jeg vil ha ren og pen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes anlegg for dette, det tilfører salt i systemet, men det er ikke bra for de med hjerte karsykdommer, eller høyt kolesterol, leseer jeg meg til, mange selger slike avkalkingsanlegg som man klamper på et kobberrør, setter på strøm, og skal lissom gjøre underverker, de har testet slike anlegg i danmark, ingen effekt.

problemet med mye kalk i vannet, er unødvendig høyt forbruk av såpe også, da kalk dreper skumvirkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har også endel kalk i vannet mitt (ikke så mye som du har hvis det glasset er kun etter 1 skylling) og snakket litt med naboen min som jobber hos varme og bad. Han sa man fikk filter til dette, men det er veldig kostbart. Han snakket om ca 16 000 kr. Filteret består av en kasse med en spesiell sand som blir renset automatisk regelmessig.

Billigste alternativ er nok å bruke det filteret som SV selger og sette det mellom HT og utekrav når du spyler bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jeg har 30ppm filteret til SV, og det funker bra det, men vannet smaker huggorm, vet ikke hva som gjør det, når jeg måler det med ppm meter så havner jeg på ca 14ppm. Bilen får neeesten ikke kalkflekker hvis dette vannet tørker på lakken, vanlig vann lager store skumle flekker.

Jeg har forøvrig denne +++ på vei over atlanteren via jetcarrier båt:

http://www.autogeek.net/cr-spotless-wall-mount-system-100.html

Skal bli spennende å teste denne, den har ppm måler integrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.detailers...ekker-paa-lakk/

Innlegg 16..

Dette er beste og billigste alternativ til helt rent vann.

Kunne du tatt noen bilder av dette filteret/oppsettet du har?

http://www.exint.no/...ende-vannfilter

Kanskje noe sånt hadde gjort seg? :P

Veldig interessant, men man kan ikke bytte ut innmaten? Når filteret er oppbrukt så er det bare å kaste?

Eddik tar klakflekker

Men tar det mer enn bare kalken? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kolega av meg har nettopp boret etter vann, og har dermed fått kalk i huset. Han har forhørt seg med en rørlegger, og det er mulig å innstalere et rensesystem som fjerner kalken. Snakket om en pris på tre til fem tusen. Før innstalasjon må han ta en vannprøve for å finne ut hvor mye kalk det er i vannet for å kunne stille systemet inn rett, da man ikke skal fjerne all kalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Lena Kristin

Eddik gjorde ingen forskjell i lakk på ett stk "rosa" skrukkete skjerm i allefall

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...