Gå til innhold

Audi A4 Avant 2.0Tdi - 3M vs Scholl


Meringdal

Recommended Posts

Min bil dette her, kan bekrefte det bildene viser! Ble et veldig løft for bilen.

Turtelleren er litt slapp ja, for dyrt å fikse til at det har blitt prioritert. Hele instrumentpanelet må byttes:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Ble noen skikkelig fine 50/50's og blankt resultat. Veldig bra jobba! :)

Takk for det Øhn..! Jeg hadde håpet på å få det enda bedre til siden jeg nå føler å få kontroll på sort audi-lakk, men denne var litt vrien. En del oppigjen-lakkerte paneler og litt div. sår som ikke ville bøte med Scholl :/'

Godt jobba :thumbup:

Interessant å se forskjellige produkter blir testet opp mot hverandre.

Så absolutt.. Jeg følte for å teste 3M for en gangs skyld. Jeg sitter igjen med forskjellige erfaringer :)

Cred for effektiv jobbing som ga et strøkent resultat og for testing av produkter seg i mellom :thumbup:

Tror jeg skal begynne å bruke en sånn kjemikalie-maske jeg også, hvor det fort gjort å puste inn litt Prickbort etc. når det blåser litt.

Takk for det!

Jeg kan anbefale denne masken. Alltid greit å være på den sikre siden, å siden den hjalp meg, så kommer jeg til å fortsette å bruke den. Den var ikke så plagsom som jeg hadde trodd :)

Nydelig jobb, og cred for produkt testing. Nyttig for en fersking dette.. :thumbup:

Tusen takk for det! :)

Cred for fin jobb og produkt test i samme slengen. Så bra ut :thumbup:

takker :)

Veldig fine 50/50 bilder!! :D

Men savnet en holosjekk, dekkfornyer og en shine av pedaler! (Takk til Makki, jeg kommer alltid til og vaske pedalene grundig)

Holosjekken var tilstede, men pedalene var det ikke tid til. Jeg får satse på å gjøre det fremover siden dere alltid skal kritisere de pedalene! hehehe! :P

Veldig bra 50/50 her, og strålende resultat :thumbup:

Hadde du noe på dekkene etter siste bildet ble tatt? Drar ned helhetsinntrykket litt :(

Cred er uansett avgitt og fullt fortjent B)

Jeg måtte desverre prioritere andre ting denne gangen også, så det ble desverre ikke dekkfornyer :/

Utrolig kjekt å få hjelpe til litt, å bli litt tryggere på maskinene :)

Fikk jo den blank tilslutt, så regner med vi gjorde noe rett :thumbs:

Du er dyktig og flink til å lære vekk, gleder meg til å lære mer av deg!

Cred avgitt seff!

Takk for det Stian! Jeg er godt igang på din A3 nå ;)

Ble nokk en gang, en blank bil til slutt :)

et kjappt spørsmål, hva slags veske er det du sprayer på, og hvordan egenskap har den?

Om det er kontrollsprayen du mener?

Dette er for å fjerne oljer i polishen som kan skjule både holos, kjørespor og riper. Kan være greit å ta noen paneler med denne etter korrigering for å se om du faktisk gjør en god nok jobb! :)

Veldig credverdig resultat - som alltid :):thumbs:

Vil du sende meg den Über padoversikten per mail? PM if so :)

Skal se om jeg ikke finner den! Mulig det var min bror som mekka denne :P

Flott utført jobb og test. :)

Vellfortjent cred for denne.

Takk for det Cotte78!

En fin S&S dette Meringdal! Bra testing av 3M vs. Scholl også. Har begge seriene selv nå, men må si jeg tror jeg kommer til å foretrekke S3 Gold jeg også. Men for all del, grønn 3M river jo godt. Bare synd at den grønne puta går i oppløsning etter en halv bil. Men den funker bra på f.eks. gul Scholl-pute. :)

Hehe :)

Fikk ikke testa den grønne padden så mye, men det kan jo være! hehe.

Takk for tilbakemelding! Du har en PM btw.

Ser veldig bra ut dette her! Cred gitt :)

Klør i fingrene etter å gi ifra meg min bil .D

Det er ikke lenge igjen før Golfen skal under kniven nå :)

Dette ble et fint løft! Cred gitt. Men hva har skjedd med turtelleren? Den så litt slapp ut :)

Jeg ventet egentlig på en kommentar fra den! Jeg snakket med eier å han sa det var noe galt med den :P det kan jeg jo forstå. Den startet på ca. 4k rpm, og slutta ikke før den nesten var på 1k igjen ><.

Flott jobb med heftige 50/50 :thumbup:

Fint at du deler erfaringer med 3M

Tusen takk for det, Jkart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet egentlig på en kommentar fra den! Jeg snakket med eier å han sa det var noe galt med den :P det kan jeg jo forstå. Den startet på ca. 4k rpm, og slutta ikke før den nesten var på 1k igjen ><.

Startet den på 4k var den i godt humør, pleier å henge rett ned som på bildet:p

Endret av Migemaur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, fin jobb!

Forøvrig sa ekspeditøren på Tess der jeg kjøpte min gassmaske at jeg måtte oppbevare filtrene lufttett (i minst mulig eske) for at de skal vare lengst mulig. Det inkluderte også å legge dem i eske hvis jeg tok en matpause. (På min 3M-maske kan jeg nappe av filtrene ganske lett, må bare finne en tight liten boks jeg kan stue dem ned i)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Bra jobb igjen det her ;) Er nok enig i konklusjonen din til dels. Men kommer nok ann på lakktypen. Det og at 3M har så mye oljer gjør at den til stadighet bare blir stående her når jeg skal velge polish...

Og et tips til deg som driver med dette såpass mye nå. Prøv å ikke ta på deg så mye jobber at du må jobbe så lenge utover natta. I lengden blir du dritlei, og det går ut over resultatet... Snakker av erfaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Bra jobb igjen det her ;) Er nok enig i konklusjonen din til dels. Men kommer nok ann på lakktypen. Det og at 3M har så mye oljer gjør at den til stadighet bare blir stående her når jeg skal velge polish...

Og et tips til deg som driver med dette såpass mye nå. Prøv å ikke ta på deg så mye jobber at du må jobbe så lenge utover natta. I lengden blir du dritlei, og det går ut over resultatet... Snakker av erfaring :P

Ja, jeg ble litt skremt av kjøresporene som grønn 3m laget, men jeg regner med det er en drøm å fjerne dem med mildere polish fra samme serie. Jeg har en del kilo med Scholl igjen som jeg fortsatt må bruke opp, før jeg eventuelt bytter merke :)

Takk for tips! Jeg får som regel bilen levert til meg fredag slik jeg får vasket og gjort den klar til korrigering. Lørdagen går til polering fra morgen til kveld / natt. Liker å være ferdig på lørdagskvelden slik jeg slipper enda en dag til med arbeid det. Derfor det ofte går utover natten. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...