Gå til innhold

matte flekker etter lakkering


richirich

Recommended Posts

richirich

God aftes!

På fredag hentet jeg bilen min etter lakkering av begge høyredører, og tok idag første vask og inspeksjon.

Fant en del nupper og noe sig på dørene, det skulle de slipe litt på når lakken får herdet et par uker..

Ellers fant jeg etter tørk en del flekker på paneler som ikke ble lakkert. Bilen er svart, og flekkene er lyse, samtidig som man kan kjenne at lakken er matt over flekkene. Har en mistanke om at det kan ha noe å gjøre med temperatur i lakkboksen.

Noen som har vært borti dette før? Går det vekk ved polish med litt cut i?

prøvde meg på noen bilder, men var ikke lett å fange.

post-4866-0-56981000-1339533403_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richirich

synes det var litt rart i og med at jeg fant flekker på bakfanger, bak på tak, foran på tak, a-stolpe venstre, venstre framskjerm, førerdør og frontfanger :P

får be dem fikse det samtidig som de tar støv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

synes det var litt rart i og med at jeg fant flekker på bakfanger, bak på tak, foran på tak, a-stolpe venstre, venstre framskjerm, førerdør og frontfanger :P

får be dem fikse det samtidig som de tar støv :)

De har nok dekket bilen inn med noe gammel plastik,full i hull for å spare på kronen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La verkstedet polere dette for deg. Da skal du se det blir bra :)

Det vil jeg gjerne se med egne øyer ;)

Å la verkstedet polere på de stolpene der ser jeg for meg som en potensiell katastrofe, både med tanke på hva som er igjen av lakk, og hvordan gummilistene rundt vil se ut. Jeg hadde gjort det selv hvis det var en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richirich

for min del gjør det ingenting om de føkker det til, de får bare lakkere opp igjen om de må gjennom lakken for å få det vekk. ;)

edit: fant etter dagens vask også slike flekker på et par av felgene :thumbdown:

Endret av richirich
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller måtte fint polere opp etter seg. Større og mindre riper. Det viste seg at det var ikke klarlakk de hadde rotet på ene døren, men merker ettetr at døren hadde vært i varmeskap. Nedre del av dør hadde blitt lakkert, og det hadde blitt merker pga lakken ellers var fersk??????? lakkert i 2010. Så ut til at det ble veldig bra i alle fall, ser ikke forskjell. Ble godt fornøyd.

Da vil jeg nesten påstå at du har vært heldig ;)

Hvis det kun er snakk om polering ville jeg heller gjort det selv enn å la klargjørere eller lakkerer gjøre det, det kan selvfølgelig dukke opp en og annen kar som vet hva han holder på med, men ofte blir disse stress-reklamasjonsjobbene gjort i all hu og hast og helt uten stolthet for arbeidet som utføres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfor e det sånn at mange her inne tror at de er verdensmestre og alle andre (spesiellt lakkerere og klargjørere) ikke har peiling på ka de driver med!!!

Det irriterer meg grenseløst!

Jobber selv som lakkerer og begynte yrket som klargjører.Har også polert utallige biler,og driver også med det på fritiden.

Skal vedde på at en god del av dokkar aldri hadde klart og klargjøre en bil etter lakkering.

-Hva skal man se etter når en bil kommer ferdig lakkert ut av lakkboksen?

-Hva gjør du hvis det er sig,støv,ettersynk,lakkstøv,matt lakk,silikonhull,lakk på lister,lakk på en del som ikke er lakkert,kanter feks innv bakskjermer,appelsin,tørrsprøyt osv....mye mer det går ann og skrive!

-Hvordan vil du klargjøre en bil med nanoklarlakk eller ripebestandig klarlakk hvis den har stått i noen dager før klargjøring?

-Hvor mange støvkorn skal taes,og hvilke?

-Skal man ta appelsinen eller stemmer appelsinen med orginallakken?

-Hvor skal man se etter lakkstøv?

Og til du som skriver at de sikkert har brukt en gammel plast for og spare penger,hadde du klart og gjøre en bil klar til lakk og få den strøken?

Det er grunnarbeidet som bestemmer hvordan lakkeringen vil se ut når den er ferdig.Teiping og blåsing er en av de viktigste delene for at det skal bli støvfritt.

Er det en detailer her inne (som ikke er lakkerer) som kan forklare meg kordan du ville klargjort en bil,elle for den saks skyld dekke opp en bil til lakk?

Sett flere tråder her inne hvor folk er i stuss på hvordan det er og detaile en nylakkert bil.Hvis man virkelig kan yrket/hobbyen sin,så vet man hvordan man gjør det!

Hele poenget mitt er at jeg synes det er feil av dere og rakke sånn ned på lakkeringsyrket!

Det finnes selvfølgelig lakkerere som ikke er flinke og det finnes også mange "detailere" som heller ikke er flinke.

Flere her inne som mener at lakkere mangler yrkesstolthet,men det er ak det samme for alle andre yrker.

De som har yrkesstoltheten i behold går også på jobb og gjør alt de kan for at kunden skal bli fornøyd og at firmaet skal tjene penger!Og de vet også med seg selv at jobben de gjør er god.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med helhetlig detailing?

Hvis man har yrkesstolthet så vet man hvor man skal sette ting,og det er ikke på tak eller panser på en kundebil!

Hadde ikke blitt særlig happy hvis det var min bil som var på verksted og jeg oppdaget nøkler eller kaffekopper på bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfor e det sånn at mange her inne tror at de er verdensmestre og alle andre (spesiellt lakkerere og klargjørere) ikke har peiling på ka de driver med!!!

Det irriterer meg grenseløst!

Vet ikke helt om du har fulgt med her inne, men det finnes uttallige tråder om folk som er (med god grunn) missfornøyd med både lakkering og klargjøring. Hvis det irriterer deg grenseløst får du ta deg et oppgjør med bransjen du selv er i, istedet for å fyre deg opp på de her inne som med god grunn er missfornøyd.

Tror du virkelig at dette hadde vært et tema hvis lakkerere og klargjørere hadde levert et 100% resultat på første eller andre forsøk?

Jeg finner alltid et eller annet å pirke på hos omtrent alle jeg kjenner som har fått lakkert/rettet et eller annet her i byen, titta på en bil som kom fra en micropaint/smart repair her om dagen, og det er så mye sig/renninger at det ser ut som lakkereren har vært dritings. Og jeg har sett uttallige biler med hologrammer og polishrester i alle kriker og kroker, som kommer rett fra "klargjøring", og dette ser ut til å gå igjen i hele landet. Så som jeg nevnte over her, du får ta sinnet ditt ut på bransjen du selv er i, for ryktet de har fått her inne er vel fortjent.

Og nei, jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, vi polerer biler hvis du ikke har fått det med deg... ;)

Endret av trogha
  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et 100% resultat i dine øyne?

Hvor mange poleringssjapper i Norge leverer 100% resultat på første forsøk?

Som en her inne sa,så blir ingen ting 100%!Man vil alltids finne noe feil på noe hvis man går inn for det!

Som en syk mann sa til meg en gang

"Det er nok av folk som henger seg opp i småting,syter og klager på andre og deres jobb,men den dagen de selv blir syk finner de kanskje ut at de problemene kanskje ikke var så stor alikevel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betaler for en jobb, gjerne en god del kroner når det gjelder polering, så er det en selvfølge at jobben blir gjort ordentlig. Hva det gjelder poleringssjapper som tar på seg oppdrag og leverer ett dårlig resultat, så er dette folk som velger kvantitet fremfor kvalitet, noe som kommer veldig godt til syne, gjerne i sollys.

Kan ikke du lage noen s&s da, så får vi se hvordan ting skal gjøres? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen forteller meg hvordan man legge ut bilder,så skal jeg legge ut noen lakkjobber.

Når det kommer til klargjøring av bil etter lakkering så går det på det og kunne slipe og poler...så dette er vel noe alle her inne burde klare,selv om jeg ikke tror halvparten hadde klart det like bra som en skikkelig klargjører.

En annen ting som også forundrer meg er hvor mye mer nøye en kunde er på en lakkeringsjobb,en ved kjøp av en nybil og lakken på den.Jeg vil påstå og si at det vi leverer ut er bedre enn orginallakken.Hadde en NØYE kunde innom i dag som hadde blitt anbefalt oss av et merkeverksted.Han var strålende fornøyd over resultatet,skulle anbefale oss til alle og forsto godt hvorfor merkeverkstedet anbefalte oss.Merkeverkstedet har forøvrig eget lakkverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at folk ikke er mer nøye når det gjelder lakktilstanden på bilen. Nå skal det sies at de fleste ikke tenker over det, fordi de ikke har blitt informert om det. De kommer inn i lokalet og ser på en bil, utstyrsliste og div. De er ikke så opptatt av lakken som de burde vært.

Jeg tok en tur opp på Møller her om dagen for å bestille noe og tok samtidig en kjapp titt over bilene som stod til salg og var klargjort. Dette var en skam å se på, og lakktilstanden på mange av bilene var elendig! De var ikke polert, og dersom de skulle vært det har ikke vedkommende gjort jobben sin ordentlig! Dårlig av en kjent kjede å ikke ha bedre kvalitet på jobben de gjør, og dersom kommentaren som skulle komme nå er: Det er ikke Møller som står for klargjøringen, det er andre aktører som er leid av Møller, så er ikke det gyldig grunn! Da må Møller sørge for at de har aktører som gjør jobben skikkelig, om det så måtte koste litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...