Gå til innhold

[LØST] Bilen har stått under et tre...


Klykken

Recommended Posts

Klykken

Hei!

Bilen min (07' E92 320) stod under et kirsebærtre igår, mens jeg var på jobb, og i tillegg til at den var neddynget i små myke blader og div. andre ekskrementer fra treet har den også fått noe kvae over seg. Dette er nærmest som lim som ikke vil gi slipp med det første. Fikk vekk noe av det ved å spyle med høyttrykkspyler på forholdsvis kort avstand, men føler ikke det er det lureste å gjøre.

Har lest litt rundt nå og sett at man muligens burde ha noe sitrusbasert vaskemiddel? Isåfall, er dette mulig å kjøpe over disk noen steder (i nord-trøndelag) eller finnes dette kun i nettbutikker?

Takker på forhånd for hjelp og svar. :)

EDIT:

Noe slikt? http://www.bsbildeler.no/?pno=224126

Endret av KongKlykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Clay kan også fungere bra, men om kvaen sitter veldig fast blir det gjerne litt jobb med å fjerne claymerker i etterkant :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Har ikke surfex. Mangler stort sett alt av de essensielle produktene jeg ser de fleste av dere stiller opp med når dere tar bilene deres.. Er som dere skjønner temmelig nybegynner. Har forøvrig clay og slikt som fulgte med et poleringssett fra meguiars. Men vil helst ikke lage noe dype riper på bilen. Så skånsomt som mulig bør det være, altså. :)

Skal ta en sjekk hos malerforetningene i byen og se om jeg finner noe. Hvis ikke blir det en tur innom biltema for å se etter Label Off, og finner jeg ikke det, blir det bestilling hos bsbildeler.no.

Vil forøvrig takke meget for hjelpen så langt. :) Kan ta noen bilder etter hvert om dere vil se.

Endret av KongKlykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrus rens tar vel LSP? Eg har god erfaring med Surfex i 1:40ish blanding, virke et par min og spyle av. Annen microavfetting fungerer også sikkert fint:-)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Skal ta en liten shine på bilen uansett, så om voksen forsvinner spiller ingen trille. :) Har en liten ripe på bakfangeren jeg tenkte å ta til pers også. Med håndpolering. :unsure:

EDIT:

Fikk tak i 3M Cleaner Spray som de selger på BS hos den lokale malersjappa. Før og etterbilder kommer senest iløpet av morgendagen for de som er interesserte.

Endret av KongKlykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Jess! Den er absolutt godkjent.

Skulle ta bilder og slikt, men det HØLJREGNET mildt sagt, her i trøndelag og jeg hadde ingen garasje jeg kunne holde på i..

Flekkene befant seg forøvrig på stolpen bakerst mellom høyre siderute og bakruten (C-stolpen?).

Tørket først av det vannet som ikke allerede hadde rent av, og holdt samme MF-klut under flekkene slik at det ikke skulle renne så mye ved påføring av rensen. Sprutet så på en liten dæsj på hver av de to flekkene og lot det virke litt (et par minutter) før jeg tørket av. Gjentok dette et par ganger, og vips var flekkene borte. Så ut som voksen jeg hadde hatt på sa takk og farvel også (ble hvitere og hvitere jo lengre rensen lå på flekkene og vannet renner ikke like bra lenger), men det er ingen krise. Får ta en shine på bilen nå til helgen, om været tillater det.

Likevel, 3M-rensen er herved tatt inn med åpne armer! Kjekk og ha for hånden.

Takker meget for hjelpen! :D

Endret av KongKlykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...