Gå til innhold

Bilen stinker AC-rens!


Gry

Recommended Posts

Jeg byttet pollenfilter på bilen, og noen dager etterpå kjørte jeg AC-rens. CRC sin Airco kleen.

Lot virketiden gå som beskrevet (omluft og max kjøling på anlegget med alle ventiler åpne, 10 minutter)

Gikk ut igjen, skrudde av omluft, satt opp alle dører og nynnet litt før jeg stoppet motoren. Ikke lange utluftinga, mer enn 2 minutter men sikkert ikke så mye som 4.. Sto ikke noe på boksen hvor lenge man trengte å lufte etterpå.

Etter dette kjørte jeg 4-5 småturer, 10-minutters. Og en langtur på en time i dag. Og bilen oser! Helt ærlig, jeg sverger, den stinker AC-rens!! Kjørte med vinduene åpne nesten hele veien, og lufter stadig selv på småturene. Det er kvalmende rett og slett, blir uggen.

Har noen andre prøvd CRC-rensen? Går det bort bare det kommer en solskinnsdag og jeg får luftet ut med AC på max og dørene åpne? Er det denne rensen som lukter sånn eller er det sånn de er?

ARGH

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Gry

    9

  • trogha

    7

  • Essiek

    5

  • Christoffer H

    3

Mest aktive i dette emnet

Sindre2

Jeg har prøvd denne. Kjøpte 3 bokser på Jula. 2 av dem ble kastet.. Og JA, lukta er til å bli kvalm av. Men du kan trøste deg med at lukta går bort etterhvert. Jeg lot bilen stå med alle vinduer åpne den første uken. Etter ca 1 måned var mesteparten av lukta borte. Jeg brukte med mye odor eliminator og andre godlukter inne i bilen ;)

Endret av Sindre2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun brukt Nanolotus sin a/c rens, og den lukter egentlig bare friskt, nesten ingenting egentlig.

Hadde tenkt å teste CRC sin, men tror muligens jeg revurderer det inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset kjøpte gubben Valeo. Etter å ha fulgt prosedyren og hatt vinduene åpne i garagen natten over, hadde vi rikelig "old spice" lukt i bilen i noen dager :wacko: . Konklusjonen er nå at vi trenger ikke bruke penger på wunderbaum på en stund :thumbup:. Lukten i seg selv er det egentlig ikke noe galt med, men for mye av det gode ER for mye av det gode!! Heldigvis gikk det ikke mer enn et par turer, før det var til å leve med :fun:. Glad det ikke var CRC han kjøpte!! Hvis alle ac-renser er fylt med parfyme, så gjelder det å finne en man kan leve med...

Katrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å få byttet inn igjen den andre jeg kjøpte, for å si det sånn. Enda bra jeg testet dette i bruksbilen og ikke en kundebil eller den jeg skal selge!

Forøvrig så blir lukta enda verre de første minuttene når anlegget allerede er varmt. Dvs etter en kjøretur, parkere og handle, kjøre videre.. I regnet nå fikk jeg ikke kjørt med vinduene oppe heller:( ja, ja, krysser fingrene for at det gir seg om noen uker

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe - "kjøre med hodet ut av bilen"-bilder flasher her hos meg nå... :) Neida, ekkelt når AC-rens er såpass ubrukelig som dette - og ja, ubrukelig er vel riktig å kalle det når det tar flere uker før "den verste lukta" har gitt seg. Har selv bare kjørt Nanolotus og AG sin - Nano er litt "skarp" i et par timer (etter 15 minutter kjøring og 15 minutter gjennomlufting), så demper den seg (evt man venner seg til den). AG sin var omtrent på samme måte, der hang det igjen litt i ca 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt hodet ut av vinduet men det er så ekkelt når det regner.. mye insekter nå om sommeren også

Må nok kaste meg på nett og bestille rens.. kanskje en ny rens fjerne lukta av den forrige? Det er faktisk verdt noen hundrelapper å slippe å lide i fire uker

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozon har jeg fått inntrykk av er litt for hardt for både plast og tekstil og igrunn bare bør brukes på innrøykede biler med sjøldaua grevlinger i bagasjen.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søsters Passerati (eller DragonWagon...) fikk ozon-rens courtesy of Mr Bernhard. Ble bare frisk og ren lukt i kupeen etterpå. Nå koster ampullene (må ha to) litt da... men er en mulig løsning hvis du skal slippe å kjøre med vinduer åpne til 2015. Sjekk med Bernhard hva han skal ha for å kjøre ozonrens for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozon har jeg fått inntrykk av er litt for hardt for både plast og tekstil og igrunn bare bør brukes på innrøykede biler med sjøldaua grevlinger i bagasjen.

Regner med bilen din tåler en ozonrens eller to uten at plastikken forsvinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt denne en gang jeg og, og tok ikke mere enn ca 4-5 dager før lukta var borte hos meg.. Sett viduene opp om natta, hvis du har mulighet til å stå i garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Jeg har brukt denne en gang jeg og, og tok ikke mere enn ca 4-5 dager før lukta var borte hos meg.. Sett viduene opp om natta, hvis du har mulighet til å stå i garasje.

Det bør jo ikke være sånn at man må ha full evakuering av bilen i en uke etter rens. Da kunne man jo heller ha kjørt med lukten av svett ræv i AC'en da :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke nanolotus sin webshop opp her nå, men AC rens fra Nanolotus er bra saker. Ellers vet jeg ikke om Torshov Bilrekvisita sine websider tillater bestilling på nett av den AC rens de leverer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nanolotus sin a/c rens er fin, jeg synes ikke den lukter noe særlig, men ser essie nevner at han synes den kan være litt "skarp" i noen timer etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus lagt ned nanolotus.no sin webshop (se i Forhandler-tråden angående Nanolotus) - men skal være mulig å få tak i andre steder tror jeg. Var ihvertfall veldig mange på dcn som brukte / bruker AC rensen derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener han mumla noe om at de skulle begynne å selge produktene på byggevare og dagligvarebutikker, så var det bare å finne ut hvor..skulle også hatt en boks med a/c rens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Mener han mumla noe om at de skulle begynne å selge produktene på byggevare og dagligvarebutikker, så var det bare å finne ut hvor..skulle også hatt en boks med a/c rens :)

MegaFlis fører en del, men vet ikke hvor mye bilpleierelatert de kommer til å føre... Skulle hatt en ruteforsegling Proff... :unsure:

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...