Gå til innhold

Prisforskjell på meguairs


Tom84

Recommended Posts

Heisann folkens :)

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor det er så stor pris forskjell på meguairs mirror glaze serien? Jeg ser på norsk prol så koster feks claybar 950kr og på Pen bil.no så koster den 299,-. dette gjelder flere produkter

http://www.penbil.no/lakkrens.html

http://norskprol.no/...tittel=Lakkstøv og bremsestøvfjerner&submeny=

Begge nettsidene at skriver prisene er ink mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Oi, det var jo helt syk forskjell. Blir spennende om noen klarer å svare på dette :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo helt syk forskjell. Blir spennende om noen klarer å svare på dette :-)

Ja, er veldig spent på om noen har svar. Har egentlig lurt på dette en stund. man kan jo få 3stk claybar for 900 på penbil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som glassrensen koster bortimot 1700.- i norge, og 200.- i utlandet. D151 koster 1500.- i norge og 28 dollar i utlandet. Prøv å søk litt så dukker det nok opp mange lange diskusjoner om meguiars vs pris vs norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt grundig diskutert og analysert til døde et par ganger før ja :) Norsk prol er den norske importøren og har av en eller annen grunn satt disse prisene. Penbil går "utenom" den norske importøren og har dermed andre priser.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og sett at meguairs er billigere i utlandet, men syns det er rart at det er så stor forskjell her i landet

Skulle svare trogha men så havnet innlegget underst

Endret av Tom84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som har kverulert dette tidligere, og her er min nyeste teori.

Folk flest vet ikke om muligheten/orker ikke handle over nett, går til nærmeste butikk. Finner ut at dette kostet flesk og spør om det ikke er mulig å få rabatt. Joda, rabatt kan de få. Siden det er deg kan du få denne glassrensen til 1000kr, vi gir medvindsrabatt i dag på 30%.

Kunde fornøyd. Kjemperabatt! Snille mennesker dette her:)

Butikk fornøyd, fordi 1: kunde er fornøyd pga fantastisk service og gode rabatter, og 2: pen avanse selv etter tsunamirabatt fordi innprisen er så utrolig mye lavere.

Det er vel relativt vanlig at det er forskjellig avanse på forskjellige typer produkter. Vet ikke om det har noe med volum (altså hvor mye som blir solgt) eller om det er subjektivt etter en følelse av hva man faktisk kan få folk til å betale. Eller begge..

Jeg kjøper stadig vekk ting på autopilot, jeg, denne skal jeg ha og her er pengene, nei takk trenger ikke pose, hadetbra. Det er gjerne autopiloten som koster penger. Vanskelig å være så fordømt prisbevisst hele tida, samtidig med å tenke på miljøet, ozonlaget, sultende barn i Afrika, neste stortingsvalg, hjemløse tiggere, Maya-kalenderen som slutter i 2012, kaloriinnholdet i en snickers sammenlignet med en proteinbar, og småprate med naboen som står i samme kassekø ^_^

  • DCN Poeng 1

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

De som har den største fortjenesten her, har jeg blitt fortalt, at er den europeiske grossisten som sitter i nederland. En vanlig kunde i USA betaler mindre for et MG produkt, en det Norsk prol betaler inn til sitt lager. Er i grunnen merkelig at ikke MG USA reagerer på dette.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har den største fortjenesten her, har jeg blitt fortalt, at er den europeiske grossisten som sitter i nederland. En vanlig kunde i USA betaler mindre for et MG produkt, en det Norsk prol betaler inn til sitt lager. Er i grunnen merkelig at ikke MG USA reagerer på dette.

ja, det er rimlig rart at de ikke reagerer. For dette er ganske så stor pris forskjell på disse . For dette er to norske firmaer som selger samme produkt. jeg ser ikke noe pris forskjell på CG,Swisswax,3m eller andre merker på de forskjellig forhandlere i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Swissvax har en policy som sier at produktene skal koste tilnermet det samme hvor en i verden du hander dem.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

De som har den største fortjenesten her, har jeg blitt fortalt, at er den europeiske grossisten som sitter i nederland. En vanlig kunde i USA betaler mindre for et MG produkt, en det Norsk prol betaler inn til sitt lager. Er i grunnen merkelig at ikke MG USA reagerer på dette.

Men da er det jo rart at det er så billig i for eksempel england i forhold til norge, skulle jo være samme grossist for europa? http://www.cleanyourcar.co.uk/meguiars/meguiars-detailer/cat_53.html http://shinearama.co.uk/search.php?fmanu=MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er rimlig rart at de ikke reagerer. For dette er ganske så stor pris forskjell på disse . For dette er to norske firmaer som selger samme produkt. jeg ser ikke noe pris forskjell på CG,Swisswax,3m eller andre merker på de forskjellig forhandlere i norge

Men grunnen til at penbil har lavere pris enn alle andre har vi vel avklart nå? Det er fordi de importerer direkte og dropper grossister osv :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Men da er det jo rart at det er så billig i for eksempel england i forhold til norge, skulle jo være samme grossist for europa? http://www.cleanyour...h.php?fmanu=MEG

Jepp, det er veldig vansklelig å argumetnere for noe annet enn at Norsk Prols tar en gedigen del av kaka evt at de har en vannvittig dårlig deal med Europa-distrubitøren. Det tviler jeg på ettersom de har vært aktive i forhold til USA og fått bremset handelslekkasjoen via AutoGeek som iblant ikke sender megs produkter til Norge pga forhandleravtaler.

De er også veldig klar over problemet og så vidt jeg vet slipper de fortsatt gjennom det de antar er forbruker handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til at penbil har lavere pris enn alle andre har vi vel avklart nå? Det er fordi de importerer direkte og dropper grossister osv :)

Det er vel dette som kan kalles paralellimport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har lov å svare på denne siden det ser ut til at det meste kan annses som egenreklame hvis man prater om egne firma. But here goes.

Observasjonen som flere her nevner er i høyeste grad reell. Hvem som sitter igjen med hva er det nok få andre enn de som sitter på toppkontorene rundtom som vet. Jeg har bakgrunn fra en bransje (elektronikk) hvor jeg har jobbet tidligere i flere år i en større kjede og fikk da mer enn nok kunnskap om og evne til å vurdere både priser, marked og hvordan man ønsker å jobbe. Et marked er alltid slik at man har et kryssningspunkt mellom hva folk er villig til å betale og hvor mye man da får solgt. Jo rimeligere du selger en vare jo flere salg vil du ha, men om du legger deg for lavt så er marginene ekstremt små så man må drive stort (Rema 1000).

Du kan også slippe unna høyere priser om du leverer noe ekstra - inntill en viss smertegrense. Dette forutsetter også veldig høyt fokus i det daglige. Da snakker vi ikke om å ha god hjemmeside og levere kjapt - det må være noe langt utover dette. Hvis du da sitter og tar ekstremt høye priser og ikke leverer ekstra god service/det lille ekstra er det bare et tidsspørsmål før du vil få konkuranse. Dette så dekkbransjen på slutten av 90-tallet da Tommy Shariff dukket opp og utfordret deres monopol og prissammarbeid. Mange sa han kom til å rassere markedet - resultatet er en dekkbransje som er langt mer variert, har større utvalg og bransjen som helhet tjener og omsetter langt mer.

Det som er viktig er å gjøre ting riktig. Du importerer og oppgir varedeklarasjon, du lager sikkerhetsdatablad, registrerer dette hos arbeidsmiljøtilsynet, registrerer alt av varer og holder skikkelig lagerføring, rapporterer inn moms (ja prisene er med moms) og driver slik skikkelige bedrifter skal drives. Lovligheten med såkalt paralellimport dekkes av EU's egne tollregler og importregler. Det sier seg selv at en stor europeisk bedrift som har lov til å selge produkter fra en produsent på nett til hele Europa vil gi helt andre priser til noen som handler for 1-200 000 kroner, enn en som handler for 2000. En bedrift vil også få fratrekk for moms på varer som kjøpes for videre distribusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Så det egentlig du gjør her er å la noen andre bygge marked, skaffe sikkerhetsdatablad og ikke minst oversette dette for så å ta en bit av kaka selv uten at det koster deg noe særlig annet enn litt lager og frakt inn til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...