Gå til innhold

Misfarget aluminium bensinlokk på TT


Olsen

Recommended Posts

Bensinlokket på bilen min er misfarget. Har prøvd å gnikke litt og det ble litt bedre men det er fortsatt hvite "prikker" overalt.

Er det noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg kan få tilbake en skikkelig alu finish?

Bilde: (nedre del er ikke "gnikket")

4c043433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve med autosol. Men så var tuben tom og kastet. Skulle kjøpe ny mens jeg var på clasohlson, men pga alzheimers glemte jeg det. Hehe.

Har sett video på youtube om høyglanspolering av aluminium med en poleringssak man fester på boremaskin og har på en slags poleringsvoks. Kanskje det kan funke? Søk på youtube etter aluminium polishing tutorial mirror finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Ganske sikker på at jeg og har alzheimers, så kjenner meg igjen i den!

Har absolutt ingen erfaring med det du beskriver, men det så nå iallefall blankt ut på den øverste videoen.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve det om autosol ikke funker. Om ingen kommer med noen andre tips før.

Hadde et sånt sett en gang da jeg pusset opp noen gamle felger med polert kant, men nå er det forsvunnet i flyttelass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er nok oksidering. Autosol hjalp ikke. Heller ikke lakk stripper. Det var altså ikke lakk.

Bestemte meg for å fyre løs med våtsliping. Om det blir ødelagt så kjøper jeg nytt.

Brukte p400, p600 og p1200. Til slutt autosol.

Må våtslipe mer på lokket og begynne på ringen rundt.

Det tok litt tid og krefter. Men jeg tror det blir verdt det.

Bilde av resultatet foreløpig:

6232d8aa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må swissvax autobahn ha SV cleaner fluid før og SV quick finish etter??? Eller holder det med kun autobahn??

Jeg kommer nok til å plasti dip'e hele greien i svart for å se hvordan det blir. Hvis det ikke blir pent så blir det nok polering og forsegling med carlack 68 eller SV autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...